Skip to main content

Ik heb ook sinds afgelopen dinsdag (nu vrijdag) constant last van wegvallende wifi/internet. Zowel op de telefoon als op de laptop. Kan echt niet normaal thuiswerken zo. Ik heb al een half jaar KPN en nu plots voor het eerst dit probleem. Wat is er gebeurd?

Ik heb met de wifi manager meermalen het mode gereset en geprobeerd wifi te verbeteren, maar het helpt niet. Het probleem blijft ongeacht hoe dichtbij ik bij het modem werk. Als ik 2 meter er vandaan zit met mijn laptop valt de connectie nog steeds telkens weg. ik heb met een internetkabel direct van het modem naar de laptop geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Het internet blijf wegvallen.

Klantenservice adviseerde in eerste instantie de superwifi versterkers, maar na aangegeven te hebben dat het probleem ook op dichte afstand van de modem aanwezig is leek dit niet een oplossing te zijn, al was dit wel een advies. De enige andere optie is een monteur? Kan ik een nieuwe modem krijgen of kan er een update oid komen om dit op te lossen? Wat is er maandag gebeurd waardoor dit nu ineens een probleem is bij mij? 

admin: eigen topic aangemaakt

Hi @Marie-Angela, welkom op het KPN Forum!

Lastig om zo te zeggen wat de oorzaak van het probleem is: we zullen je situatie eerst in kaart moeten brengen, daarom de volgende vragen:

  • Welk type modem heb je in gebruik en hoe ziet je thuisnetwerk eruit? Zijn er nog meer apparaten verbonden met het modem?
  • Zie je ook wat gebeuren op het modem op het moment dat het internet wegvalt: knipperend lampje, in welke kleur?
  • Begrijp ik goed dat de internetverbinding ook wegvalt als je een bekabelde verbinding hebt: dus een kabel aangesloten tussen het modem en bijvoorbeeld jouw laptop?
  • Wat is de uitkomst van de Wifi manager?
  • Heb je de kabel tussen het aansluitpunt en het modem ook gecontroleerd? Er ook even uitgehaald en opnieuw aangesloten?
  • Wil je het modem ook eens handmatig resetten en controleren of de verbinding daarna nog wegvalt? Je leest op onze pagina Hoe herstart of reset ik mijn Experia Box (modem)? hoe je het modem zelf handmatig kunt resetten.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen en antwoorden, en, als het probleem nog niet opgelost is, ik zie graag een ingevuld Forum profiel. Iig graag je volledige naam, het klantnummer en postcode en huisnummer. Op basis van deze gegevens kan ik de verbinding vanuit onze kant controleren.


Als je nog hulp nodig hebt, hoor ik het graag!


Hallo Shyrin,

Ik heb het profiel ingevuld. Terugkomend op de vragen: 

  • Ik heb een KPN Box 12, deze is verbonden met de internetaansluiting in huis. Via wifi zijn mijn computer en telefoon verbonden hiermee.
  • Het (groene) wifi lampje knippert zeer regelmatig. Elke minuut zou ik zeggen. Dit gebeurt zowel als ik verbinding heb als wanneer ik geen verbinding heb. De kleuren zijn altijd groen.
  • De internetverbinding valt ook weg bij een bekabelde verbinding inderdaad.
  • De Wifi manager geeft aan een wifiversterker te nemen of een monteur te laten komen. 
  • Ik heb de kabel tussen het aansluitpunt en modem eruitgehaald en opnieuw aangesloten, geen verandering.
  • Ik heb de modum heel vaak (>5x) gereset de afgelopen weken, zowel handmatig als via de wifi manager als de klantenservice.

Komende week wordt er een glasvezelpunt gemaakt bij mij. Zou dat nog een verschil kunnen maken voor dit specifieke probleem? 


Ik ben een paar dagen vrij geweest, maar vandaag blijkt mijn internet nog slechter dan daarvoor. Ik kan nu niet eens een fatsoenlijk gesprek voeren via Teams of een meeting bijwonen. Het geluid en beeld hapert meteen, mensen horen mij haperend en ik wordt uit meetings gegooid. Zo kan ik niet thuiswerken. Graag ontvang ik zsm een nieuw modem om dit probleem op te lossen, want met bekabelde verbinding is het probleem er ook, dus het probleem ligt aan de modem en niet de wifi. Alvast bedankt.