Skip to main content

Goedendag,

Ik kreeg een leuke mail van KPN met de mogelijkheid om mijn internetsnelheid te verhogen vanĀ 50 Mbit/s naar 100 Mbit/s. Nu is het gelukt dit op tijd te activeren en heb ik ook een bevestiging van deze wijziging ontvangen op 21 december 2021. Op de nieuwe factuur is de snelheidsverhoging ook gefactureerd.Ā Echter mijn internetsnelheid is niet omhoog gegaan en is nog steedsĀ 50 Mbit/s. Zie ook onderstaandĀ testresultaat. Hoe kan ik toch de snelheidsverhoging krijgen?

Ā 

Hallo @JanDelftĀ aan de speedtest te zien heb je glasvezelinternet.

Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de modem/router eens een fabrieksreset en herhaal dan eens de speedtest.

Succes.

Ā 


Hoi @JanDĀ dank voor jouw reactie. De glaskast is iedere nacht van de stroom af hier, dus dat kan het niet zijn. Denk dat KPN een instelling in mijn router aan moet passen, die de snelheid limiteert. Maar dat hoor ik graag van KPN.Ā 


HoiĀ @JanDĀ dank voor jouw reactie. De glaskast is iedere nacht van de stroom af hier, dus dat kan het niet zijn. Denk dat KPN een instelling in mijn router aan moet passen, die de snelheid limiteert. Maar dat hoor ik graag van KPN.Ā 

Hallo @JanDelftĀ die aanpassing kun je dus zelf forceren door het modem een fabrieksreset te geven.

Waarom haal de de glaskast 's nachts van de stroom, als je vaste telefoon hebt heb je ook geen telefoon.

Is ook totaal onnodig en updates gebeuren meestal 's nachts, dus ook de snelheidsupdate, dat mis je dan.

Ā 


@JanDĀ zelf forceren door de glaskast 2 minuten vd stroom te halen of is dat niet voldoende voor een fabrieksreset? Kan ik fabrieksreset activeren door in te loggen op het modem? Of is dat een resetknopje dat je 10 seconds ingedrukt moet houden?Ā 

Redenen glaskast vd stroom bij vakantie en snachts: reductie energieverbruik, reductie blootstelling cyber security risico's, reductie kans op brand.

Benieuwd of de snelheid toch omhoog kan. Met al dat thuiswerken zou dat welkom zijn.Ā 


Hallo @JanDelftĀ ik bedoel een fabrieksreset van de modem d.m.v. het resetknopje.

Als dat nog niet helpt, na het weekend even bellen met 0800 0402.

Succes.

Ā 


Hi @JanDelft! Is het met het advies van @JanDĀ gelukt om tot de juiste snelheid te komen?


Modem heeft geen beperking voor snelheid, Hierop word snelheid niet afgeregeld.

Zowiezo is 50Mbit een apparte snelheid tenzij je gemigreerd bent van andere provider zal KPN ten alle tijde op 50Mbit lijn op glas al 70Mbit leveren.

Dus dat deze vrij hard afkapt op 50 is appart, Vermoed om deze reden dat het probleem elders ligt.

Is deze meting gedaan met een LAN kabel direct in het modem of over WiFi oid ?

Als dit over WiFi is gedaan vermoed ik dat deze op de 2.4Ghz draait en dan is het advies een meting te doen als deze tijdelijk op Kabel is aangesloten..


@LaurensZalmĀ meting gedaan met WiFi. Ik ben as woensdag vrij en zal dan eens een kabel aansluiten en speedtest doen. Ook zal ik proberen het modem te resetten. Bedankt voor de reacties. Wordt vervolgd.Ā 

Ā 


@LaurensZalmĀ goedemorgen, vandaag laptop aan kabel gehangen, wel een snelheid richting de 100Mbit/s.

Ā 

Modem reset gegeven met een klein pinnetje, wifi instellingen er opnieuw ingezet en helaas, toch weer die 50Mbit/s.Ā Vervolgens op mijn telefoon een speedtest en voilĆ , daar wel de 100Mbit/s. Het ligt dus aan mijn laptop. Die kan vermoedelijk een hogere wifi snelheid niet aan.Ā  Iedereen bedankt voor de suggesties, oplossingen etc., kennelijk is het tijd om een nieuwe laptop aan te gaan schaffen. Groet.