Skip to main content

Sinds ik overgestapt ben naar internet van Kpn verlies ik regelmatig mijn connectie met de chromecast. De chromecast is dan niet vindbaar of wordt helemaal niet meer weergegeven in mijn overzicht. De chromecast en device zijn met hetzelfde netwerk verbonden, hier ligt het dus niet aan. De enige manier om hem weer (voor korte duur) werkend te krijgen is het terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Hoe kan ik dit probleem oplossen? 

Hoi @VRAAGCHROMECAST en welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Zou je van je smartphone eens een hotspot willen maken, de Chromecast en een ander apparaat met dit netwerk laten verbinden en testen of de Chromecast dan wel goed blijft werken? Als je geen mobiel abonnement hebt met veel GB kun je ook kijken of je de Chromecast eens mee kunt nemen als je bij vrienden of familie langsgaat en hem daar op de wifi testen. Mocht hij dan ook steeds de connectie verliezen, dan wordt het tijd om de Chromecast te laten repareren of vervangen.

Mocht het dan wel goed gaan, wil je dan eens de Wifi Manager doorlopen? Ik ben benieuwd of de Chromecast daarna de verbinding wel vasthoudt. 


Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat het probleem met de Chromecast inmiddels opgelost is. Zo niet, laat het gerust weten! 


Excuses. Ik zie dit antwoord pas net. 

Ik heb dit probleem alleen wanneer ik op het WiFi netwerk van kpn zit. Bij het netwerk van de buren en mijn oude netwerk had ik dit probleem niet.

 

Ik heb de WiFi manager doorlopen en wacht even af of dit de oplossing is

 

Nogmaals bedankt 

 

Groeten, 


Geen probleem! Mochten de problemen toch weer terugkeren, geef de Wifi Manager dan nog een slinger. Als ook dat niet meer helpt, laat hier gerust weer een reactie achter. 🙂


 

Helaas blijft het probleem terugkeren, ondanks dat ik de WiFi manager nu een aantal keren heb doorlopen.

 

 


@Sanne_M is er nog een andere oplossing voor dit probleem?

Op andere fora lees ik wel eens dat de instellingen van de WiFi veranderen zou kunnen helpen. Echter is het probleem soms net wat anders geformuleerd in die gevallen dus ben ik wat voorzichtig met het aanpassen van mijn instellingen. 


Het lijkt erop dat het volgende gebeurt 

 

Ik speel iets af op de chromecast terwijl mijn telefoon op slaapstand staat. 

Mijn telefoon schakelt dan soms kort over van de wifi naar mijn mobiele netwerk.

Vervolgens (als ik weer automatisch op de WiFi zit) kan mijn telefoon de chromecast niet meer vinden.

 

Kan het zijn dat dit met het probleem te maken heeft? 


Vandaag zag ik dat de chromecast ook korte tijd de verbinding verloor. Ik kreeg op mijn tv het scherm te zien dat er opnieuw verbinding gemaakt werd met de wifi. Nadat dit gedaan was, was de chromecast niet meer te vinden op mijn telefoon in de Google home app. 


Op dit forum wordt niet meer gereageerd. Graag hoor ik meer hierover omdat ik dit probleem nog steeds ervaar. 

 

https://forum.kpn.com/internet-9/chromecast-verliest-herhaaldelijk-verbinding-511458

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Excuses voor de late reactie @VRAAGCHROMECAST! Goed dat je het een en ander al uitgesloten hebt. Heb je nog een ander apparaat in huis waarmee je naar de Chromecast kunt casten en hoe gaat het dan? Ging het via je telefoon voor langere tijd op de wifi van je buren wel goed? Of heb je dit korte tijd getest? 

Of het aan de wifi instellingen ligt kan ik nog niet met zekerheid zeggen, maar je kunt altijd instellingen wijzigen. Als die niet voor de oplossing zorgen kun je de instellingen weer terugzetten naar hoe het eerder stond. Maak dan voor de zekerheid een foto of printscreen van je huidige instellingen. Als er op de andere fora specifieke instellingen aangeraden worden kun je deze altijd proberen. 🙂


Vanaf mijn laptop casten naar de tv geeft hetzelfde probleem.

Op de WiFi van mijn buren had ik dit probleem niet. Ik heb 2 weken van zijn wifi gebruik gemaakt en ik ervaar dit probleem op mijn eigen WiFi meerdere keren per week. Soms zelfs meerdere keren per dag. 


Check. Heeft je buurman ook KPN? Ik raad je aan om bij hem te vragen hoe de instellingen staan. Wellicht is het bij jou ook opgelost als je zijn instellingen nabootst (op het wifi kanaal na, die kan het beste niet overlappen). Mocht dat niet helpen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Dan kan ik zien wat de Wifi Manager gemeten heeft en of ik wat in de instellingen kan vinden wat de connectie met de Chromecast kan verbeteren. 


Nee, hij gebruikt ziggo. Maar ik zal informeren naar de instellingen. Mocht dat niet werken laat ik het weten en vul ik mijn gegevens in. 


Heb je toevallig het zwarte modem van KPN? (de v12) dan heeft dit modem mDNS problemen die KPN graag negeert. Enige oplossing is een oud modem van KPN aanvragen en gebruiken (v10)

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/chromecast-en-kpn-experia-box-v12-506222/index2.html#post1119757


@Sanne_M 

Op het topic dat @nivong stuurde zijn veel mensen met hetzelfde probleem. Het lijkt dus aan het modem te liggen (ik heb inderdaad de v12) en niet zozeer aan de instellingen of de chromecast. Via welke weg kan ik een nieuw modem aanvragen?


Scherp @nivong! Bedankt voor het delen van dit topic. @VRAAGCHROMECAST Ik heb niet de mogelijkheid om een specifieke Experia Box aan te vragen maar ik zie dat Remco in het topic dat genoemd is contact heeft met de ontwikkelaars en leverancier hierover. Ik raad je aan om dat topic in de gaten te houden, ik ga er vanuit dat Remco een update een update plaatst als er meer bekend is en je kunt ook een reactie achterlaten onder het topic om de meldingen meer kracht bij te zetten. Hopelijk komt er dan snel een fix vanuit de technische kant en werken de Chromecasts en KPN Box 12 dan weer samen.


Reageer