Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds kort hebben wij de overstap gemaakt naar KPN (voorheen ziggo).

Sinds de overstap hebben wij elke avond last van wegvallende wifi. Heel irritant. Gisteren viel

het ook weer weg tijdens een penalty moment in een westrijd. Afgelopen weekend was het echt om de

10 a 15 minuten dat de wifi wegvalt. Ik heb op eigen kosten al een wifiversterker van kpn aangeschaft, maar die krijgt ook steeds een rood lampje. Het ligt echt aan de verbinding.

 Gtaag een oplossing. Ik krijg op deze manier spijt van onze verstap.

MVG Marcel Gilaard (Dronten)

Welkom op het forum @Marcel E. Gilaard! Dat is niet de eerste indruk die we willen maken. Ik ga je helpen dit op te lossen.

Wel kan dit probleem veel oorzaken hebben. Waaronder een verbinding die niet snel genoeg is om zowel tv als wifi te gebruiken. Wil je laten weten welke snelheid je ziet als je op de KPN website je postcode en huisnummer invult?

Dat moet er zo uitzien

Wil je ook laten weten of je naast het modem van KPN een eigen router of switch hebt aangesloten?

 


Hebben jullie er ook een switch tussen zitten @Marcel E. Gilaard en @Martin Timmer zoals @Bram_ ook vraagt?

Als deze switch geen IGMP snooping ondersteund, dan krijgen jullie die klachten.
Deze switch ondersteund het in elk geval wel


@huistijger ik heb de reacties van @Martin Timmer even naar zijn eigen topic verplaatst. 


Dag Bram,

Bedankt voor je reactie.

zie hieronder en de monteur heeft voor de tv een netgear switsch aangesloten.

Wifi valt overdag af en toe ook weg. TV staat dan uit.

 


@Marcel E. Gilaard met glasvezel moet tekort aan snelheid niet het probleem zijn. Dus kijken we verder. 

Wil je bevestigen dat je wifi wel goed blijft als de tv niet aan wordt gezet? 

Verder heeft de monteur dus een netgear switch aangesloten. Is dat hetzelfde model dat op onze website wordt verkocht? En wil je voor de zekerheid toch eens testen of het probleem zich ook voordoet zonder de switch?

Dit kan je eventueel testen door de tv-onvanger neer te zetten waar de switch staat. De tv-ontvanger hoeft niet op een tv aangesloten te zijn om te werken. Haal de internetkabel uit de switch en stop deze direct in de tv-ontvanger. Zorg dat de switch op dat moment stroomloos is. 

Als dan toch de wifi weer weg begint te vallen hebben we de dader te pakken. En kunnen we overgaan op oplossen. 


Dag Bram. Monteur heeft Switch – Netgear GS105E aangesloten die ook op de kpn website staat.

Als ik de switch loskoppel zoals jij aangeeft is de wifi beter. Op het moment dat hij weer wordt aangesloten, valt de wifi weer regelmatig weg. Probleem lijkt daar dus mee te maken hebben .

Echter zonder deze switch kunnen wij geen televisie kijken. Oplossing ?

 


Dag Bram. Monteur heeft Switch – Netgear GS105E aangesloten die ook op de kpn website staat.

Als ik de switch loskoppel zoals jij aangeeft is de wifi beter. Op het moment dat hij weer wordt aangesloten, valt de wifi weer regelmatig weg. Probleem lijkt daar dus mee te maken hebben .

Echter zonder deze switch kunnen wij geen televisie kijken. Oplossing ?

 

@Marcel E. Gilaard de desbetreffende switch heeft IGMP Snooping, daar ligt het dus niet aan. Wel gek dat je wifi met switch minder is als zonder switch. Is er op de switch toevallig QoS ingesteld op (auto)?

Valt de verbinding écht weg, of is de snelheid lager? Wellicht helpt het nog om in beide gevallen een speedtest te doen en te delen. Kan je daarnaast ook delen wat je TV+ box aangeeft voor over de verbinding, als je naar “Instellingen” > “Informatie” gaat en dan iets naar onder?

Je zou eventueel ook Multicast kunnen veranderen naar Unicast, dat kan ook verschil maken. Dat doe je ook via Instellingen > Informatie en dan helemaal onderaan “Video Mode” kan je klikken, en daarna Multicast naar Unicast zetten.


Dag Bram. Monteur heeft Switch – Netgear GS105E aangesloten die ook op de kpn website staat.

Als ik de switch loskoppel zoals jij aangeeft is de wifi beter. Op het moment dat hij weer wordt aangesloten, valt de wifi weer regelmatig weg. Probleem lijkt daar dus mee te maken hebben .

Echter zonder deze switch kunnen wij geen televisie kijken. Oplossing ?

 

@Marcel E. Gilaardde desbetreffende switch heeft IGMP Snooping, daar ligt het dus niet aan. Wel gek dat je wifi met switch minder is als zonder switch. Is er op de switch toevallig QoS ingesteld op (auto)?

Valt de verbinding écht weg, of is de snelheid lager? Wsellicht helpt het nog om in beide gevallen een speedtest te doen en te delen. Kan je daarnaast ook delen wat je TV+ box aangeeft voor over de verbinding, als je naar “Instellingen” > “Informatie” gaat en dan iets naar onder?

Je zou eventueel ook Multicast kunnen veranderen naar Unicast, dat kan ook verschil maken. Dat doe je ook via Instellingen > Informatie en dan helemaal onderaan “Video Mode” kan je klikken, en daarna Multicast naar Unicast zetten.

@Marcel E. Gilaard zou je deze tip nog willen nakijken? 

Als dat niet helpt ga ik in de eerste instantie je switch laten vervangen. Kans is groot dat daar toch iets mis mee is. Als je een KPN winkel in de buurt hebt kan je ook de switch daar mee naartoe nemen. 

 

Admin: spelfout gecorrigeerd


Dag Bram,

Ik weet niet of Qos op de switch is ingesteld, hoe kan ik dit zien?. Moet ik hiervoor dan eerst software downloaden en inloggen?

Het probleem zit hem inderdaad niet in de snelheid, maar dat de verbinding echt weg valt.

Het probleem doet zicht voornamelijk voor in de avond. Gisteravond na 21.00 uur viel hij ook weer regelmatig weg. Heel af en toe valt ook overdags de wifi weg.

Maakt het nog verschil in welke poort de kabels zitten. In poort 1 van de switch zit nu de kabel vanaf het modem, en in poort 5 de kabel die naar de tv ontvanger gaat.

Het is nu overdags en de televisie heb ik nu een uurtje aangezet. Wifi blijft stabiel. In de bijlage de snelheids meetingen. Ik heb de instelling van de TV aangepast, zie screenshot in de bijlage.

 

 


Verbinding was net toch weer even weg.


staat een modem ingestelt op 2.4 ghz
dan is het modem net een sprinkhaan  springt van kanaal naar kanaal
storing van andere apparaten die ook op 2.4 ghz werken
wat is hier het gevolg van 
het wegvallen van het wifi signaal  om gek van te worden
als je handig bent en je weet hoe je kunt inloggen in je modem 
dan vastzetten op 5ghz 
 


Dank je wel voor reactie @M.Jansen , het is inderdaad om gek van te worden.  Vanavond is de wifi ook al weer meerdere malen uitgevallen.  Ik kan inmiddels wel inloggen op het modem, alleen vastzetten op 5 ghz is mij nog niet duidelijk. 


KPN Box 12 Wifi Instellen - YouTube


@Marcel E. Gilaard laat je nog weten of het hiermee lukt? Kijk anders ook op onze kennisbankpagina over de instellingen van de Box 12


Hallo @M.Jansen en @Bram_ dit zijn mijn huidige instellingen ?

Moet ik daar iets aan aanpassen bij channel selection?

 


@Marcel E. Gilaard ik zie op je screenshot niks geks. Wil je eens je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan kijk ik in de systemen of daar iets geks aan de hand is. 


@Bram_ Ik heb mijn profiel enigzins aangevuld. Ik moet zeggen dat het de laatste dagen wel beter is.

Ik heb een reset gedaan op het modem en de super wifi met kabel aangesloten op de switch.


@Bram_ al gekeken? Het is vanavond weer instabiel. Ik word er wel zat van.


@Bram_ al gekeken? Het is vanavond weer instabiel. Ik word er wel zat van.

@Marcel E. Gilaard jeetje zeg. Met wat ik gevonden heb kan ik me dat goed voorstellen. Je verbinding bijzonder slecht. De verbrekingen gebeuren allemaal nog voor het modem. Ik heb de eerstvolgende monteur voor je ingepland. Die komt vrijdag in de ochtend. 

Als dit moment niet goed uitkomt, herplan deze dan met de gestuurde informatie. Of bel 0800-0402..

Laat je na het monteursbezoek weten of het probleem is opgelost?


Hallo @Bram_ Box is vervangen en probleem is opgelost. Gelukkig maar ! Thanks!


Goedenavond.

Laatse maanden continue last van geen wifi. Als wij de modem opnieuw opstarten doet deze het een dag daarna wederom geen wifi. Contact gehad via de telfoon maar ook dit hielp niet, we zouden terug gebeld worden maar tot heden niets meer vernomen…


Hi @Melvindh! Vervelend om te horen. Ik wil je aanraden eerst de Wifi Manager te doen. Lukt het daarmee niet, maak dan een eigen topic aan. Je reageert nu namelijk in het topic van iemand anders. Dat is niet handig voor het overzicht. Andere forumgebruikers zullen je vraag niet zien. Met je eigen topic kunnen we je beter helpen.