Skip to main content

Een tijd geleden zijn wij overgestapt naar een verbinding op glasvezel. Kort na de overstap viel de verbinding meerdere keren per dag kort weg. Hiervoor is een monteur langs geweest om dit te repareren. Helaas is het probleem teruggekomen. De verbinding valt nu op willekeurige momenten voor een aantal minuten weg. Dit gebeurt gemiddeld twee keer per week.

Er is al meerdere keren naar de klantenservice gebeld over dit probleem. Telkens kregen we de reactie dat we de router moesten resetten. Dit is nu meerdere keren gedaan en het probleem is er nog steeds. De medewerkers konden geen oplossing bieden dat het probleem oplost. We zijn zelf gaan kijken in het logboek van ons internet om te zien wat het probleem is, en we zien op het moment van uitvallen de melding: “Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.” Deze melding hebben we opgezocht op het internet en we zagen veel andere mensen met exact hetzelfde probleem. Hieronder een aantal links naar het KPN forum met mensen met dezelfde problemen en mogelijke oplossingen.

https://forum.kpn.com/internet-9/wegvallend-internet-sinds-vervanging-nt-563481
https://forum.kpn.com/internet-9/haperende-glasvezelverbinding-in-1-keer-opgelost-compliment-551733
https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezelverbinding-valt-steeds-weg-na-vervanging-nt-560037/index2.html
https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezel-verbinding-valt-regelmatig-weg-571788

Hierbij ook nog een screenshot van het logboek:

We hebben geprobeerd om de verbinding af te wachten, maar de verbinding is sinds het screenshot van bovenstaand logboek alleen maar slechter geworden. De verbinding valt nu meerdere keren op een dag voor korte tijd weg, dit is alleen niet terug te vinden in het logboek. Hiervoor gebeurde het niet vaak, maar de verbinding viel op dat moment vaak voor enkele minuten weg. Maar nu gebeurt het meerdere keren op een dag dat de verbinding voor 10 seconden wegvalt. Dit is genoeg om meetings en online gaming te onderbreken, wat negatieve gevolgen heeft voor ons huishouden.

 Heeft het forum een mogelijke oplossing voor dit probleem naast een afspraak met een monteur dat mogelijk 70 euro kost?

Hoi @Jan v.d. Lans . Ik wil graag even meekijken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Het profiel is aangevuld.

Het probleem leek een paar weken weg te zijn maar is nu vrijwel dagelijks weer terug met dezelfde error als in bovenstaand bericht. Dit is niet de stabiele verbinding die beloofd is door KPN.


@Jan v.d. Lans  Ik zie dat er recentelijk een superwifi of superwifi's zijn besteld. Klopt dat?


al een jaar in huis

 


Ik moet nog wennen aan 2023 merk ik. Excuus :-)

Als ik jouw verbinding meet zie ik 2 verbrekingen in 2023:  Komt dit overeen met jouw ervaringen?  (we hebben het over totale dienst uitval, toch?) 

 

          | Stop                  | Terminate-Cause          | 2023-01-21 15:04:03   | User-Request          | 2023-01-16 23:17:35   | User-Request

Ja dat klopt. De eerste weken van januari leek het probleem verholpen te zijn maar nu lijkt het toch weer terug te zijn. Ik ben bang dat de verbrekingen weer vaker terugkomen nu het weer twee keer gebeurt is.


Die kans is (helaas) ook aanwezig, @Jan v.d. Lans .

 

Even het lijstje bij langs wat je al hebt gedaan:

  • Je hebt je experiabox/router al een keer gereset (en dan hebben we het over een harde reset;/factory default  toch?
  • Je hebt het glasvezelkastje al een keer een tijdje spanningsloos gemaakt?
  • Je hebt de kabeltjes gecontroleerd op beschadigingen en de stekkertje even nagelopen of die goed vastklikken?

Als dit allemaal al een keer gedaan is, hoeft het NIET opnieuw.

Ik stel voor dat we het dan nog even aanzien en als er nu op korte termijn weer een verbreking komt wil ik jou even bellen om samen een monteur in te plannen. 

 


Ik ervaar exact dezelfde problemen en heb de indruk dat het spanningsloos maken van het glasvezelkastje en de modem en daarna stapsgewijs weer opstarten van de kastjes wel steeds opnieuw moet. Het zou fijn zijn als de verbinding betrouwbaar is zodat we ongestoord kunnen thuiswerken. Als een monteur daarvoor kan zorgen dan hoor ik dat graag en zal ik een afspraak maken.

Groet,

Gabe Langhout.

 


Hoi @Gab3 . Kun jij je profiel invullen en mij daarna hier een seintje geven?