Skip to main content

Beste Forum Leden en KPN.

er zitten al maanden vreemden/buren op mijn wifi netwerk.
ik kan bijna dagelijks mijn inlog veranderen. en nog steeds blijven ze verschijnen.

ik heb ze al aangesproken maar ze ontkennen. wij hebben geen galaxy 12a en 21. hun wel.
bij de oude modem kon ik al mijn apparaten instellen via mac zo dat deze alleen gebruik konden maken van mijn netwerk. maar ik zie deze optie niet bij de experia box 10. 

wat kan ik verder doen. dan dagelijks mijn inlog veranderen waar ik geen zin in heb. 

 

Met “inlog veranderen” bedoelt u het WiFi wachtwoord veranderen? Als u gebruik maakt van de WiFi van de Experiabox en u kiest een ingewikkeld wachtwoord dan is het bijzonder moeilijk om dat wachtwoord te weten te komen dan wel zonder het wachtwoord gebruik te maken van uw WiFi. Er moet in dat geval iets anders aan de hand zijn. Gast netwerk staat aan? Met een zwak wachtwoord? Dat wachtwoord niet gewijzigd? Een gezinslid dat goede contacten heeft met de buren en het wachtwoord deelt? (Kinderen?)


Hallo @FamKoll ook het modem-wachtwoord veranderd? Is ook belangrijk,zodat derden niet in kunnen loggen op het modem om de wifi-gegevens aan te passen.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 


Met “inlog veranderen” bedoelt u het WiFi wachtwoord veranderen? Als u gebruik maakt van de WiFi van de Experiabox en u kiest een ingewikkeld wachtwoord dan is het bijzonder moeilijk om dat wachtwoord te weten te komen dan wel zonder het wachtwoord gebruik te maken van uw WiFi. Er moet in dat geval iets anders aan de hand zijn. Gast netwerk staat aan? Met een zwak wachtwoord? Dat wachtwoord niet gewijzigd? Een gezinslid dat goede contacten heeft met de buren en het wachtwoord deelt? (Kinderen?)

idd wachtwoord en gast staat uit op dit moment. en we delen geen wachtwoorden. en de wachtwoorden bij de kinderen doe ik zelf. hun weten het wachtwoord niet.


Heeft u alleen de Experiabox v10? Of heeft u ook WiFi versterkers? Accesspoints? Repeaters? Extra routers? 

Heeft u een draadloze verbindingset in huis?

Als u het WiFi netwerk veranderd, dan houd dat dus in dat u het wachtwoord op alle apparaten moet veranderden. Klopt dat?

Heeft u de Experiabox bij u eigen in de woning staan? Of staat die in een gedeelde meterkast ofzo?


Hallo @FamKoll ook het modem-wachtwoord veranderd? Is ook belangrijk,zodat derden niet in kunnen loggen op het modem om de wifi-gegevens aan te passen.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

experia box 10 heb ik sinds 2 jaar. had ervoor de 8 daar kon je de macs invoegen van de apparaten die gebruik mochten maken van het wifi netwerk. en elke dag of om de dag wachtwoord veranderen stoort best. en wachtwoord modem heb ik veranderd bij het instellen. daar kan niemand opkomen bv.


experia box 10 heb ik sinds 2 jaar. had ervoor de 8 daar kon je de macs invoegen van de apparaten die gebruik mochten maken van het wifi netwerk. 

Dat moet helemaal niet nodig zijn. 


Heeft u alleen de Experiabox v10? Of heeft u ook WiFi versterkers? Accesspoints? Repeaters? Extra routers? 

Heeft u een draadloze verbindingset in huis?

ik heb 2 versterkers. omdat de wifi in huis behoorlijk slecht is. maar nu zie ik al een tijdje dat idd telefoons worden ingelogd op me wifi netwerk en zulke telefoons hebben we niet. ook na het veranderen van de wachtwoorden dagelijks zijn die telefoons na een paar uur weer te zien. dus vind maar raar en irritant.


Welke versterkers heeft u?


Heeft u alleen de Experiabox v10? Of heeft u ook WiFi versterkers? Accesspoints? Repeaters? Extra routers? 

Heeft u een draadloze verbindingset in huis?

Als u het WiFi netwerk veranderd, dan houd dat dus in dat u het wachtwoord op alle apparaten moet veranderden. Klopt dat?

idd moet dan mijn zonnepanelen opnieuw inloggen deurbel. en de thermostaat en dat is niet even zo gedaan elke x. modem staat in mijn eigenhuis. heb een koophuis. en heb maar aan 1 kant buren wonen. 9 arbeitsimigranten.


Welke versterkers heeft u?

KPN SuperWifi  die witte schotels.


Welke versterkers heeft u?

KPN SuperWifi  die witte schotels.

Dan logt u dus in op deze "schotels" toch? Via een inlogformulier wat er zo uit ziet:

Klopt dat? En het WiFi van de Experiabox v10 staat uit.

Klopt dat?


Welke versterkers heeft u?

KPN SuperWifi  die witte schotels.

Dan logt u dus in op deze "schotels" toch? Via een inlogformulier wat er zo uit ziet:

Klopt dat? En het WiFi van de Experiabox v10 staat uit.

Klopt dat?

bij het installeren van de superwifi is de wifi in de modem uitgegaan. omdat volgens mij de superwifi de instellingen overnam.  en op dit moment moet ik elke dag om de dag alles weer opnieuw doen. had ervoor nooit last van vreemden op mijn netwerk. en sinds een half jaar wonen 9 arbeids emigranten naast ons. en zijn de problemen ook begonnen. met vreemden telefoons op mijn wifi netwerk.


maar is het mogelijk de apparaten in huis toe tevoegen met mac adress op de experia box 10 zo als dat voorheen ook ging op de experia box 8. want dat was wel makkelijk en wis ik zeker er kwam geen vreemden op mijn netwerk.


U geeft geen antwoord op mijn vraag. Logt u in op dit inlogformulier? 

Vergeet dat MAC filter. Dat is niet de oplossing. Een WiFi netwerk heeft gewoon een wachtwoord. Iemand die dat wachtwoord niet kent hoort er niet op te kunnen. Zo simpel is dat.

Ik vroeg ook nog of u een draadloze verbindingset gebruikt in huis. Is dat zo?


U geeft geen antwoord op mijn vraag. Logt u in op dit inlogformulier? 

Vergeet dat MAC filter. Dat is niet de oplossing. Een WiFi netwerk heeft gewoon een wachtwoord. Iemand die dat wachtwoord niet kent hoort er niet op te kunnen. Zo simpel is dat.

Ik vroeg ook nog of u een draadloze verbindingset gebruikt in huis. Is dat zo?

hoe bedoelt u  draadloze verbindingset? ik gebruik alleen de modem en die 2 superwifi schotels. en inloggen kan ik nu niet op dat wat u zegt. nu net geprobeerd.


Dit is een draadloze verbindingset:

Word soms gebruikt om tv ontvangers mee aan te sluiten. En soms ook om andere apparaten mee aan te sluiten.

Die dingen communiceren met elkaar vie het elektriciteitsnetwerk. In theorie kunnen ze ook communiceren met zo'n zelfde set bij de buren. En dan krijgt u dus de apparaten van de buren in uw netwerk. Dat zou kunnen althans. 


Ik begrijp dat u nog nooit op de SuperWiFi's ingelogd bent. Hoe wijzigt u dan het wachtwoord van het WiFi netwerk? Want die wachtwoord wijzigen op de Experiabox v10 heeft geen zin. WiFi daarop staat uit. Dat ding doet heel niet mee met het WiFi netwerk. Toch?


ik heb 2 versterkers. omdat de wifi in huis behoorlijk slecht is. maar nu zie ik al een tijdje dat idd telefoons worden ingelogd op me wifi netwerk en zulke telefoons hebben we niet.

Kan je eens een screenshot plaatsen van het scherm waarop je die vreemde telefoons ziet staan?

Graag een scherm waarop de MAC adressen van die telefoons zichtbaar zijn.


Hallo @FamKoll al die verschillende MAC-adressen zijn in de regel gewoon je eigen mobiele telefoons.

Bij mobiele telefoons staat in de regel standaard aan: willekeurig MAC-adres gebruiken.

CC @wjb  @Nick83  @Ernst-Jan 


Off-Topic:

Hallo @FamKoll al die verschillende MAC-adressen zijn in de regel gewoon je eigen mobiele telefoons.

Bij mobiele telefoons staat in de regel standaard aan: willekeurig MAC-adres gebruiken.

CC @wjb  @Nick83  @Ernst-Jan 

Ik hoop niet dat iedereen begint met die rampzalige CC's.

Een mention is wat mij betreft bedoeld om iemand bij een topic te betrekken omdat zijn/haar expertise gewenst is, niet om te melden dat er een reactie geplaatst is.


Ik zal jou niet meer CC’en @wjb 


Ik zal jou niet meer CC’en @wjb 

Idem. Niet doen. Overlaten aan de poster zelf. De forumsoftware geeft al een seintje als je dat wenst.