Skip to main content

Goedenavond,

Ben op vakantie in Dubai. Voor navigatie gebruik heb ik een buitenland bundel aangeschaft via de KPN app. Ik ontving een bericht dat dit verwerkt was. Geen uitleg over activeren of andere benodigde handelingen vanuit mijn kant. Vanuit de gedachte dat het goed zat netwerk en roaming aan gezet. Vervolgens kreeg ik na een rit bericht dat 80% a 60,50 euro bereikt was. Vanuit doorklikken op jullie site maak ik daaruit op dat het van regulier tarief af is gegaan en niet de bundel. Want bij de buitenland bundel zou er berichtgeving zijn bij 50, 75 en 100% verbruik. Tevens staat er kort weergegeven dat een bundel via de app of sms aangezet dient te worden, wat nergens in de app of sms staat.. Enfin, gelijk roaming uit gezet. Zie nu in de app wel de buitenland bundel staan met 29mb verbruikt van de 2gb. Terug in het hotel wifi uitgezet en wat op internet gezeten, maar daar blijft mijn buitenland bundel op 29mb staan.

Nu weet ik niet meer waar ik wel of niet goed aan doe. Telefoon heb ik al eens herstart en om kwader te voorkomen zet ik liever roaming niet meer aan. 

Via de chat kom ik er niet aan uit en voor een euro per minuut jullie bellen met alle keuzemenu's is ook weer zo. Zie het in ieder geval niet zitten om dubbel te betalen. Verwacht dat als ik terug in Nederland bel wij dit op kunnen lossen. Kunnen jullie mij nu verder helpen aan wat informatie? Kan ik hier nog zorgeloos wat rondrijden🚙. Ken de weg namelijk niet zo goed hier... Alvast vriendelijk bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Peter

Hi @Peterjd en welkom bij de KPN Community! Wat een mooie locatie. 😄 Ik ben alleen in Dubai geweest voor een overstap van mijn vlucht, maar alle reclame en foto's daar zagen er zo mooi uit. Jaloers! 

Navigeren is dan wel zo handig. Als je bericht hebt gekregen dat de aanvraag verwerkt is dan moet hij werken. 😕 Welke bundel heb je aangevraagd? Voor Dubai gelden de Supervoordeelland buiten de EU bundels: 


Heb je één van deze ook geactiveerd? Je zei dat er MB's verbruikt zijn dus ik neem aan van wel, maar puur als check.

Als er nu verbruik uit is gegaan dan kun je roaming aan laten. Sowieso heb je het limiet van €60,50 bereikt dus het internetten buiten de bundel om zou nu in elk geval ‘op slot’ moeten staan. Dat gaat het ook zodra de bundel op is. 
Schakel voor de zekerheid apps uit die je niet gebruikt. Je kunt in de appinstellingen aangeven welke apps gebruik mogen maken van het mobiele netwerk en welke niet. Mijn tip is om alles op slot te zetten behalve je navigatie (en wellicht Google Translate o.i.d., tenzij je Arabisch erg goed is). Zo heb je alleen de noodzakelijke apps die data verbruiken. 

Dan kun je bij terugkomst met ons bellen hierover. Hopelijk lukt het navigeren daar zo goed en heb je een leuke vakantie!

Â