Skip to main content
Beantwoord

CGN is overgenomen door KPN, maar kan nog geen glasvezelabonnement afsluiten

• February 20, 2026
  • 9 reacties
  • 138 keer bekeken

Ik heb een vraag over aansluiten KPN Glasvezel,

Ik heb glasvezel van CGN noord deze is overgenomen door KPN maar biedt haar diensten nog niet over dit netwerk aan, In de brief staat zie(https://www.overons.kpn/nieuws/glasvezelnetwerk-cooeperatie-glasvezel-noord-overgedragen-aan-kpn/) dat ze hun diensten over dit netwerk zullen aanbieden in de loop van 2024. 

Tot op heden is dit nog steeds niet gebeurd en na veel bellen is er geen 1 die iets weet?

Graag zou ik willen vragen of dit nog gebeurd of niet en zo waarom dan niet. Ik ben hier al 2 jaar mee bezig en wil ontzettend graag weer overstappen naar KPN.

Beste antwoord door Rowi.

https://www.glasvezelnoord.nl/#providers

Er leveren zelfs nog geen  KPN dochters daar als de website nog actueel is.

Van dezelfde website dat was dus niet de zomer van 2024.

Kan ik nu al een KPN-abonnement afsluiten?

Nee, nog niet. KPN werkt na de zomer aan het netwerk. Hiermee maken we het netwerk klaar voor alle providers. We laten je weten wanneer we klaar zijn. Ons netwerk is een open netwerk is. Je hebt keuze uit meerdere aanbieders. Echter kun je daarna als je wilt overstappen naar KPN .

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 20, 2026

Beste ​@jan.e via een postcodecheck kun je controleren wat er (binnenkort) op jouw adres te verwachten valt:

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk

Succes

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 20, 2026

Beste JanD,

Bedankt voor je antwoord dit probeer ik al 1,5 jaar omdat KPN haar diensten zou aanbieden over ons glasvezel netwerk. Zoals in de brief staat zou dit in 2024 gebeuren maar helaas nog steeds niet.

Het glasvezel netwerk is sinds januari 2024 van KPN en onderhoud dit netwerk ook.

Ik heb ook al tig keer gebeld of er iets bekend is wanneer maar helaas krijg nooit een bevredigend antwoord.

Het lijkt mij toch niet moeilijk om in de pop kast iets om te zetten zodat KPN ook uitzend over hun eigen glasvezel netwerk, als er een storing is moet KPN dit ook oplossen.

In afwachting van antwoord,

jan.e

• Antwoord
  • February 20, 2026

https://www.glasvezelnoord.nl/#providers

Er leveren zelfs nog geen  KPN dochters daar als de website nog actueel is.

Van dezelfde website dat was dus niet de zomer van 2024.

Kan ik nu al een KPN-abonnement afsluiten?

Nee, nog niet. KPN werkt na de zomer aan het netwerk. Hiermee maken we het netwerk klaar voor alle providers. We laten je weten wanneer we klaar zijn. Ons netwerk is een open netwerk is. Je hebt keuze uit meerdere aanbieders. Echter kun je daarna als je wilt overstappen naar KPN .

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 20, 2026

Beste Rowi,

Je bedoelt dat KPN na de zomer het netwerk klaar maakt voor gebruik van eigen diensten?

Waar kan je dit zien?

Groet jan.e

• February 20, 2026

Dat staat op de pagina van cgn zelf.

Daar werdt dit geschreven naar aanleiding van de overname  op 10 januari 2024 dus dat zal betrekking hebben gehad op de zomer van 2024. Maar blijkbaar is er niks aangepast. En eerlijk gezegd met Tri- Ned actief die dvb-c via glasvezel doorgeeft zou ik nooit voor KPN kiezen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 21, 2026

Oke Rowi,

Bedankt voor je antwoord

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 23, 2026

Hoi ​@jan.e , bedankt voor jouw bericht en welkom ook hier op onze Community :)

Heel begrijpelijk dat je graag wilt weten waar je aan toe bent met betrekking tot het worden aangesloten en gebruik maken van KPN glasvezel en leuk dat je deze vraag hier ook stelt! Mooi om te zien dat Rowi. je al heeft voorzien van de nodige informatie en ik kan daar in eerste instantie eigenlijk ook weinig aan toevoegen. Je kunt uiteraard altijd onze website in de gaten houden om te kijken of er nog iets gaat veranderen op jouw adres en mocht je tegen die tijd weer vragen hebben, laat het dan vooral ook weten. Voor meer (algemene) informatie over de aanleg van glasvezel kan ik je altijd nog aanraden om dit artikel op onze Kennisbank eens door te nemen, misschien dat je hier nog zaken tegenkomt die interessant voor je kunnen zijn!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 23, 2026

Ik hoop dat het niet lang meer duurt dat KPN hun diensten aanbied. Gr. Jan.e

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 24, 2026

Ik hoop en duim met je mee ​@jan.e! 🙏🏻