Skip to main content

Ik probeer jullie klanten service te bereiken. De chat doet het niet, als ik jullie telefoonnummer bel dan wordt er gezegd; het is druk de verbinding wordt nu verbroken. 
En een e-mail adres is nergens te vinden. 

 

Hallo @Simooon , je kunt ook nog Facebooken en Twitteren.


Klopt maar ik wil geen vragen stellen over verkeerde facturen en verkeerd in rekening gebrachte kosten via Facebook. Mijn sociale media houd ik Liever gescheiden van mijn serieuze media. Wat op deze manier Overigens onmogelijk gemaakt wordt.

Een e-mail adres of een telefoonnummer waar daadwerkelijk iemand aan de andere kant zit is toch niet teveel gevraagd? Zeker niet voor een bedrijf dat claimt 24uur bereikbaar te zijn?


Hallo @Simooon via de sociale media kun je ook privé communiceren.

email is voor consumenten naar KPN toe niet beschikbaar, alleen de chat en de telefoon, 0800 0402

 


Chat en telefoon is dus niet beschikbaar (ook niet zakelijk). Blijkbaar kan dat gewoon en blijkbaar kunnen ze ook gewoon bedragen van je rekening afschrijven zonder dat daar toestemming voor is.

ik Snap dat je een privé bericht kan sturen. Maar ik wil mijn Twitter en Facebook helemaal niet linken aan mijn kpn account. 


Hallo @Simooon via de sociale media kun je ook privé communiceren.

email is voor consumenten naar KPN toe niet beschikbaar, alleen de chat en de telefoon, 0800 0402

Hallo @Simooon , als je een zakelijke klant bent kun je 0800 0403 bellen volgens mij.

 


Verbinding wordt verbroken doordat het te druk is. Beetje vervelend.
Maja dus toch maar via sociale media een berichtje gestuurd.

jammer dat je daar zo tot gedwongen wordt.


Hallo @Simooon , inderdaad jammer, succes gewenst.

 


2 dagen verder maar zelfs via Facebook niet verder gekomen dan standaard antwoorden zoals; je kunt bellen, chatten en het forum bezoeken.

nee bellen gaat niet. Jullie verbreken de verbinding (verschillende tijdstippen geprobeerd)

nee de chat is nog steeds buiten werking

ja forum...hoe lief het ook is dat er mensen reageren. Zolang je geen reactie krijgt van een werknemer op het forum, Facebook of waar dan ook kom je uiteindelijk nog nergens...


Leg hier kort en bondig het probleem neer. Alles persoonlijke zaken zet je in je profiel wat alleen te zien is voor de medewerker en jezelf. Ook hier is het druk en is de wachttijd opgelopen tot 5 dagen. De telefonische klantenservice is moeilijk bereikbaar. Waarschijnlijk zitten de meesten thuis te werken met een mobieltje vanwege corona. De wereld is veranderd. probeer er aan te wennen.


Hoi @Simooon. Welkom op het KPN Forum! We helpen jou graag verder. Zou je in dit topic willen aangeven waarbij we jou kunnen helpen en jouw gegevens achter willen laten in het KPN Forum profiel? We horen graag van je!


Hallo

Hoe kan het zo zijn, dat niet alle medewerkers van de klantenservice even goed op de hoogte zijn van de producten ?

ik heb sinds een paar maanden glasvezel, sindsdien had ik veel storingen, al jullie medewerkers wisten geen betere oplossing dan het resetten van mijn modem, dit bracht geen enkele verbetering 

Tot ik vanochtend iemand aan de lijn kreeg, die het snel kon oplossen! Het probleem was de WIFI verbinding, die ik moest veranderen en ik kreeg een nieuw wachtwoord van hem

Erg vreemd dat hij het wel wist hoe het opgelost moest worden en de rest niet🤨

Kees Lips

 


Sowieso moet je een goed analyserend vermogen hebben. De klant moet het goed uitleggen. De materie is zo uitgebreid dat het m.i. minimaal een jaar duurt voor je alles onder de knie hebt. Ervaring is nog altijd de beste leermeester.


Het lag dus niet aan (de verbinding van) KPN, maar aan je eigen wifi, dan valt KPN moeilijk wat te verwijten.

 


Hallo

Hoe kan het zo zijn, dat niet alle medewerkers van de klantenservice even goed op de hoogte zijn van de producten ?

ik heb sinds een paar maanden glasvezel, sindsdien had ik veel storingen, al jullie medewerkers wisten geen betere oplossing dan het resetten van mijn modem, dit bracht geen enkele verbetering 

Tot ik vanochtend iemand aan de lijn kreeg, die het snel kon oplossen! Het probleem was de WIFI verbinding, die ik moest veranderen en ik kreeg een nieuw wachtwoord van hem

Erg vreemd dat hij het wel wist hoe het opgelost moest worden en de rest niet🤨

Kees Lips

 

Kees,

Als je volgende keer die ervaring hebt, zeg of chat dan even “Ik wil een medewerker spreken”. De beantwoorder aan de telefoon is in eerste instanie een telefoonbeantwoordapparaat en bij de chat een chatbot. 

Dit wordt gedaan via een database waarin de oplossingen worden bijgehouden. Ze weten echter niet of het gegeven antwoord een oplossing is, of alleen maar als oplossing is gegeven. Je begrijpt het al. Waarschijnlijk staat er nu 100000000 maal in de database bij de meeste problemen. “Reset het apparaat”. 

Let wel, het kan een oplossing zijn, bijvoorbeeld als er een register is volgelopen, maar over het algemeen is het een lapmiddel en komt het probleem na een tijdje weer terug omdat het gewoon een memory overflow is, door een verkeerde routering in de software. 


Pas wel op met de vraag “Ik wil een medewerker spreken”. Die kan tegen je werken. Daarmee kom je in de mogelijk drukke wachtrij terecht van de allround klantexperts en ontneem je de chatbot de kans om jou gericht door te zetten.