Skip to main content

Hoi, ik ben al 25 jaar tevreden KPN (thuis) klant, maar dat hele hotspot verhaal is echt een aanfluiting. Bovenstaande link om in te loggen werkt niet.

 

Ik heb 40 euro betaald voor een week premium internet (ook bij CenterParcs), maar het enige wat hier premium aan is, is de verkoopprijs.

 

Als ik verbinding probeer te maken met het 'basis' internet, krijg ik gelijk verbinding, maar zonder dat data overdracht mogelijk is, ergo: geen internet.

 

De mogelijkheid om de login code in te voeren ontbreekt simpelweg. En als ik handmatig verbinding wil maken krijg ik een foutmelding op de naam van het netwerk.

 

*admin: afgesplitst

Hallo @Robert239 

 

In 11 maanden veranderd er wel eens wat.

Op de pagina, waar je via de 1ste link in de post van Lisa terecht komt staat dit:

Ga naar je WiFi-instellingen

Kies op je laptop, tablet of smartphone het netwerk 'KPN' bij je WiFi-instellingen.

 

Start je internetbrowser

Vervolgens verschijnt automatisch een inlogpagina. Gebeurt dit niet, typ dan in de adresbalk bovenin je browser www.kpn.com. De inlogpagina verschijnt alsnog.

 

Werkt dat ook niet?


Aanvullend op bovenstaande heb ik nu één van de vier telefoons van ons gezin een werkende verbinding met dit netwerk, maar het vreemde is dat ik nergens een werkende link ontvang naar de hotspot login pagina (deze verscheen als pop-up). Het delen van deze verbinding via de QR code lukt overigens ook niet.


Hallo @Robert239 

 

In 11 maanden veranderd er wel eens wat.

Op de pagina, waar je via de 1ste link in de post van Lisa terecht komt staat dit:

Ga naar je WiFi-instellingen

Kies op je laptop, tablet of smartphone het netwerk 'KPN' bij je WiFi-instellingen.

 

Start je internetbrowser

Vervolgens verschijnt automatisch een inlogpagina. Gebeurt dit niet, typ dan in de adresbalk bovenin je browser www.kpn.com. De inlogpagina verschijnt alsnog.

 

Werkt dat ook niet?

Nee, want dan verbindt de telefoon zich met het internet via de 4/5G verbinding 


Nee, want dan verbindt de telefoon zich met het internet via de 4/5G verbinding 

 

Je moet eerst via WiFi een verbinding maken met het KPN WiFi netwerk, dat lukt niet?

Misschien even mobiele data uitzetten, misschien ‘denkt’ die telefoon dat die WiFi niet goed werkt en schakelt dan automatisch naar 4/5G.


Nee, want dan verbindt de telefoon zich met het internet via de 4/5G verbinding 

 

Je moet eerst via WiFi een verbinding maken met het KPN WiFi netwerk, dat lukt niet?

Misschien even mobiele data uitzetten, misschien ‘denkt’ die telefoon dat die WiFi niet goed werkt en schakelt dan automatisch naar 4/5G.

Hoi GeSp, dank voor het meedenken en de suggesties, maar helaas... Door eindeloos opnieuw proberen heb ik drie van de vier telefoons online gekregen, door te verbinden en via de pop-up de code in te voeren. Dit zijn overigens allemaal telefoons met Android 11.

 

Mijn eigen telefoon draait op Android 12 en daarmee lukt het dus nog steeds niet. Ook met de bovenstaande suggestie, om de data op de simkaart uit te schakelen, wil de telefoon niet verbinden met de KPN hotspot. Ik hoop dat er nog andere manieren zijn om dit te forceren, want gek genoeg kon ik bij aankomst wel een verbinding leggen, alleen dan zonder internet. Maar zelfs dat lukt nu niet meer. Ik heb hierbij overigens geen andere settings aangepast.


Hoi @Robert239 

Helaas zou ik verder ook niet weten hoe je dan jouw telefoon nog zou kunnen verbinden, misschien dat iemand anders nog een idee heeft.


@Robert239 

In een ander topic heeft @Lisa een oud moderator hierop het antwoord gegeven:

Welkom op ons KPN Forum. Ik hoop dat het inmiddels is opgelost, want je bericht is hier twee dagen geleden geplaatst. Voor een vraag over de Premium Hotspots van KPN kun je terecht bij onze telefonische klantenservice of op onze website eKPN HotSpots]. Voor Premium HotSpots hebben we een aparte klantenservice. Wij kunnen je helaas niet de volledige ondersteuning bieden. 

Ik weet natuurlijk wel iets :smile:.. 

Als je wél verbonden bent, maar geen internet hebt, dan is je pc niet goed aangemeld of kan je pc geen ip-adres ophalen. Als je een router hebt hangen in een vakantiehuisje, dan kan het helpen om de router een paar minuten stroomloos te maken. De router hangt vaak in het schoonmaakhok of achter de tv. Mocht je een staplek hebben en dus niet de mogelijkheid hebben de router stroomloos te maken, kan je het beste contact op nemen met de klantenservice. Zij kunnen aan de hand van je persoonlijke inlogcode precies zien welke apparaten zijn ingelogd (dus ook je pc). Soms is een kleine aanpassing nodig in de instellingen van je pc een ip-adres op te kunnen halen/verbinding te maken. Mijn collega's kunnen je hierbij helpen. 

Telefoonnummer KPN Hotspots: 0800-0414 (gratis) 

Ter info:
Om in te loggen op de hotspot ga je naar: https://login.wifi.kpn.com/
Om uit te loggen van de hotspot ga je naar: http://logout.hotspots

 

 


@Robert239

In een ander topic heeft @Lisa een oud moderator hierop het antwoord gegeven:.

=Knip=

Telefoonnummer KPN Hotspots: 0800-0414 (gratis) 

Ter info:
Om in te loggen op de hotspot ga je naar: https://login.wifi.kpn.com/
Om uit te loggen van de hotspot ga je naar: http://logout.hotspots

 

 

Hoi Rutger, dank voor het doorsturen van het antwoord. Ik ben er inmiddels achter dat het aan het uitermate brakke modem/router van ons appartement moet liggen. Ik ben naar het hoofdgebouw geweest en daar kom ik met mijn telefoon zonder problemen inloggen op het premium Hotspot netwerk. In het appartement echter, kan ik naderhand nu wel inloggen, maar deze verbinding wordt vervolgens binnen luttele seconden weer verbroken. Ergo: het kan dus niet aan (de instellingen van) de telefoon liggen, want ik heb zojuist, terug in het hoofdgebouw, zonder problemen naar een stream van F1TV kunnen kijken.

M'n kinderen hebben wel een verbinding kunnen leggen, en die wordt gelukkig niet na enkele seconden verbroken, maar ook deze is erg instabiel zodra ze meer dan drie meter van de modem/router vandaan zijn valt ook hier de verbinding weg. Ik heb hen geadviseerd de data over de simkaart uit te zetten omdat ze anders in no time door de databundel heen zijn.

Maar goed, morgen vertrek ik weer naar huis. Het spijt me voor CenterParcs, maar de review zal geen 5 sterren bevatten; dat lijkt kinderachtig, maar als je zó veel geld betaalt voor een week verblijf in het hoogseizoen, mag je daar m.i. wel iets voor terug verwachten.