Skip to main content

Ik heb sinds een paar maanden Glasvezel 1GB.

Mijn download is bekabeld op de iMac  en alles verder uit  42,65

Mijn upload 490,39

Is dit normaal ,lijkt mij niet heel erg snel, boven op de slaapkamer is hij met wifiversterker bekabeld nog langzamer.

Ook als ik op mijn telefoon een app open en download terwijl de tv of radio aanstaan valt het beeld stil of geluid radio kortstondig weg.

Hoi @DW1950KL . Welkom op het forum.

Heb je ook nog een ander apparaat behalve die iMac waar je bekabeld op kunt meten?

Voordat je dat doet zou je het glasvezel kastje 2 minuten van het stroom willen halen en eventueel je modem willen resetten?


Hallo @Erwin_ als dat een XGS-PON-kast is, niet van de stroom halen, daar deze dan defect kan raken.

Moet bij jullie bekend zijn.

CC: @DW1950KL 


Hallo @Erwin_ als dat een XGS-PON-kast is, niet van de stroom halen, daar deze dan defect kan raken.

Moet bij jullie bekend zijn.

CC: @DW1950KL 

Dat probleem is opgelost.  Ze hebben er een firmware update op los gelaten. 


Hallo @Erwin_ dus ik kan bij XGS-PON weer adviseren om de stroom er minimaal 2 minuten van af te halen zonder tegengas van @Ward_ ?

 

 


De laatste info die ik heb is dat ze die firmware aan het uitrollen zijn.  Ik weet niet hoe lang zoiets duurt en of het in batches gaat.

Tussen de regels door meen ik te begrijpen dat het nu is opgelost. Dus je zou dat weer kunnen adviseren.

Mocht @Ward_  andere info hebben, dan lees ik dat natuurlijk graag. 


Ik wist dit ook alleen maar omdat ik het bij andere topics had gelezen. Ik zie zo snel niets op Team KPN dus ik kan niks bevestigen of ontkennen.

 

@NHendriks Wellicht iets gehoord via de monteur nieuwsberichten?


Ik wist dit ook alleen maar omdat ik het bij andere topics had gelezen. Ik zie zo snel niets op Team KPN dus ik kan niks bevestigen of ontkennen.

 

@NHendriks Wellicht iets gehoord via de monteur nieuwsberichten?

Niet via de monteurs berichten maar wel via het TeamKPN kanaal van de klantenservice :) 


Heb alles gedaan 2 min stroom van het kastje 

modem gereset .

gemeten op een cloud home bekabeld en WiFi versterker bekabeld geen resultaat.

Ga KPN maar eens bellen .


Hier is een checklijstje, @DW1950KL :

 

-Test bekabeld met meedere pc's/laptops (waarvan je weet dat die met die soort snelheden overweg kunnen)

-Update de netwerkkaart drivers (voor zover van toepassing)

-Vergewis jezelf er van dat de VPN uit staat.

-Herstart het glasvezel kastje en reset desnoods het modem.

-zorg er voor dat de pc/laptop RECHTSTREEKS op de router is aangesloten. Dus geen switches/devolo's etc. ertussen.

-meet met de ookla app. (die zit in windows).