Skip to main content

Ik wil ook graag firmware 516 gepushed hebben.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Ik wil ook graag firmware 516 gepushed hebben.

Daar helpen we je graag mee. Even een kleine check: heb jij ook versienummer 448 van de software nu? Anders word de aanvraag afgewezen namelijk :-) 


Ik wil ook graag firmware 516 gepushed hebben.

Daar helpen we je graag mee. Even een kleine check: heb jij ook versienummer 448 van de software nu? Anders word de aanvraag afgewezen namelijk :-) 

Nee, een versie eerder maar wel vaak per dag storing in de verbinding wat online meetings lastig maakt.


Ik wil ook graag firmware 516 gepushed hebben.

Daar helpen we je graag mee. Even een kleine check: heb jij ook versienummer 448 van de software nu? Anders word de aanvraag afgewezen namelijk :-) 

Nee, een versie eerder maar wel vaak per dag storing in de verbinding wat online meetings lastig maakt.

Valt bij zo'n storing de hele verbinding weg of alleen de wifi?


Ik wil ook graag firmware 516 gepushed hebben.

Daar helpen we je graag mee. Even een kleine check: heb jij ook versienummer 448 van de software nu? Anders word de aanvraag afgewezen namelijk :-) 

Nee, een versie eerder maar wel vaak per dag storing in de verbinding wat online meetings lastig maakt.

Valt bij zo'n storing de hele verbinding weg of alleen de wifi?

Ook verbinding van TV valt weg.


Ik wil ook graag firmware 516 gepushed hebben.

Daar helpen we je graag mee. Even een kleine check: heb jij ook versienummer 448 van de software nu? Anders word de aanvraag afgewezen namelijk :-) 

Nee, een versie eerder maar wel vaak per dag storing in de verbinding wat online meetings lastig maakt.

Valt bij zo'n storing de hele verbinding weg of alleen de wifi?

Ook verbinding van TV valt weg.

Dan is @Alexandra weer aan zet.


@R Wa ik heb even een eigen topic voor je aangemaakt, omdat ik denk dat we wat meer onderzoek moeten gaan doen. Ik zie inderdaad dat je op de -312 versie zit. Daarnaast zie ik ook dat het verbinding op jouw modem de afgelopen 5 dagen niet weggevallen is, dus ben ik wel benieuwd wat je nu precies ervaart. Wanneer merk je dat de verbinding wegvalt? Wat heb je allemaal aangesloten op de Box 12?


Hapering tijdens browser op internet. 5 tot 10 seconden geen verbinding. Met tv geen signaal voor korte tijd. Op het modem zit itv ontvanger, tv en een xbox aangesloten.


En ik zie idd dat de modem 5 dagen en 7 uur draait en ik heb geen herstart gedaan dus is het modem ook automatisch opnieuw opgestart blijkbaar.


Geen reactie meer?


Zeker wel! Het kan alleen even duren voordat je een reactie krijgt. Het forum is vooral gericht op contact tussen klanten. Wij zijn als moderators zelf ook aanwezig, maar niet 24/7. Zit de tv-ontvanger rechtstreeks met een kabel aan de Box 12 aangesloten of zit hier bijvoorbeeld nog een switch of draadloze verbindingsset tussen? En hoe vaak merk je dat het wegvalt?


Rechtstreeks aangesloten. Soms meerdere keren per avond.


Maar de onderbrekingen tijdens de verbinding in Teams met online vergaderen zijn ook heel irritant.


Heb jij je glasvezelkastje al eens minimaal 2 minuten stroomloos gehad en de bekabeling gecontroleerd? Zo niet, zou je dat eens willen doen? Je hebt de laptop/pc en de tv-ontvanger dus rechtstreeks op de Box 12 aangesloten? Wat heb je verder nog aangesloten? 


Glasvezelkastje heb ik al een kwartier van stroom gehad. Tv, Xbox, Philips Hue Bridge zitten rechtreeks op V12 Box. Vanaf de V12 box loopt een cat6 kabel naar boven. Daar zit een netgear switch (via KPN gekocht). Daar zit met kabel een superwifi. Vanaf die switch gaat weer een cat6 kabel naar verdieping 2. Daar weer dezelfde switch met daaraan superwifi 2.


Kan jij op beide switches "Loop detection" aan zetten?


Ja. Dat wil ik.wel. hoe doe ik dat?


Login op het IP adres van de switch en kies voor Enable bij System -> Loop Detection.

Weet je het IP adres van jouw Netgear switches?


Nee, Kan ik die terugvinden in de lijst op de modem onder ‘ Ethernet’ ? Of moet ik mijn laptop direct met een kabel op de switch aansluiten?


Die moet je op de V12 onder "Ethernet" terug kunnen vinden.

Als dat niet lukt, dan kan je de app Fing op een Android telefoon of tablet installeren en jouw netwerk scannen.

Ga in de browser naar http://<IP adres> en log daar in.

Als je nog nooit op die switch ingelogd bent geweest dan is het wachtwoord "password".


Had deze tool gevonden: NETGEAR Switch Discovery Tool. Ga het nu instellen.

 


Loop detection staat aan nu.


Loop detection staat aan nu.

Ik neem aan op beide Netgear switches.

De reden waarom ik je dat vroeg is omdat ik het vermoeden heb dat er een netwerkloop ontstaan is waardoor datapakketjes gaan ronddraaien op het netwerk en zo vroeg of laat voor overbelasting gaan zorgen.

Mijn vermoeden kan natuurlijk helemaal fout zijn maar niet geschoten is altijd mis.

Ik hoop dat je hier ook een terugkoppeling zult geven als alles goed blijft lopen want als dat zo is dan zal kpn mijns inziens aan de bak moeten.


Ja, op beide idd.

 

Deze snap ik niet helemaal

“Ik hoop dat je hier ook een terugkoppeling zult geven als alles goed blijft lopen want als dat zo is dan zal kpn mijns inziens aan de bak moeten.”

Als alles goed blijft lopen...dan KPN aan de bak?

 

Bedankt voor je hulp in elk geval zover!


Deze snap ik niet helemaal

“Ik hoop dat je hier ook een terugkoppeling zult geven als alles goed blijft lopen want als dat zo is dan zal kpn mijns inziens aan de bak moeten.”

Als alles goed blijft lopen...dan KPN aan de bak?

Omdat ik dan met 100% zekerheid kan zeggen dat die "super"WiFi's de boosdoeners zijn in dit geheel en dan zal kpn dus iets moeten gaan doen om dat issue te gaan tackelen.


Dank voor de uitgebreide uitleg, wjb! Ik ben inderdaad benieuwd hoe het er nu voor staat, @R Wa. Laat je ons in de aankomende dagen even weten of je nog steeds zoveel haperingen ervaart?