Skip to main content

KPN manager krijgt de modem maar niet gecheckt bij het onderdeel van de procedure “We checken je verbinding” (internetsnelheid doet ie wel)


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi en welkom @Sterntje!

Apart dat de Wifi Manager wel je snelheid kan checken, maar vastloopt op nakijken van je verbinding. Vanaf wat voor merk en type apparaat heb je het geprobeerd, en met welke internetbrowser? Gaat het wel goed als je het test vanuit een andere browser, zoals Google Chrome of Mozilla Firefox? Als dat niet lukt of geen verschil maakt, dan raad ik je aan om het vanaf een ander apparaat te proberen. Ik ben benieuwd of het op een van deze manieren lukt.


Ben al een stuk verder met de KPN manager: hij heeft het probleem gevonden nl. bij mij thuis. Vervolgens gaat hij het probleem oplossen en log ik opnieuw in en begint hij de verbinding te analyseren (detecteren). maar na 40% houdt hij er mee op en meldt: ”er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens”. Allemaal gedaan maar hij blijft hetzelfde melden dus dat schiet niet op. Overigens doet hij het per telefoon helemaal niet. (IPhone).

Sowieso is de internet in dit gebied matig: wij wonen in het buitengebied.


Ben al een stuk verder met de KPN manager: hij heeft het probleem gevonden nl. bij mij thuis. Vervolgens gaat hij het probleem oplossen en log ik opnieuw in en begint hij de verbinding te analyseren (detecteren). maar na 40% houdt hij er mee op en meldt: ”er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens”. Allemaal gedaan maar hij blijft hetzelfde melden dus dat schiet niet op. Overigens doet hij het per telefoon helemaal niet. (IPhone).

Sowieso is de internet in dit gebied matig: wij wonen in het buitengebied.

Welk modem heb je dan?


Experts Box v10A


Experts Box v10A

Die is nieuw genoeg.Is de wifi snelheid veel langzamer dan dat https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ aangeeft?


Koeterwaals voor mij. Maar toch opgezocht. Hij geeft aan 4mbitS?


Ok,wat haal je via wifi?


Ik weet niet wat je bedoelt Martijn. 


Ik weet niet wat je bedoelt Martijn. 

Via een speedtest.bv van KPN of Ziggo.

 


Deze bijvoorbeeld: Speedtest


Koeterwaals voor mij. Maar toch opgezocht. Hij geeft aan 4mbitS?

Staat daar ...

... bij u 4 Mbit/s? Dat is heel heel heel heel langzaam. Heeft u Sneller Internet Buitengebied? Met 4G modem?


Deze bijvoorbeeld: Speedtest

Dat is die van Ziggo. Deze is van KPN:

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

 


Koeterwaals voor mij. Maar toch opgezocht. Hij geeft aan 4mbitS?

Staat daar ...

... bij u 4 Mbit/s? Dat is heel heel heel heel langzaam. Heeft u Sneller Internet Buitengebied? Met 4G 

Deze bijvoorbeeld: Speedtest

Dat is die van Ziggo. Deze is van KPN:

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

 

 

Volgens mij is het beide ookla. .


Goed idee en: 3,5 download en 0,8 upload. (Was even twee dagen weg).


Goed idee en: 3,5 download en 0,8 upload. (Was even twee dagen weg).

oke,dan lijkt me dat de wifi snelheid niet heel erg veel hoger kan helaas...


Als u tevreden bent is het oke,maar dan had u waarschijnlijk de wifi manager ook niet gedaan...Ik zou SIB nemen.


dag Martijn. Dank je wel voor je reactie(s).maar wat is SIB? 


@Sterntje Met hulp van Martijn en Nick komen we er achter dat jouw internetsnelheid wel erg laag is, lees ik. SIB is Sneller Internet Buitengebied, het is een techniek waarbij een mobiele internetverbinding voor een aanvulling van je internetsnelheid zorgt. Op voorgaande pagina lees je meer en kan je controleren of het beschikbaar is op jouw adres.

Je bent het snelst geholpen door even te bellen (0800-0402) of chatten met onze klantenservice. Via die weg heb je direct en een-op-een contact. Mijn collega's daar kijken dan direct je verbinding voor je na en helpen je met wat de mogelijkheden zijn om het te verbeteren. Als je liever via het forum geholpen wordt, kan dat natuurlijk ook, dat gaat alleen minder snel. Ons forum is hoofdzakelijk voor en door klanten zoals je hebt gemerkt, en wij springen als moderators in waar het nodig is. Ik kan een kijkje voor je nemen. Vul dan je forumprofiel zo volledig mogelijk in, en geef hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan.


@Sterntje Met hulp van Martijn en Nick komen we er achter dat jouw internetsnelheid wel erg laag is, lees ik. SIB is Sneller Internet Buitengebied, het is een techniek waarbij een mobiele internetverbinding voor een aanvulling van je internetsnelheid zorgt. Op voorgaande pagina lees je meer en kan je controleren of het beschikbaar is op jouw adres.

Je bent het snelst geholpen door even te bellen (0800-0402) of chatten met onze klantenservice. Via die weg heb je direct en een-op-een contact. Mijn collega's daar kijken dan direct je verbinding voor je na en helpen je met wat de mogelijkheden zijn om het te verbeteren. Als je liever via het forum geholpen wordt, kan dat natuurlijk ook, dat gaat alleen minder snel. Ons forum is hoofdzakelijk voor en door klanten zoals je hebt gemerkt, en wij springen als moderators in waar het nodig is. Ik kan een kijkje voor je nemen. Vul dan je forumprofiel zo volledig mogelijk in, en geef hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan.

Dag Alexandra.

Zeker ben ik blij met jullie en de antwoorden die ik krijg. Ben me er verder in aan het verdiepen, vooral ook omdat ze hier (Rivierenland) druk zijn met de uitrol van glasvezel waar ik me ook voor heb opgegeven. Inmiddels ligt de aansluiting voor mij tot aan mijn voordeur en ben ik in afwachting van de aansluiting. Dat duurde een eeuwigheid maar na mijn oriëntatie hierop als gevolg van onze correspondentie met jullie wordt alles hier definitief aangesloten nog einde dit jaar (zeggen ze). En vervolgens blijf ik bij jullie en hersluit mijn abonnement bij de KPN.

Ik laat het voor nu maar even zo en wacht dit af, met dank voor de moeite die jullie voor mij/ons hebben gedaan.

Vriendelijke groet, sterntje.


Dag Alexandra.

Zeker ben ik blij met jullie en de antwoorden die ik krijg. Ben me er verder in aan het verdiepen, vooral ook omdat ze hier (Rivierenland) druk zijn met de uitrol van glasvezel waar ik me ook voor heb opgegeven. Inmiddels ligt de aansluiting voor mij tot aan mijn voordeur en ben ik in afwachting van de aansluiting. Dat duurde een eeuwigheid maar na mijn oriëntatie hierop als gevolg van onze correspondentie met jullie wordt alles hier definitief aangesloten nog einde dit jaar (zeggen ze). En vervolgens blijf ik bij jullie en hersluit mijn abonnement bij de KPN.

Ik laat het voor nu maar even zo en wacht dit af, met dank voor de moeite die jullie voor mij/ons hebben gedaan.

Vriendelijke groet, sterntje.

 


Heel fijn!Hoop voor je dat het inderdaad dit jaar kan worden gebruikt,maar hou in gedachte dat het alsnog kan uitlopen. @JanD heeft daar ervaring mee:thinking:


Ik ben mijn hele leven al groot van vertrouwen en voel me daar goed bij. kan trouwens niet anders.

Gaat goedkomen en als het anders gaat: komt tijd, komt raad.

Met een glimlach-----

Sterntje


Dat is mooi gezegd :blush: En helemaal goed! Als je toch vragen hebt, als we met je mee kunnen denken of als je voortgang wilt delen, laat het hier gerust weten.