Skip to main content
Vraag

Buren hebben wel glasvezel, maar ik niet. Hoe regel dat ik ook aangesloten word?

• August 10, 2026
  • 2 reacties
  • 23 keer bekeken

Mijn wijk en straat zijn aangesloten op het glasvezel netwerk van KPN ondertussen, maar mijn specifieke adres nog niet. Als ik de check doe krijg ik de melding dat dit “niet mogelijk” is. Nu weet ik dat er een probleem was, omdat mijn kruipruimte is afgesloten door de vorige eigenaar, maar ik ben meer dan bereid om andere opties te bekijken.
Mijn vraag is dan ook met wie ik hierover contact moet opnemen. Ik ben al jarenlang klant van KPN en ben alleen geinteresseerd in glasvezel via hen.

Beide buren hebben glasvezel, maar ik wacht nog altijd. Ik ben meer dan bereid om een nieuw plan op te stellen over hoe de kabel naar binnen geplaatst wordt.

Alle hulp en tips zijn meer dan welkom, bij voorbaat dank.

2 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 10, 2026

@Jordy38 

Steekt er een oranje sprietje omhoog uit de grond ergens bij de voorgevel ? Zo ja, dat is het slechts een kwestie van een gat boren in de gevel en een kastje monteren door een monteur. Zijn er meer buren die ook nog geen glasvezelaansluiting hebben ? Zo ja, dan moeten jullie eens gezamelijk “veel lawaai maken”. Dan kan de monteur op één dag alle overgebleven huizen aansluiten en kom je ook hoger op de “prioriteitslijst” te staan. Dan moet je contact opnemen met KPN Netwerk.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 10, 2026

Je zou het via een haalbaarheidsonderzoek  kunnen proberen. Afhankelijk wat daar uit komt is er vast een telefoonnummer waar je terecht kan voor meer informatie.