Skip to main content

Krijg uitroepteken bij thuisconnectie met chromebook. Geen internet, wel verbinding. Krijg melding ‘ het is mogelijk dat je de inlogpagina moet bezoeken van het WiFi-netwerk dat je gebruik’. Begrijp dit niet, het is toch geen openbaar WiFi- netwerk, ben gewoon thuis en probeer mijn dochters compu aan te sluiten op de WiFi…. Help;)!

ha wij ook van de rentcompany. Heb ik overigens net contact meegehad, die verwijzen me naar de servicedesk van school (roland holst college hilversum). Dat ga ik dan maar doen, tenzij mijn buurman eruit komt, die kijkt straks even ernaar… hou je op de hoogte


@Freek van D en 

@Feye van olden 

Ik krijg dezelfde melding als ik gebruik maak van mijn gastnetwerk zoals ingesteld in de mijn Fritz!Box.

Het gastnetwerk staat op Privé toegang voor gasten.

Als deze omgezet wordt naar openbare WiFi hotspot ga ik (uiteraard onbeveiligd!) probleemloos het internet op. Het proberen waard?? Door gebruik te maken van VPN los je deze onveiligheid op.


Ha berrie, dank voor het meedenken! Volgens mij heb ik geen fritzbox. Wel versie 12 van kpn. Bestaat daar ook zo’n programma voor zoals jij hebt?


Ik heb een experia box v12 


@Feye van olden , ik ken de Box 12 van KPN onvoldoende om je vraag te kunnen beantwoorden, misschien iemand anders op dit forum? Anders zou zeker de servicedesk van de school raad moet weten, zij geven immers, daar ga ik nu even vanuit, de gelegenheid om met het Chromebook thuis te werken, daar hoort toch een (inlog)instructie bij.   

Hier kun je overigens lezen hoe je in kunt loggen in de KPN12 box:

Voor zover nog niet bekend natuurlijk 😉


Ik kan nu ook in het programma van de experiabox maar geen idee wat ik daar moet doen HAha. 


Ik kan nu ook in het programma van de experiabox maar geen idee wat ik daar moet doen HAha. 

Lees dit eens, hier staat ook het nodige in over WiFi en de beveiligingen van de Box 12  

 


Probeer in de KPN Box eens om het Extra WiFi netwerk aan te zetten en daarmee verbinding te maken.

 


Het is mij gelukt, Twee keer de wifi (Box12) opnieuw opstarten zorgde ervoor dat de chromebox wel op de wifi kon. Soms kan het echt zo simpel zijn...


ha Freek, mij ook ineens! Waarschijnlijk ook omdat ik in het programma van de router (kpn v12) de wifi uit heb gezet en weer aan. Hoe het precies is gelukt is me een raadsel maar ineens is er wel een connectie vanuit chromebook met wifi.

Blijft een raar geval. Fijn dat we eruit zijn, een zorg minder en kind kan lekker aan school werken. Fijne dag!

Aan iedereen, dank voor het meedenken!!!


Heel fijn, Feye! En inderdaad dank voor alle hulp van iedereen.


@Freek van D  en @Feye van olden , heel fijn dat het uiteindelijk gelukt is ✋.