Skip to main content

Sinds 3 weken heb ik een KPN Box 12, omdat de vorige verouderd was.

Sindsdien heb ik dagelijks problemen met alle KPN diensten.

Ik heb van alles geprobeerd wat ik in dit forum heb gelezen, maar helaas……

Ik zou graag weer terug willen naar een normale situatie.

 

Begin eens met te vertellen welke problemen je hebt. Daarnaast kunnen wij niet zien hoe jouw thuisnetwerk er uit ziet dus modem, switch tv ontvangers, wifi…… kortom wij hebben geen glazen bol...


Ik ben niet erg technisch onderlegd, maar ik probeer het zo goed mogelijk te omschrijven

Aan het KPN modem zitten: 1. mijn desktop bekabeld via Devolo's. 2. vaste kabel naar tv-ontvanger HMB 2266 v2 van KPN. 3. Sonos1-bridge. 4. DECT-telefoon

Een paar keer per dag valt de internetverbinding weg op mijn  desktop. Ik heb een vaste kabel geprobeerd, maar dat maakte geen verschil.

Dan is ook Sonos uit de lucht en de TV stopt.

Ik heb het modem 2x gereset met een paperclip.

Modem software versie:    SGEJ10000516


Gooi die Sonos bridge eens los en koppel de Sonos-apparaten met wifi. In veel situaties veroorzaakt de Sonos bridge een zogenoemde ‘network loop’ waardoor het hele thuisnetwerk niet meer kan werken.


Dank. Ik ga ermee aan de slag en zal het resultaat laten weten.

 


Een hele goede tip van @NHendriks:

Gooi die Sonos bridge eens los en koppel de Sonos-apparaten met wifi. In veel situaties veroorzaakt de Sonos bridge een zogenoemde ‘network loop’ waardoor het hele thuisnetwerk niet meer kan werken.

Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt, @PtrW.


Ik heb de Sonos-bridge verwijderd en (met wat geduld en uitzoeken) de Sonos-apparaten rechtstreeks met wifi verbonden.

Nu, zo'n 24 uur later heb ik nog geen uitval gehad.  Dat lijkt dus de oplossing.

Ik kijk het nog een paar dagen aan en zal mijn bevindingen melden.


Top dat het daarmee opgelost lijkt te zijn! Houd ons op de hoogte, ik ben benieuwd!


Na een dag of 5 heb ik geen uitval van internet meer gehad. Het weghalen van de Sonos-bridge was dus wel de oplossing. Hartelijk dank voor de tip.