Skip to main content

Ik heb een nieuw chromebook gekocht , er iswel wifi op maar ik krijg geen verbinding met internet.

We hebben hier 4 mobielen, 2 tablet en een laptop en alles werkt gewoon goed.

Modem al diverse keren gereset, dan werkt de chromebook wel maar sluit je af en start opnieuw op, dan weeropnieuw wel wifi verbinding maar geen internet.

Teruggeweest naar winkel met chromebook, daar werkt het prima, voor de zekerheid nieuwe chromebook meegekregen, zelfde probleem

Box12

 

Welkom op het forum @Jdbs, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat een vaag probleem dit 🤔

De wifi werkt dus prima, aangezien al je andere apparaten geen problemen ervaren. De Chromebooks werken ook prima, op een andere locatie/via een ander netwerk. Beide doen het dus, maar als je ze samenvoegt gaat het niet helemaal lekker. Kan het zijn dat de Chromebook werkt met een Intel Wifi 6 AX201 wifi kaart?

Daar ontvangen we meer meldingen over en hebben we in onderzoek. In tussentijd is dit te verhelpen zijn door met de web interface van het modem (Webgui) de 5 Ghz band in het modem in te stellen op 80 mhz staat i.p.v. 40 mhz, waar hij standaard op staat:

 


Ik ben geen ICT er, dus hoe doe ik dit

 

 


Dit probleem hebben wij op de de nieuwe Chromebook van onze dochter. Sinds de update van het modem naar WiFi 6 maakt hij wel verbinding, maar kan ze niet op internet. Als ze boven gaat zitten doet hij het via de experia WiFi versterker wel gewoon


Ik ben geen ICT er, dus hoe doe ik dit

Excuus, dit had ik direct in mijn bericht kunnen vermelden natuurlijk 😅

Inloggen doe je als volgt:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.

Daarna kan je klikken op wifi settings om het scherm hierboven te krijgen 🙂


Was wel even een dingetje maar nu doet alles het, en sneller!

Dank je wel

(Bij mij was het ook zo als ik ergens anders in huis bij een wifi versterker ging zitten werkte het chromebook wel, vreemd maar waar😀)

 


Was wel even een dingetje maar nu doet alles het, en sneller!

💪🏼💪🏼Goed bezig! 

Dank je wel

Graag gedaan, blij dat ik je op weg heb kunnen helpen 😊


Goedenavond,

heb het zelfde probleem alleen weet het wachtwoord niet meer van het modem🙈

hoe moet ik die resetten?


Ojee @APOeluh, als je die niet meer weet kom je hier niet echt ver mee 😅

Hoe je hem kunt resetten zie je hier: