Skip to main content

Krijg uitroepteken bij thuisconnectie met chromebook. Geen internet, wel verbinding. Krijg melding ‘ het is mogelijk dat je de inlogpagina moet bezoeken van het WiFi-netwerk dat je gebruik’. Begrijp dit niet, het is toch geen openbaar WiFi- netwerk, ben gewoon thuis en probeer mijn dochters compu aan te sluiten op de WiFi…. Help;)!

Hallo @Feye van olden , werkt het bekabeld wel goed?

 


@Feye van olden  kunt u de verbinding in kwestie op prive netwerk  zetten ? Lukt het dan wel ?


Beste Hans, dank voor je reactie. Ik had dat ook al ergens gelezen, maar ik zie nergens deze optie bij de instellingen. 


@Feye van olden  kunt u de verbinding in kwestie op prive netwerk  zetten ? Lukt het dan wel ?

Dat kan niet bij een Chromebook @HansaanZet  en @Feye van olden 

Je kunt wel de verbinding controleren binnen de Chromdbook


Instellingen>netwerk>verbinding toevoegen>wifi toevoegen>Deelnemen aan wifi-netwerk>SSID invullen>beveiliging voor het app. aangeven>verbinding maken.


Ha dankvoor dit stappenplan! Ik was in slaap gevallen gisteren maar vandaag weer een kans. Gelukkig kan mijn dochter op school gewoon verbinding maken met het netwerk aldaar.
 

vraagje over stappenplan:  Maar wat vul je dan in bij ssid? En bij beveiliging heb ik keuze uit: geen- wep- psk (wpa of rna)- eap. Wat zou ik daar in kunnen vullen?

dank alvast voor jullie moeite!


Hallo @Feye van olden , daar hoef je niets in te vullen, je kiest gewoon uit een lijst met beschikbare netwerken jouw netwerk en geeft dan het wachtwoord in, als dat correct is krijg je de melding verbonden.

Wat ik al eerder schreef, je kunt ook bekabeld werken met en LAN-kabel


Helaas, er is hier echt iets aan de hand, krijg steeds dit mijn verbinding:‘ het is mogelijk dat je de inlogpagina moet bezoeken van het WiFi-netwerk dat je gebruik 


Hij maakt wel verbinding maar geeft geen internet


Iets met de gateway?


@Feye van olden , lees hier eens mee:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1827663


Ja heb ik ook gelezen, maar hoe zet je de verbinding dan op privé? Ik zie dat nergens 


Verder zoeken dan maar, ik ken niet alle details. Kiezen voor privé zit wel in Windows, niet bij een Chromebook. Misschien een Nerd onder de forumleden?    


Is dit soms een chromebook met een abonnementsmodel voor scholen die de Chromebooks op afstand managen ?

PS: SSID is de naam van je eigen netwerk thuis ( bijv. KPNxxxxxxx)


Hallo @Feye van olden zie onderstaande lik voor een mogelijke oplossing:

https://chromefans.nl/?s=wifi&post_type=post

zie onderstaand screendump van mijn Chromebook hoe wifi er normaliter uit hoort te zien:

Standaard witi-scherm bij wifi aan

 


Beste Hans, dit is inderdaad een chromebook van school. 


Beste Hans, dit is inderdaad een chromebook van school. 

Hallo Feye, heb exact hetzelfde probleem ook met een Chromebook van school. Ik ben benieuwd naar de oplossing...


@Feye van olden , dit filmpje al gezien?

  …. of is op deze plaats inloggen niet het probleem?


Beste Berrie, dank, ik ga vanmiddag even kijken!


@Feye van olden , achteraf bezien denk ik dat dit een vervolgstap is, ná dat je verbinding hebt.  


Dit is een omschrijving van een andere school, maar lijkt mij ook hier van toepassing  20200324_Stappenplan_thuis-wifi_instellen.pdf (mariaschoolzandvoort.nl)


We zijn inmiddels een aantal dagen verder. Er zijn vele opties gedeeld. Was een van deze de oplossing @Feye van olden?


Helaas zit het antwoord er niet bij…. ga binnenkort contact met de helpdesk van school opnemen.

Wel raar, krijgt KPN niet vaker deze vraag? Wat betekent dat uitroepteken in het connectieicoontje? En vanwaar de tekst: ‘het is mogelijk dat je de inlogpagina moet bezoeken van het WiFi-netwerk dat je gebruik (naam van mijn kpn- netwerk). Welke inlogpagina? Waar vind ik dat bij KPN? Kan er iemand van KPN meekijken of contact opnemen wellicht?

 


Freek, ben jij er al uit?

 


Hi Feye, nee - ben er nog niet uit. Het uitroepteken geeft aan dat er geen verbinding is, dat hebben wij ook. Van een ander forum begreep ik dat het waarschijnlijk met de privacyinstellingen van het chromeboek te maken heeft (maar die zijn afgeschermd). We hebben de laptop van de Rentcompany. Ik ga morgen naar school en daarna met de Rentcompany bellen (hebben nog geen contact opgenomen)