Skip to main content
Beantwoord

Buitenbundel kosten internet bij verblijf in Zuid Spanje

• 17 januari 2025
  • 7 reacties
  • 89 keer bekeken

Eind november was ik twee dagen in een hotel met gratis wifi in Algeciras Zuid Spanje. Toch staat er op mijn rekening voor november een bedrag voor buiten bundelkosten met de code MAR. Hoe kan dat?

Beste antwoord door RBxx

Ai dat is zonde ​@PieterTeunis , maar dat moet wel een verbinding met Marokko (landcode MAR) zijn.

Een advies: stuur een sms bescherming aan naar 1266.

Daarmee zet je de limiet op € 0,- en voorkom je buitenbundelkosten buiten de EU en via satelliet- en maritieme netwerken.

Je kunt dan geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet (€ 60,50) zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

bron: KPN Mobiel in het buitenland: Roaming | KPN Community

Dan ben je in het vervolg beschermd tegen deze kosten. Aan de buitengrenzen van de EU landen en op veerboten met een maritiem netwerk aan boord loop je dan geen risico meer.

Bekijk origineel

7 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8611 reacties
  • 17 januari 2025

Beste ​@PieterTeunis MAR staat hoogstwaarschijnlijk voor MARINE, dus op zee.

Dan ben je vermoedelijk via een boot of aan het strand in contact geweest met een satelliet die zorgt voor verbindingen op zee.

• Topper
  • 21 reacties
  • 17 januari 2025

Als ik het zo zie op de kaart, dan ligt Algeciras vlak bij Gibraltar. 

Is het mogelijk dat je per ongeluk verbinding hebt gemaakt met een mobiel netwerk in Marokko? Heb je toevallig een SMS van KPN gekregen met Welkom in Marokko?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 17 januari 2025

Dank voor je reactie. Ik heb geen sms gekregen van KPN en bij mijn weten geen verbinding gehad met een netwerk in Marokko. Maar het lijkt de enig logische verklaring

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17712 reacties
  • Antwoord
  • 17 januari 2025

Ai dat is zonde ​@PieterTeunis , maar dat moet wel een verbinding met Marokko (landcode MAR) zijn.

Een advies: stuur een sms bescherming aan naar 1266.

Daarmee zet je de limiet op € 0,- en voorkom je buitenbundelkosten buiten de EU en via satelliet- en maritieme netwerken.

Je kunt dan geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet (€ 60,50) zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

bron: KPN Mobiel in het buitenland: Roaming | KPN Community

Dan ben je in het vervolg beschermd tegen deze kosten. Aan de buitengrenzen van de EU landen en op veerboten met een maritiem netwerk aan boord loop je dan geen risico meer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 18 januari 2025

Dank je wel

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 18 januari 2025

Ik hoop oprecht dat KPN in 2025 bij alle​​​ nieuwe en lopende abonnementen de bescherming standaard aan zal gaan zetten, dat zou een hoop ellende voorkomen en getuigen van een goede zorg van KPN voor haar abonnees.

Het is mij tijdens een bijeenkomst met KPN in het hoofdkantoor in Rotterdam mondeling beloofd dat hier werk van gemaakt zal gaan worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 18 januari 2025

Afwachten dan maar. Inmiddels heb ik zelf maar het verzoek gestuurd.

Reageer