Skip to main content

Goedemiddag,

 

Mn moeder is sinds half april overgestapt van delta kabel tv naar kpn glasvezel. Helaas is het tot nu toe een en al ellende. Dagelijkse tv storingen, haperend beeld, geluid dat niet gelijk loopt met het beeld, tv die tijdens het kijken ineens uitvalt terwijl alle instellingen aangeven dat de tv niet in stand-by mag schieten, meerdere keren per week dat de tv wegvalt om updates te installeren terwijl mn moeder nog gewoon tv aan het kijken is.

Mn moeder is niet heel technisch aangelegd en raakt volledig in paniek elke keer als de tv wegvalt. Ik heb haar overgehaald om naar kpn over te stappen omdat ik er een hele fijne ervaring mee heb. Ik heb alleen zelf geen glasvezel en ben dus niet bekend met de werking hiervan maar als dit het "nieuwe" en betere tv kijken moet voorstellen is het 3 keer knudde met een rietje... 

Elke keer als ik er ben laat ik het kpn thuis oplos ding erop los en geeft tie aan dat alles naar behoren werkt maar dat is dus in de praktijk echt niet het geval. Wat kan ik hier aan doen? 

 

Ik kan niet geloven dat het nodig is om (soms elke dag) meerdere keren alles vanaf de modem opnieuw op te moeten starten. Is dit echt zoals het hoort? 

Hoe is de tv ontvanger met het modem verbonden? Gewoon met een utp-kabel? 


Hoe is de tv ontvanger met het modem verbonden? Gewoon met een utp-kabel? 

 

Ja alles is aangesloten met de bijgeleverde kabels.


Wat ontzettend vervelend dat dit telkens gebeurt @Bluefairyxx, dit is natuurlijk niet wat je in gedachten had toen je je moeder aan hebt geraden om ook KPN te nemen ☹️

Zou je de naam- en adresgegevens van je moeder willen noteren in het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik of ik vanaf onze kant fouten op de lijn kan ontdekken!


We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

Ik heb het vorige bericht gemist. 

De problemen zijn er nog steeds dus ik heb net de gegevens ingevuld. 


Balen @Bluefairyxx 🙁

De glasvezellijn zelf lijkt ok te zijn, dus ik heb het vermoeden dat de tv+ ontvanger de boosdoener is. Zou je het goed vinden dat ik de ontvanger vanaf afstand een reset geef? Kan zijn dat de problemen daardoor voorbij zijn, aangezien alles dan opnieuw ingeladen wordt. Zou je me in dat geval dan kunnen vertellen op welk moment van de dag ik zo'n reset het best uit kan voeren? (de tv is dan tijdelijk niet beschikbaar)

Wat ook kan, is op een moment dat jij daar aanwezig bent bellen met ons gratis nummer 0800 - 0402, dan kan 1 van mijn collega's dit samen met jou bij langs lopen op een moment dat dit jullie het best uitkomt!


@Maja_ zo'n reset hebben we al zeker 10 keer gedaan. Het probleem blijft helaas steeds terug komen. Zowel door kpn klantenservice als zelf door alle stekkers te verwijderen en 1 voor 1 opnieuw aan te sluiten aan de hand van de informatie die de klantenservice heeft gegeven.


Duidelijk, dan heeft dat geen nut meer. Het lukt me zelf niet om hem om te ruilen maar dat lijkt me nu wel de meest logische volgende stap. Daarom zal ik even met een achterliggende afdeling overleggen!


@Maja_ ok. Bedankt alvast voor alle moeite!