Skip to main content

Mijn moeder is van 12 februari tot en met 19 mei opgenomen geweest in het ziekenhuis en een revalidatieverpleegtehuis, waarna ze permanent is verhuisd naar een verpleeghuis.

Haar KPN-abonnement is op 3 juni verhuisd, maar door de beperkte bezoekregeling, pas op 20 juni aangesloten.

Als gevolg heeft ze dus 4 maanden geen gebruik kunnen maken van haar abonnement. Zojuist gebeld met de ‘service’-desk om te vragen of er enige coulance\compensatie mogelijk was voor haar facturen.

Daarnaast gaat ze nu intern (tijdelijk) verhuizen vanwege een verbouwing en heeft dus gedurende de verbouwingstijd ook geen toegang tot haar abonnement.

Het enige wat KPN kan doen is een nieuw Hussel-abonnement aanbieden met een tijdelijke korting, maar met een uiteindelijk hoger maandbedag.

Nieuwe klanten kunnen korting krijgen, maar trouwe klanten die al jaren bij KPN zitten, worden als melkkoe gebruikt.

Teleurstellend.

Hallo @Friederike Als eerste: hoe is het met je moeder? Dat lijkt me het allerbelangrijkste. Ze heeft zo te lezen een moeilijke tijd achter de rug en ik hoop van harte dat het een beetje gaat. Natuurlijk is tv en internet een welkome afleiding en iets dat er altijd is. Het is dan erg naar dat ze er een tijd lang geen gebruik van heeft kunnen maken.

Ja, een nieuwe klant kunnen we eenmalig een welkomstaanbieding doen, in de vorm van een korting bijvoorbeeld. Dat is heel gebruikelijk. We kunnen echter niet doorlopend kortingen aanbieden, dat zal je ook begrijpen. We bieden onze diensten tegen een eerlijke prijs en ik vind zelf niet dat vaste klanten als ‘melkkoeien’ worden gebruikt. De korting voor nieuwe klanten staat in mijn optiek ook los van een vraag om coulance.

Sta me toe een hyperbool gebruiken: niet om je vraag in het belachelijke te trekken, maar wel om te illustreren waarom ik geen korting kan geven. Stel, ik breek mijn been bij een potje voetbal. Enorm vervelend en ik kan bovendien niet op mijn mooie racefiets een rondje gaan rijden. Heel naar, maar als ik naar de fietsenwinkel ga om dit uit te leggen krijg ik niet alsnog een korting op het aankoopbedrag van mijn fiets. De fietsenwinkel kan er per slot van rekening ook niets aan doen en ze hebben keurig geleverd wat ze moeten leveren. Zo kun je dit ook zien. Ik vind oprecht heel vervelend voor je moeder, maar ik kan niets aan haar abonnementskosten veranderen. 

 

 


Reageer