Skip to main content

Vandaag is glasvezel naar binnen gebracht en het glasvezelkastje geplaatst in de woonkamer. Bij vertrek zei de monteur dat het knipperende groene lampje bij “connection” na uiterlijk 45 minuten continu zou gaan branden. Hij is nu inmiddels 12 uren geleden vertrokken, maar het lampje knippert nog steeds. Is er iemand aanwezig die mee wil kijken wat er aan de hand kan zijn?

P.S.: Ik heb de voeding er al een aantal keren minimaal 2 minuten afgehaald.

Je hebt ook geen verbinding begrijp ik?


Groen knipperend “connection” lampje betekent volgens mij dat er geen verbinding is. Ik heb er nog geen modem op aangesloten.

De installatiehulp meldt het volgende:

Oeps, we zien dat je nog niet bent aangesloten


Ligt er een beetje aan wat voor kastje je hebt. Hier knippert het lampje continue en ik heb al jaren een stabiele verbinding. Je kunt het beste even testen met het modem. Dan weet het het zeker.


Groen knipperend “connection” lampje betekent volgens mij dat er geen verbinding is. Ik heb er nog geen modem op aangesloten.

De installatiehulp meldt het volgende:

Oeps, we zien dat je nog niet bent aangesloten

Dan lijkt de lijn nog niet actief. Je kunt hiervoor morgen de klantenservice bellen op 0800-0402 en inspreken dat je een medewerker wilt spreken. Vul eventueel ook je gegevens zoals klantnummer etc in bij je forumprofiel. Wellicht dat een moderator je kan helpen. Alle gegevens die je invult bij ‘privé’ zijn alleen zichtbaar voor KPN-medewerkers.


Ligt er een beetje aan wat voor kastje je hebt. Hier knippert het lampje continue en ik heb al jaren een stabiele verbinding. Je kunt het beste even testen met het modem. Dan weet het het zeker.

Klopt, maar dan heb je het lampje ‘glas’. Het lampje ‘connection’ zit bij KPN alleen op XGS-PON ONT's en dit betekent dat deze wel signaal krijgt maar hier niets mee kan, dit kan komen doordat het ONT onjuist of niet aangemeld is op de apparatuur in de centrale maar het kan ook zijn dat deze wel goed is aangemeld maar fysiek verkeerd is aangesloten. Hetzelfde als het ‘PON’-lampje op een Nokia GPON ONT.

---

Zoals ik het nu begrijp is de Genexis ONT aangesloten door monteurs van KPN Netwerk. Klopt dat? Normaal gesproken is het aan hen om de bon terug te zetten naar KPN als de activatie niet lukt maar de precieze afspraken tussen KPN en KPN Netwerk durf ik niet te zeggen.

Gaat het om een nieuwe installatie of een migratie van DSL naar glasvezel?


Er is inderdaad een monteur van KPN Netwerk geweest om de glasvezelkabel naar binnen te brengen en het kastje aan te sluiten. Het betreft overstap naar glasvezel. Op dit moment werkt de ‘oude’ aansluiting nog steeds goed. Door KPN is (ongevraagd) een afspraak ingepland op 13 april a.s. Uit eerdere correspondentie maak ik op dat ik vanaf 6 april zelf kan beginnen met de installatie. Ik heb daarvoor ook geen monteur nodig, alleen een werkende verbinding met de centrale.


Hallo @jongs013, dit is inderdaad erg verwarrend. Het klopt dat er een monteur komt de 13e. Die zal dan de aansluiting activeren. Je zult dit toch even af moeten wachten: ik kan de afspraak met de monteur niet annuleren.


Jammer! Als er maar geen kosten worden doorberekend 🙃


De installatiemonteur is gratis! Mocht hij extra dingen willen installeren, kunnen daar wel kosten voor in rekening worden gebracht. Maar als ik jou zo hoor, is dat hier niet van toepassing én hij moet jou daar sowieso ook over informeren.


Na succesvol te zijn geactiveerd afgelopen woensdag heb ik sinds vanmiddag weer een knipperende CONNECTION. Iemand hier die mij kan helpen? Dinsdag komt er weer een monteur, maar dan zit ik 3 dagen zonder tv en internet. Onacceptabel natuurlijk!

 


Wat ontzettend balen dit, zeg. Ik zie inderdaad dat er de 19e een monteur komt. Daarnaast heb je een gratis weekbundel op je telefoon gekregen. Meer kan ik helaas ook niet voor je betekenen op dit moment. Hopelijk maakt de monteur het voor je in orde dinsdag!