Skip to main content

Ik heb een kpn data abonnement. Met een 079 nummer. Gebruik ik op mijn boot voor het alarmsysteem en monitoring accu’s. Nu kom ik vandaag in België en het werkt niet meer. Kennelijk geen internet in het Buitenland. Kan Kpn dat wijzigen? Mvg Jan

Hi @jkb, welkom op het forum. 

Ik zie dat alles vanaf onze kant goed is ingesteld, geen blokkade op buitenland. Heeft dit in het verleden wel gewerkt in België? Zou je de 097 simkaart even in een smartphone willen testen? Puur om te kijken of het dan wel werkt? 


Mooi, een snelle reactie zelfs op zondag. Ik heb de simkaart in mijn iphone gedaan. Internet werkt dan wel. Nog eens gecontroleerd of roaming uit staat. Zowel mobiele aanbieder Base als Orange geprobeerd. 
Dan simkaart weer in mijn wifi router (wifi buddy van smarthomebeveiliging.nl ) gedaan. Weer geen internet. Ik ben niet eerder in België geweest met deze 079 simkaart en router. In Maastricht werkte alles vanochtend nog goed. Nu in Luik niet. Mvg Jan


Dan sta ik voor een raadsel, want dit is geen netwerkprobleem. De toegang in het buitenland wordt niet beperkt door de simkaart. Maar misschien moet er nog iets in de router ingesteld worden. Mijn advies is om morgen even contact op te nemen met de leverancier, smarthomebeveiliging.nl in dit geval. Hopelijk weten zij de oplossing of de juiste instellingen. 


Dank!


Hallo @jkb ,

Zit je toevallig op een netwerk van Proximus? Schakel dan even handmatig naar een ander netwerk. Proximus gaat niet werken.  Proximus is geen roamingpartner van KPN.

bron : 

https://forum.kpn.com/mobiel%2D15/roaming%2Dproximus%2Dbelgie%2D533783

 


Hallo @jkb ,

Zit je toevallig op een netwerk van Proximus? Schakel dan even handmatig naar een ander netwerk. Proximus gaat niet werken.  Proximus is geen roamingpartner van KPN.

bron : 

https://forum.kpn.com/mobiel%2D15/roaming%2Dproximus%2Dbelgie%2D533783

 

Klopt inderdaad en met orange heb je vrijwel nergens bereik, dus ik denk dat je pech hebt.


Tja. In mijn wifi router kan ik niet kiezen voor de ene of andere provider. Maar het is hier Orange of Bas.  Blijft balen. 


Tja. In mijn wifi router kan ik niet kiezen voor de ene of andere provider. Maar het is hier Orange of Bas.  Blijft balen. 

Dan maak je mogelijk/waarschijnlijk verbinding met een provider die geen roamingpartner is van KPN.  


Tja. In mijn wifi router kan ik niet kiezen voor de ene of andere provider. Maar het is hier Orange of Bas.  Blijft balen. 

Dat is inderdaad jammer. Sterkte


Het probleem is over. Ik ben in de instellingen van de router geweest. Heb marginaal iets aangepast. Kan niet meer terugvinden wat. 
ik denk dat ik ergens iets heb gewijzigd van “handleiding/handmatig” naar automatisch. 
 


Het probleem is over. Ik ben in de instellingen van de router geweest. Heb marginaal iets aangepast. Kan niet meer terugvinden wat. 
ik denk dat ik ergens iets heb gewijzigd van “handleiding/handmatig” naar automatisch. 
 

Dan vermoed ik dat je nu jouw provider-instelling op automatisch hebt gezet. En daardoor nu verbinding maakt met een provider die wel werkt. 👍🏼