Skip to main content

Beste mensen, Wie kan helpen, want zowel Glaspoort is bijna onbereikbaar om het probleem af te handelen als bij KPN om het geschikte webformulier te vinden om de klacht in te dienen. Dan maar in de groep. Voor zover ik weet is Glaspoort bezig met de uitrol van glasvezelkabel bij mij in Zandvoort. Destijds heb ik toestemming gegeven voor de aanleg omdat deze gratis is, ondanks dat ik bij een andere kabelaar zit. Zeer voortvarend zijn de hoofdkabels erin gelegd, maar nu de afwerking. Bij mij ligt de aansluitkabel niet goed en is er onderzoek nodig. De glasvezel kan niet worden aangelegd omdat er geen kruipruimte aanwezig is. Iemand van Glaspoort heeft mij geruime tijd terug via de telefoon gemeld dat de aansluitkabel verkeerd ligt en aan de andere kant dient (huiskamer) binnen te komen. Op dinsdag 17 oktober staat er een monteur van KPN voor mijn deur met de vraag of ik kan worden aangesloten op het glasvezelnet. Daarvoor wil hij bij mij in de meterkast de aansluiting te maken, alleen de kruipruimte ontbreekt. Na een moeizame uitleg met risico op schade aan het elektriciteitsnet, maar ook met de conclusie van de monteur zelf hebben we besloten de zaak niet aan te sluiten. De uitrol en de afwikkeling van het hele verhaal laat echt veel te wensen over. Vriendelijke groeten, Jaap Koper.

Hoi @jaapkoper . Welkom op het forum.

Heeft onze monteur vervolgens ook een ticket aangemaakt? En waar ligt die kabel nu? Steekt die ergens uit de grond bij je gevel? 


Ha @Erwin_, Dank voor de reactie, maar inmiddels heb ik een reactie van Glaspoort en bij hun bekend onder (CRM:004850044694) teruggekregen. Zij hebben mijn bericht ontvangen en hebben deze meteen doorgestuurd naar de aannemer die voor KPN werkt. De aannemer neemt contact met mij op om een afspraak in te plannen. Ik heb destijds bij Glaspoort verteld dat waar de kabel de woning binnenkomt, ongeschikt is. Er ontbreekt een kruipruimte en die ontbreken bij de meeste woningen in het gedeelte van de straat waar ik woon. De woning is op beton gebouwd met daaronder zand. Op de dag dat de KPN monteur is geweest, sta ik verbaasd te kijken, omdat er kennelijk geen communicatie is geweest tussen Glaspoort en KPN (monteur). De kabel steekt uit de grond bij de voordeur, alleen de kabel ligt daar niet goed en dient bij de woonkamer naar binnen te komen. Dat heb ik Glaspoort ook uitgelegd. Nadat ik met moeite de monteur heb overtuigd, heb ik in zijn schrift opgeschreven dat de aansluiting wel wenselijk vindt. Dat staat ook in het ticket van Glaspoort: ‘Overeengekomen: Ik geef hierbij akkoord dat Glaspoort deze gegevens mag opslaan en gebruiken voor het beantwoorden van mijn vraag.’ Waar het mij om gaat, is de moeizame manier van communiceren. Het is bijna niet mogelijk om op beide websites de reactie achter te laten. Ik geef toestemming voor de aanleg van de kabel, omdat iemand die na mij komt misschien wel gebruik wil maken van KPN en omdat de aanleg kosteloos is. Ik hoop dat deze toelichting helder genoeg is.