Skip to main content

Vandaag in de middag aggressieve colportage aan de deur voor glasvezel in Haarlem-Noord. Een speciale aanbieding omdat er klachten waren over de aanleg in de buurt. Verhaal van de jongen aangehoord en gezegd dat ik nooit overhaast beslissingen neem en zijn aanbod rustig wil bekijken. Jongen geeft aan dat hij later die avond terugkomt om nogmaals met mij te praten. Ik geef aan dat dit geen zin heeft omdat ik die dag zeker geen beslissing ga nemen. Jongen zegt dat de aanbieding maar een dag geldig is herhaalt die avond terug te komen. Ik zeg nogmaals dat dit geen zin heeft.
Om half negen staat de jongen weer voor de deur. Mijn vrouw vertelt rustig dat we nu niet op de aanbieding ingaan. Jongen begint wéér over eenmalige aanbieding. Wederom zegt mijn vrouw niet geïnteresseerd te zijn. Jongen zegt dat hij een aantal gegevens gaat noteren van ons om nog eens naar de aanbieding te kijken. Daarop ben ik naar de voordeur gestapt wat de jongen is hardleers en begint nu te drammen. Hem gezegd dat hij niets gaat opschrijven. Dat we niet aan de aanbieding meedoen en dat hij nu moet weggegaan. Jongen sputtert weer tegen dat we een "afspraak" hadden dat hij terug zou komen. Ik geef aan dat dit hij niet luistert en dat ik 's middags al had aangegeven dat hij niet terug hoefde te komen. Jongen reageert nu boos. Ik inmiddels ook. Uiteindelijk vertrekt hij. Wat zijn dit voor aggressieve colportage praktijken? Leer die jongens dat nee=nee. Op deze manier kies ik zeker niet voor glasvezel van KPN!

Ik had de deur allang voor zijn neus dichtgegooid 😀
Wat een drammer ….


KPN wil overal snel beginnen na jaren niets te hebben gedaan en als ze eenmaal begonnen zijn dan laten ze het werk gewoon meer dan een jaar liggen zonder het af te maken. Snelheid komt alleen uit als ze er zelf baat bij hebben. Als ze je eenmaal enthousiast hebben gemaakt kun je wachten tot je een ons weegt. Ik zou zeggen: Ga eens de lopende projecten afmaken tot je nieuwe begint. Met deze agressieve campagnes kun je ook het tegenovergestelde bereiken. Gelukkig hebben we ook nog altijd de kabel…


Hoi @Jeronimo2020 . Welkom op het forum.

Erg jammer dat je deze ervaring hebt gehad. Ik kan feedback over de verkopers doorgeven.  Soms is het lastig om de juiste personen te achterhalen maar ik wil dat best namens jou proberen.

Het laatste wat we willen is dat de verkoop aan deur averechts gaat werken. Welke dag en tijdstip was dit ongeveer? 


Hallo Erwin,

 

Dit was vrijdag 5 mei. Eerste keer aan het begin van de middag en de tweede keer om half negen 's avonds. In Haarlem-Noord wijk Sinnevelt/Planetenlaan.


Ik zal het doorgeven aan onze contactpersoon.  Als er meerdere wanklanken zijn geweest vissen ze zo'n persoon er vaak wel uit.Â