Skip to main content

Hallo,

In april kreeg ik post dat binnenkort glasvezel bij mij zou worden aangelegd. Ik kon gelijk profiteren van een aanbieding. Ik heb dat gelijk gedaan en ik zou de spullen als glasvezel er daadwerkelijk lag. Volgens uw website zou dat mei/juni 2022 zijn. In mei stond er zelfs over 4 weken.

In mei lag de straat hier open en een paar dagen lang zijn de kabels neergelegd. Overal de oranje sprieten. Ik kreeg ook nog mail dat ik binnenkort glasvezel zou krijgen.

Helaas nog niets gehoord. De datum is veranderd in februari 2023. Ik heb veel ongeloof zitten kijken. De kabel ligt voor mijn deur en u zegt nog gewoon “binnenkort”. 

Ik kan het werkelijk niet begrijpen dat ik meer dan een halfjaar nog moet wachten terwijl 1 straat verder het wel heeft.

Ik had gehoopt van Ziggo af te komen maar dit is een heel slecht begin.

Kunt u mij uitleggen waarom ik nog meer dan een halfjaar moet wachten?

Groet,

Peter

Hallo @pvdam , www.kpnnetwerk.nl is verantwoordelijk voor de infrastructuur en niet KPN, de provider, op wiens forum je nu zit.

Bij www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/hiisnummer de status van de verbinding opvragen en je tevens abonneren op de gratis nieuwsbrief, zodat je als eerste steeds op de hoogte blijft.

Alle data moet je met een korreltje zout nemen, bij mij is vorig jaar mei ook glasvezel tot aan huis gelegd en eind oktober had ik pas een werkende verbinding.

 


Hoi @pvdam . Welkom op het forum.

Ik zie het helaas wel vaker dat achterliggende infrastructuur nog niet klaar is. Dan kunnen de kabels er wel liggen maar als er geen techniek in de verdeelhuisjes staat, houdt alles op.

Of dat bij jou ook het geval is, weet ik niet. Daarvoor kun je het beste de tips van @JanD  volgen. 


Goedemiddag,

 

Ik ben de topicstarter. Korte samenvatting van bovenste mail. In april 2022 is abonnement genomen omdat ik in mei 2022 glasvezel zou krijgen. De datum werd verschoven naar augustus 2022. Daarna werd de datum verschoven naar december 2022. En nu wordt de datum verschoven naar augustus 2023. 

Ik heb hier eerlijk gezegd geen zin meer in dus ik wil eigenlijk van mijn abonnement af. Ik heb nog helemaal niets betaald of iets dergelijks en ik zou pas het abonnement krijgen als er glasvezel was.

Ik wil gewoon bij Ziggo blijven want helaas geen vertrouwen meer in KPN.

 

Hoe kan ik van mijn overeenkomst af?

 

Bedankt.

 

Groet,

Peter

 

 

 

 


Goedemiddag,

 

Ik ben de topicstarter. Korte samenvatting van bovenste mail. In april 2022 is abonnement genomen omdat ik in mei 2022 glasvezel zou krijgen. De datum werd verschoven naar augustus 2022. Daarna werd de datum verschoven naar december 2022. En nu wordt de datum verschoven naar augustus 2023. 

Ik heb hier eerlijk gezegd geen zin meer in dus ik wil eigenlijk van mijn abonnement af. Ik heb nog helemaal niets betaald of iets dergelijks en ik zou pas het abonnement krijgen als er glasvezel was.

Ik wil gewoon bij Ziggo blijven want helaas geen vertrouwen meer in KPN.

 

Hoe kan ik van mijn overeenkomst af?

 

Bedankt.

 

Groet,

Peter

 

 

 

 

Jammer maar ook zeer begrijpelijk.  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Goedemiddag,

 

Ik ben de topicstarter. Korte samenvatting van bovenste mail. In april 2022 is abonnement genomen omdat ik in mei 2022 glasvezel zou krijgen. De datum werd verschoven naar augustus 2022. Daarna werd de datum verschoven naar december 2022. En nu wordt de datum verschoven naar augustus 2023. 

Ik heb hier eerlijk gezegd geen zin meer in dus ik wil eigenlijk van mijn abonnement af. Ik heb nog helemaal niets betaald of iets dergelijks en ik zou pas het abonnement krijgen als er glasvezel was.

Ik wil gewoon bij Ziggo blijven want helaas geen vertrouwen meer in KPN.

 

Hoe kan ik van mijn overeenkomst af?

 

Bedankt.

 

Groet,

Peter

 

 

 

 

Jammer maar ook zeer begrijpelijk.  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 

Dank voor uw antwoord.

 

Ik kijk het toch nog even aan. Ziggo wil ik eigenlijk toch verlaten.

 

Groet,

 

Peter


Goedemiddag,

 

Ik ben de topicstarter. Korte samenvatting van bovenste mail. In april 2022 is abonnement genomen omdat ik in mei 2022 glasvezel zou krijgen. De datum werd verschoven naar augustus 2022. Daarna werd de datum verschoven naar december 2022. En nu wordt de datum verschoven naar augustus 2023. 

Ik heb hier eerlijk gezegd geen zin meer in dus ik wil eigenlijk van mijn abonnement af. Ik heb nog helemaal niets betaald of iets dergelijks en ik zou pas het abonnement krijgen als er glasvezel was.

Ik wil gewoon bij Ziggo blijven want helaas geen vertrouwen meer in KPN.

 

Hoe kan ik van mijn overeenkomst af?

 

Bedankt.

 

Groet,

Peter

 

 

 

 

Jammer maar ook zeer begrijpelijk.  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 

Dank voor uw antwoord.

 

Ik kijk het toch nog even aan. Ziggo wil ik eigenlijk toch verlaten.

 

Groet,

 

Peter

Goedemorgen,

 

Helaas ben ik er weer. Zoals in bovenstaand bericht staat beschreven wordt de datum steeds vooruit geschoven.  Vanaf mei 2022 werd al aangeven dat ik glasvezel ging krijgen. Het verhaal eindigt dat ik in augustus 2023 glasvezel zou krijgen. De maand nadert en helaas weer een grote teleurstelling. Ik ben misschien te naïef maar ik hoopte echt dat het dit keer echt zo was.

Helaas deze week is de datum verschoven naar januari 2024. En het werd ook nog gebracht met de woorden “goed nieuws”. Echt zeer beschamend van KPN.

Dan ben ik bijna 2 jaar bezig met glasvezel. Erg triest dit want ik heb nu echt geen hoop meer dat het dan wel lukt. Helaas heb ik mei 2022 een abonnement afgesloten dat ik zodra glasvezel er zou zijn dat ik een abonnement had. Dit was dus een grote fout en te goed gelovig.

 

Groet,

Peter

 


Hier ben ik weer de topic starter. Ik ben het nu zat.

Sinds april 2022 ben ik gestart met het wachten. De datum is vele malen opgeschoven. Nu is de datum van december 2023 opgeschoven naar juli 2024. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Nu bijna 2 jaar geleden heb ik aanbieding bij u genomen. Ik wil hier vanaf. Na 2 jaar wachten heeft dit mij veel geld gekost omdat ik mijn huidige contract niet durfde te veranderen omdat ik dan weer een jaarcontract bij huidige ptovider. Dan zat ik ineens met 2 contracten omdat ik bleef geloven dat de datum klopte.

 

Nu wil er dus snel vanaf en het boek KPN sluiten.

Graag uw hulp.

Met vriendelijke groet,

Peter van Dam

 


Maar waar wacht u dan op?? Glasvezel wordt door providers gebracht alsof het een wereldwonder is maar het is niets meer dan het vervangen van de bestaande koperaansluiting. Het enige verschil is dat er een hogere snelheid haalbaar is. Wat de meeste mensen niet eens nodig hebben.  Het wordt enorm gehyped. Dus laat het van u af vallen want het is de frustratie totaal niet waard.


Maar waar wacht u dan op?? Glasvezel wordt door providers gebracht alsof het een wereldwonder is maar het is niets meer dan het vervangen van de bestaande koperaansluiting. Het enige verschil is dat er een hogere snelheid haalbaar is. Wat de meeste mensen niet eens nodig hebben.  Het wordt enorm gehyped. Dus laat het van u af vallen want het is de frustratie totaal niet waard.

Ik heb inderdaad te lang mee gewacht. Nu wil ik er dus vanaf na 2 jaar wachten. Maar goed ik ben een ‘contract aangegaan’  2 jaar geleden  met KPN dat het contract ingaat zodra glasvezel er ligt en daar wil ik dus nu vanaf


Uw contract gaat bij mijn weten pas in als u daadwerkelijk verbinding heeft. Daarna kunt u binnen 14 dagen de overéénkomst ontbinden. Maar een moderater gaat u binnen een paar dagen vertellen hoe dat exact zit. Maar volgens mij hoeft u zich daarover geen zorgen te maken.


Uw contract gaat bij mijn weten pas in als u daadwerkelijk verbinding heeft. Daarna kunt u binnen 14 dagen de overéénkomst ontbinden. Maar een moderater gaat u binnen een paar dagen vertellen hoe dat exact zit. Maar volgens mij hoeft u zich daarover geen zorgen te maken.

Dank voor uw antwoord. Ik wacht af en wanneer de hele bestelling uit het systeem is ben ik gerust.


Goedemiddag,  

 

Is er wellicht al een KPN medewerker die mij kan helpen?

Bij voorbaat dank.

Peter van Dam 


Hoi @pvdam . Ik zie een pre-order staan op jouw adres. Dat is dus nog geen ‘echte’ bestelling.  

Ik begrijp van jou dat je het wachten beu bent? (dat kan ik me wel indenken hoor).  Als je wilt, haal ik de pre-order er uit. Zeg het maar. 


Hoi @pvdam . Ik zie een pre-order staan op jouw adres. Dat is dus nog geen ‘echte’ bestelling.  

Ik begrijp van jou dat je het wachten beu bent? (dat kan ik me wel indenken hoor).  Als je wilt, haal ik de pre-order er uit. Zeg het maar. 

Goedemorgen Erwin,

Wilt u dan de pre-order eruit halen? Bedsnkt hiervoor. 

Als ik ooit de aansluiting krijg dan kan ik altijd nog terugkomen.

Groet,

Peter van Dam 


Ik snap eigenlijk niet waarom mensen een pre-order nemen. Het levert je geen enkel recht op, en de aansluiting komt er echt niet sneller door.

Het levert alleen maar stress en teleurstelling op.

 


Ik snap eigenlijk niet waarom mensen een pre-order nemen. Het levert je geen enkel recht op, en de aansluiting komt er echt niet sneller door.

Het levert alleen maar stress en teleurstelling op.

 

Het was een hele aantrekkelijke aanbieding en 2 maanden zou ik worden aangesloten. Ik nam aan dat het ook zo was


Ik snap je. Toch zou ik het niet doen.

 

 


Hoi @pvdam . Ik zie een pre-order staan op jouw adres. Dat is dus nog geen ‘echte’ bestelling.  

Ik begrijp van jou dat je het wachten beu bent? (dat kan ik me wel indenken hoor).  Als je wilt, haal ik de pre-order er uit. Zeg het maar. 

Goedemorgen Erwin,

Wilt u dan de pre-order eruit halen? Bedsnkt hiervoor. 

Als ik ooit de aansluiting krijg dan kan ik altijd nog terugkomen.

Groet,

Peter van Dam 

Geen probleem. Hij is er uit.

Mijn advies is, als het glasvezelkastje is geplaatst en doorgemeten, om dan te overwegen om opnieuw een bestelling te doen. Dan zou het binnen een week of twee gepiept moeten zijn met de bestelling


Reageer