Skip to main content

Wij moeten dagelijks de modem resetten, soms meerdere keren per dag. 

Dit omdat de tv geen verbinding kan maken of de verbinding opeens wegvalt. Maar ook omdat de WiFi op de mobiel of laptop het niet doet. Best wel vervelend tijdens online meetings.

Tijdens het testen van de WiFi doet als het natuurlijk. Sinds wij op ons huidige adres glasvezel hebben wordt het "probleem" alsmaar erger. Voorheen moesten we af en toe resetten. Nu dagelijks bijna dagelijks dat het meerdere keren per dag moet. 

Waar kan dit aan liggen?

Hallo @MarJ31 , welk merk en type modem heb je in bruikleen van KPN?

Heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna het modem een fabrieks-reset gegeven?

Heb je nog aanvullende (wifi)-apparatuur achter het modem ‘hangen’?

 


Ik ben niet zo'n techneut hoor, maar we hebben een Experia Box V10A en beneden bij de tv een zwart HDMI HMB 2260 kastje en in het stopcontact een wit DVS650 kastje, boven bij de tv een zwart Arros VIP2952 V2 kastje en ook een wit DVD650 kastje. Meer hebben we niet.

 

Die fabrieks-reset, is dat met dat minuscule knopje? 


Hallo @MarJ31 bij de glasvezelkast haal je gewoon de stekker uit het stopcontact, minimaal 2 minuten en bij het modem inderdaad dat kleine resetgaatje met een paperclip o.i.d. indrukken en ingedrukt houden totdat 1 of meerdere lampjes uitgaan en/of gaan knipperen.

Denk er wel om dat je eigen gemaakte instellingen in het modem kwijt bent en weer opnieuw in moet stellen.

Succes.


Ga ik dat proberen, dank je wel!


Hoi @MarJ31 en welkom op het forum! Ik zie dat je al wat goede tips hebt gekregen van JanD, fijn. 😄 Hebben de tips geholpen en is de verbinding nu stabiel? 


Nee helaas niet. Het blijft drama. Zo blijf ik wel internet buiten mijn bundel gebruiken. Wifi blijft uitvallen op de mobiele telefoons. Boven valt de tv weer uit, beneden laadt de tv geen opnames. 

Begint nu wel een beetje vervelend te worden. 


Het probleem wordt vrijwel zeker veroorzaakt door de dvs 650. Kan je die een keer verwijderen en dan een paar uur aankijken wat er gebeurt.  Inderdaad je kan dan even geen tv kijken. 


Dan pakken we het verder op. Wat de wifi betreft, valt de TV en/of het bekabelde internet ook uit op het moment dat de wifi wegvalt? Of blijft bekabeld alles wel werken?

Het probleem wordt vrijwel zeker veroorzaakt door de dvs 650. Kan je die een keer verwijderen en dan een paar uur aankijken wat er gebeurt.  Inderdaad je kan dan even geen tv kijken. 

Wat de TV betreft ben ik hier ook benieuwd naar, kun je dit testen? Zou je daarnaast ook je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en de naam en geboortedatum van de contractant willen sturen? Dan kan ik de verbinding doormeten. 


Ja de tv heeft dan geen beeld of geeft een foutcode.

Dan brandt of knippert het lampje van de WiFi ook niet op de modem. Deze moet ik dan eerst uitzetten en daarna weer aan en paar minuten wachten. Maar dit moet dus dagelijks,  soms meerdere keren per dag.

Ik zal mijn profiel aanpassen.

 

 


Hoi @MarJ31, ik kijk graag even mee maar zie dat je forumprofiel nog niet ingevuld is.
Zou je die alsnog in willen vullen en dat hier even bevestigen?

Begrijp ik het goed dat je TV het ook niet doet als je een directe kabel gebruikt in plaats van de DVS650?


Sorry maar ik weet niet welke kabel je bedoelt. We hebben alle stappen al tig keer doorlopen, krijg nooit iemand van KPN aan de lijn en zit nu wederom zonder wifi, ik heb zelfs extra GB's moeten kopen afgelopen week omdat mijn bundel er doorheen zat.

Hey lampje van de WiFi op de modem knippert en toch geen wifi en ook geen tv. Ik kan inderdaad de modem wel weer uit en aanzetten, maar dat doe ik inmiddels al zo'n 3 a 4 keer per dag. 

Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee nu. Ik betaal 75,- per maand voor een halve dienst...

Ik hoop toch echt dat klantenservice contact met mij kan gaan opnemen in plaats van elke keer wéér alle stappen te doorlopen of dit forum te moeten gebruiken. 


Sorry maar ik weet niet welke kabel je bedoelt.

Alle DVS stekker loskoppelen en uit het stopcontact halen. Om dan toch tv te kijken legt u tijdelijk een utp-kabel van Experiabox naar de tv ontvanger. Heeft u niet zo'n lange kabel? Misschien kan @Sanne_M of @Thomas er dan wel 1 toesturen. 

Heeft u echt de Experiabox v10a? Of misschien toch de v10 zonder a? Dat zijn 2 verschillende modellen. Er is wel eens verwarring over.

Het WiFi lampje zou het gewoon horen te doen. Heeft u ook WiFi versterkers van KPN? 


Nee ik heb geen versterkers.

Op de box staat duidelijk een hoofdletter A erachter.

Ik zie niet in waarom ik zo'n kabel zou willen hebben. Die zou dan van de voordeur door het huis moeten gaan. Maar daar heb ik toch helemaal niet voor gekozen toen ik voor glasvezel koos…

Het wifi lampje van de modem brandt inmiddels niet meer, dus heb alle stappen maar weer doorlopen…

 

 


Nu wel ik de tv aanzetten, dat gaat wel, maar reageert de hdmi ontvanger weer niet. Knippert wel elke keer een rood lampje als ik iets op de afstandsbediening indruk, maar er gebeurd compleet niks. Zapt niet,  laadt geen gids, menu opent niet, helemaal niks. Ook iets dat vaker gebeurd trouwens.

Opnames kunnen niet worden opgehaald omdat "de server er te lang over doet om te reageren (time out)" (AVS-TO-0001)

Beste KPN, ik word hier bijzonder verdrietig van...

 


Als u wilt dat er een oplossing komt, dan zult u toch echt wat moeten proberen. DVS stekkers willen nogal een een bron van ellende zijn. Daarom: gooi die eerst eens aan de kant. Leg tijdelijk een kabel even los door het huis. Als dat niets uithaalt kunnen we verder kijken. Zolang u dat niet probeert komt er geen oplossing. 


Hoi @MarJ31 , Ik heb zelf sinds woensdag een nieuwe aansluiting met glasvezel, heb sowieso voor de tv ontvangers een cat 6 kabel vanaf de modem naar boven getrokken en ook in de woonkamer een kabel aangelegd, nu heb ik ook twee superwifipunten één staat bekabeld vlakbij de modem en de tweede heb ik bekabeld met Cat6 boven staan vlakbij de tweede tv ontvanger, deze is nu bekabeld aan het tweede superwifipunt, eigenlijk alles voorwat tv betreft bekabeld, dit geeft de meest stabiele verbinding en DVS punten zijn niet altijd betrouwbaar en zeker niet als ze in een stekkerdoos zitten, in de andere reacties wordt de tip gegeven om een losse kabel tijdelijk vanaf de modem naar de tv ontvanger aan te sluiten, gebruik daarvoor minimaal een Cat5e kabel…. Altijd het proberen waard! Heb je er daarmee een stabiele verbinding dan weet je wat je moet doen.. succes en vast gezellig weekend! 


ik heb hetzelfde probleem. De internetverbinding valt regelmatig weg. Heb jij al eens in de log-file van de Experia v10a gekeken?  Ik zie daar foutmeldingen waar ik een post voor heb gedaan, maar nog geen waardevolle reacties. Ook ik betaal de KPN dubbel voor een slechte dient. En als ik iemand aan de lijn krijg en ze meten is het natuurlijk goed, maar het is niet goed. Ik ben best wel pissed inmiddels

 

Dit is zijn demeldingen in de log file

Aug 24 11:55:02 VRV9517 daemon.info dhclient: XMT: Solicit on ppp0, interval 131320ms.
Aug 24 11:55:02 VRV9517 daemon.err dhclient: send_packet6: Network is unreachable

 

Kan je ook eens kijken?


@KeesvdT Ik zie je topic terug inderdaad. Die loopt nog, en uiteindelijk komt er ook vanzelf een moderator bij kijken, dus ik raad je aan om dit onder je eigen topic voort te zetten en de reacties daar in de gaten te houden. 🙂