Skip to main content

Iedere ochtend begint bij mij hetzelfde: geen internet. Mijn google mini reageert na een opdracht: Er is een fout opgetreden, probeer opnieuw als je zover bent.

Ik moet de Experia v10a uit en aan zetten en 5 minuten later doet alles het weer prima. 

Een paar keer per week valt het internet ook gedurende de dag weg.  Ik lijk nog wel verbonden te zijn met internet, maar pagina;s laden lukt niet. Ook nu is het uit en aan zetten de enige oplossing.

1x per week bevriest de TV zender. Zappen lukt niet meer. En ook nu moet ik de Experiabox uit en aan zetten.

Ik zie dat het probleem bij veel meer mensen speelt. Maar nergens wordt er een oplossing  gegeven dat werkt.

Probleem oplosser wifi op de kpn site werkt ook niet. Als ik internet heb is de snelheid goed. Van kanaal wisselen heeft geen zin en geeft geen verschil. Versterkers hebben ook geen effect. Met of zonder versterkers, het probleem blijft. 

Hoop dat iemand me kan helpen. Dit duurt nu echt al maanden. Ik zelf denk dat ik een andere router/modem nodig heb. 

Ik kan me voorstellen dat dit nou niet bepaald een prettig begin van de dag is, @MikkelJuffermans. Mijn eerste advies is om het modem een reset te geven. Hiermee worden de instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. In veel gevallen wil dit de problemen verhelpen. Helpt dit niet, dan zullen we verder naar jouw aansluiting moeten kijken. Kun je dan meer vertellen over jouw thuisnetwerk? Maak je gebruik van glasvezel of een koperverbinding? Welke apparaten heb je aangesloten en hoe? Ik ben benieuwd!


Helaas, het resetten geeft niet gewenste resultaat. Geen internet. Wederom moet ik de dag steeds beginnen met het uit en aan zetten van de router.
Ik heb een een gewone koperverbinding.   

De volgende apparaten hebben contact met mijn draadloze wifi:

Google home mini 2x
Microsoft surface
Mobiele telefoon 2x
Nest thermostaat
Desktop computer
Bewakingscamera

Alle apparaten staan binnen 10 meter van de modem. Zonder belemmeringen.

‘s ochtends zie ik direct dat de wifi niet functioneert. Het rode lampje van de bewakingscamera knippert en mijn google mini geeft na een instructie direct de rare foutmelding. Die fout melding vind ik raar omdat de google assistent niet zegt: ik kan geen verbinding maken met het internet, maar zegt: ‘’Er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw als je zover bent’. Alsof hij wil aangegeven dat ik natuurlijk niet mijn dag zomaar kan starten zonder mijn modem eerst aan en uit te zetten. 

Het plaatsen van een wifi versterker hielp ook niets. Daarom versterker maar weer weggehaald. Als het internet het doet heb ik snel internet en krachtig signaal. 
 


Bedankt voor de toelichting. Ik wil eens testen wat er met de verbinding gebeurt als je de Google Home Mini's uit de verbinding haalt. Het kan zijn dat deze voor verstoring zorgen, daarom ben ik benieuwd of de verbinding nog steeds wegvalt als je deze eruit haalt.

Daarnaast neem ik graag een kijkje achter de schermen. Daarvoor heb ik nog wel wat extra informatie van je nodig. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?


Beste Denise, ik heb het forumprofiel aangevuld. 

Interessante gedachte dat het misschien aan de Google Mini ligt. Zou ook wel jammer zijn aangezien ik wel erg gehecht ben aan het gebruik van de assistent. Hoor je vaker deze klacht bij gebruik?

Ik zal ze uitzetten en kijken wat er gebeurt.

 

 

 

 

 


We zien wel vaker dat een apparaat in het thuisnetwerk voor uitval van de verbinding zorgt. Het is daarom altijd eerst zaak om dit uit te sluiten. Helemaal wanneer de verbinding van onze kant geen vreemde dingen vertoond, zoals hier ook het geval is. Ik ben daarom erg benieuwd of je nog steeds uitval ervaart zonder de Google Home Mini.