Skip to main content

Ik heb dus een speedtest gedaan voor m’n ethernet verbinding op mijn PC, en ben erachter gekomen dat mijn wifi beter is dan m’n ethernet wanneer ‘t komt op upload en download snelheid. Ik vroeg me af…. Hoe kan het zo dramatisch laag zijn? ze zijn beide rond de 15-20 mbps, dat is wel erg laag nee?

 

Nu ben ik erachter gekomen dat ik mijn PC meer bandwidth kan geven, of dat er een limiet aangecheckt kan wezen op dit moment. zou dat het probleem kunnen zijn? Ik heb er niets over gevonden in mijn modem de site toen ik in ging loggen… Het zou ook totaal hier niet aan kunnen liggen. Ik weet niet precies waar het aan ligt.

 

Weet misschien een van jullie lieve mensen hoe ik dit op kan lossen?

Welkom op het forum @Erdxo. Het zou aan een aantal dingen kunnen liggen. Het zou kunnen zijn dat er losse verbindingen in de kabel zitten. Dan zou een nieuwe kabel helpen. Zou je allereerst een screenshot kunnen maken van het resultaat van de speedtest van KPN en daarnaast een screenshot maken van het resultaat van FPI info? Laat daarbij uiteraard wel op dat je eventuele persoonlijke data, zoals je postcode en huisnummer, afschermt.