Skip to main content

Ik heb op 14 augustus de aansluiting voor glasvezel aangevraagd. Nog steeds is er geen contact met mij opgenomen. Wordt door KPN elke keer het bos ingestuurd, dat de uitvoerder contact met mij moet opnemen en zij verder niets kunnen (en willen doen).

 

Ben nu bijna 4 maanden verder en er veranderd gewoon niets. Ben op KPN aangewezen omdat zij degene zijn die de glasvezel moeten aansluiten aangezien er geen kabel loopt. 

 

Ik heb al tientallen jaren mijn telefoonabonnement bij KPN lopen, maar dit is toch echt een afknapper. Wie kan mij helpen zodat de glasvezelaansluiting door KPN wordt verzorgd.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

@Glasvezel aansluiten  Welkom op ons Forum!

Als ik het goed begrijp, ben je verhuisd naar een woning (waarschijnlijk nieuwbouw) waar nog geen aansluiting ligt. Je wacht op een glasvezelaansluiting verzorgd door KPNNetwerkNL, klopt dit? Ik zou graag even met je meekijken. Kan je je gegevens invullen op je profiel en hier een seintje geven als dit is gebeurd? 


Ik heb vrijdag nog contact gezocht met enkele collegabedrijven. Deze vertelde mij, dat de glasvezel al actief was en ik gewoon een bestelling voor een glasvezel abonnement kan doen. Daarop opnieuw contact gezocht met KPN. Bijna 1 uur en 15 minuten aan de telefoon geweest met KPN (waarvan 45 minuten in de wacht). KPN geeft aan dat er iets fout is gegaan, maar dat ze niets kunnen doen om de installatie te vervroegen. Op zijn vroegst ben ik begin januari aan de beurt. Na lang overleg, waarbij ik heb aangegeven, dat ik er niets aan heb dat KPN aangeeft wat ze allemaal niet kunnen doen, maar liever wat ze wel kunnen doen voor een meer dan 10 jaar trouwe klant, kwam een support agent met de suggestie om een noodpakket van KPN aan te bieden. Dit kon mij nog niet worden toegezegd, want kan alleen in uitzonderlijke gevallen. Lijkt mij dat als ik 4 maanden van het kastje naar de muur ben gestuurd en KPN nu aangeeft dat er een fout gemaakt is dat dit een uitzonderlijk geval is. Nu krijg ik morgen te horen of mij het noodpakket van KPN kan worden toegestuurd. 

 

Ben heel erg benieuwd, want vindt de hele situatie erg onbevredigend en klantonvriendelijk. De klant lijkt de dupe te worden van het feit dat KPN zo log en groot is. Dit kan van niemand de bedoeling zijn. 


@Glasvezel aansluiten heb je gedaan wat @Lisa je vroeg?? Ze wil je helpen maar dan moet je wel je profiel invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt.


Heb ik zeker gedaan.


@Glasvezel aansluiten Jeetje inderdaad een heel (onnodig) gedoe omtrent deze order. Ik ga het voor je uitzoeken. Ik zie een datum van 8 januari 2020 staan als aansluitdatum. Heb je al bericht of je het noodpakket ontvangt? Zo niet, dan hoor ik het graag. Ik zie namelijk nog geen logistieke order voor dit noodpakket verschijnen. 


Halo Lisa,  ik zal vandaag nog even afwachten, want ik ga ervan uit dat jullie support agent doet wat hij beloofd heeft en vandaag nog met een terugkoppeling komt. Ik kan me niet voorstellen dat dit geen uitzonderlijk geval is, waarbij er geen noodpakket wordt gestuurd. Dit zou namelijk impliceren dat er NOG ergere uitzonderlijke gevallen zijn. 


@Glasvezel aansluiten haha, ja deze situatie lijkt me inderdaad geen standaard procedure voor nieuwe glasvezelklanten. Althans dat zou niet best zijn. Laat het maar even weten als je terugkoppeling hebt gehad. Zo niet, dan ga ik er voor je achteraan. 


Vandaag geen terugkoppeling gehad. Net wel de afdeling gesproken, maar Kenny was niet meer aan het werk. Deze collega kon alleen een mail doorsturen naar Kenny. Notities van collega waren niet duidelijk genoeg zodat hij de status niet kon zien. Hij kon sowieso geen noodpakket voor mij aanvragen, want daartoe was hij niet bevoegd. Voor een noodpakket moest ik contact opnemen met een andere afdeling??? Ook dan kon dit alleen bij excessen. Dit is dus kennelijk niet erg genoeg voor deze klantenservice afdeling van KPN. 

Opnieuw wordt een simpele afspraak om mij vandaag te informeren niet nagekomen. Opnieuw hoor ik alleen wat deze supportafdeling allemaal niet kan en niet hoe ze mij wel kunnen helpen. Enige dat ik kan doen is pakket annuleren en onze zakelijke mobiele abonnementen opzeggen en kijken of een andere provider meer om zijn klanten geeft. 

Is het nu zo moeilijk om een oplossing te zoeken voor een klant (ik ben immers al bijna 10 jaar klant bij KPN). In dit geval is dit gewoon een noodpakket sturen zodat ik internet en TV heb en dan kan ik rustig wachten totdat de rest geregeld wordt. 


@Lisa, kan jij nog iets voor mij betekenen of moet ik hopen dat Kenny of zijn collega toch nog een keer contact met mij opneemt?

 


@Glasvezel aansluiten Bedankt voor de terugkoppeling. Excuses voor de late reactie, was gisteren op een gegeven moment vrij.

Ik hoop dat mijn toverkunsten nog iets voor elkaar kunnen krijgen zodat jij in ieder geval je noodpakket krijgt. 


@Glasvezel aansluiten Zou je trouwens je vorige adres waar je KPN(?) had willen toevoegen? Als je daar KPN had is het makkelijker een noodpakket voor je aan te vragen. 


@Glasvezel aansluiten Vergeet wat ik net zei. Ik heb onze afdeling logistiek aangestuurd met het verzoek zo spoedig mogelijk een noodpakket te versturen. 
Deze afdeling zal een bevestiging van verzending sturen naar je e-mailadres. Ze sturen het pakket naar een PostNL punt bij jou in de buurt. Ik verwacht dat je morgen een bevestiging ontvangt. 
Hou je mail dus in de gaten! Laat je het weten als je terugkoppeling hebt gekregen?


Hallo Lisa,

Bedankt voor je inspanningen en ik wacht de mail af vandaag. Ben blij met het noodpakket, want daarmee kan ik in ieder geval gewoon thuis werken en de kids TV kijken. Ik laat je weten zodra ik een bevestiging heb ontvangen.


@Glasvezel aansluiten Als het goed is kon je gisteren het noodpakket afhalen bij de Gamma, is dat gelukt?
Ik hoop dat je er mee uit de voeten kunt. Als ik nog iets voor je kan doen, laat je het dan weten? Fijne dag! 
 


Ik heb gisteravond het noodpakket opgehaald en geïnstalleerd. Ik ben daar in ieder geval mee geholpen. Dank daarvoor. Ik hoop wel nog dat begin januari alsnog het glasvezel wordt geïnstalleerd. Laten we hopen dat dit geen vertraging meer oplevert :smirk:


@Glasvezel aansluiten Fingers crossed! Fijn dat je voor nu geholpen bent. :smiley:


Halo Lisa,

Aanvankelijk zou de installatie op 8 januari plaatsvinden. In het laatste telefoongesprek met jullie klantenafdeling werd mij benadrukt dat de installatie door KPN op 23 december a.s. zou plaatsvinden. In eerste instantie was dit zelfs de reden waarom zij überhaupt geen verzoek voor een noodpakket konden/wilden doen. Nu ontvang ik een mail van nieuwbouw@kpnnetwerk.nl dat de installatie pas in week 3 zal plaatsvinden. Aangezien dit vanuit KPN Netwerk is, voorzie ik dat de installatie van de “glasvezelbox” pas daarna zal gaan plaatsvinden. Met een beetje geluk heb ik dus eind januari pas glasvezel. Het lijkt op deze manier een never ending story te worden. 


@Glasvezel aansluiten Welkom terug! Het lijkt inderdaad op een never ending story op deze manier. 
Hebben zij een reden gegeven waarom het wéér wordt opgeschoven, of heb je zelf al contact met ze gehad?
Het klopt inderdaad dat wij pas kunnen installeren als de glasvezelverbinding is opgeleverd door hen. 
 


Nee, helaas is er geen reden aangegeven, slechts een mededeling dat de installatie in week 3 zal plaatsvinden. De planning lijkt dus ook niet echt hard te zijn, dus vraag me af welke waarde ik nu weer aan week 3 kan hechten. Het wordt er voor ons in ieder geval niet leuker op.


@Glasvezel aansluiten Dat kan ik me heel goed voorstellen. 


Hallo Lisa,

 

Helaas wordt de dienstverlening van KPN niet beter, maar word ik er moedeloos van.

 

Vandaag ontving ik bericht van KPN Abonnementen dat de afspraak van de monteur 20 januari gecanceld is. Ik begrijp nu dat dit automatisch gebeurd op het moment dat er geen gereedmelding heeft plaatsgevonden door KPN Netwerk. Dit betekent dat eerst KPN Netwerk de werkzaamheden gereed moet melden en daarna een nieuwe afspraak met de monteur kan worden ingepland. Met het maken van de afspraak voor 20 januari was echter al bekend dat de monteur van KPN Netwerk in week 3 zou komen, dus sta ervan te kijken dat de afspraak van 20 januari nu automatisch gecanceld wordt. 

In de mail van KPN Netwerk stond dat voorafgaand aan de installatie nog contact zou worden opgenomen. Helaas nog niets gehoord, dus zojuist gebeld met KPN Netwerk. Zij konden mij niet verder helpen. Ze konden zien dat de werkzaamheden in week 3 gepland staan, maar kunnen verder niets zeggen. Het is namelijk nog pas woensdag en zij kunnen dus nog donderdag of vrijdag komen. Ik neem aan dat ik thuis moet zijn, dus het is erg waarschijnlijk dat deze planning opnieuw niet gehaald kan worden. Zij kunnen alleen niets voor mij betekenen, ook niet opvragen of wij uberhaupt nog voor deze week op de planning staan. 

Kort gezegd moet ik gewoon mijn mond houden en tot maandag wachten. Mocht er geen contact zijn opgenomen, dan mag ik maandag bellen, wordt er een nieuwe week ingepland en begint het hele riedeltje weer van het begin af aan…

Dus weer niets verder en moet gewoon afwachten………..


@Glasvezel aansluiten Dit is toch wel erg gek, bedankt trouwens voor de terugkoppeling. Ik heb even contact gezocht met KPNNetwerkNL. Het leek er namelijk op dat de order stilstaat of dat er niet actief gehandeld wordt. KPNNetwerkNL geeft het volgende aan: ‘De aansluiting zou deze week gemaakt worden. Omdat er nog steeds niemand is langs geweest wordt er een ticket doorgezet naar de uitvoerder. KPNNetwerkNL heeft helaas geen harde doorlooptijd, maar zij verwachten dat je in de loop van de week gebeld wordt. 

Laten we contact houden!:blush:

 


Hallo Lisa,

Gisteren is KPN Netwerk (zonder vooraf te bellen) langsgeweest. Gelukkig was er iemand thuis. De glasvezel is geïnstalleerd en ik heb het pakket zelf geïnstalleerd en alles werkt nu. 

Voor zover ik kan zien hoeft er helemaal geen monteur te komen. Fijn dat alles nu werkt, alleen jammer dat het weer misgaat met de communicatie.

Bedankt voor alle inspanningen die je voor mij verricht hebt. Als het goed is, word ik vandaag nog teruggebeld door KPN support voor de afspraak van de monteur. Zal aangeven dat het volgens mij niet nodig is. 


@Glasvezel aansluiten Serieus? :rolling_eyes:   Jammer dat mijn contactpersoon daar niet van op de hoogte was. De communicatie is waarschijnlijk vertraagd. Alles werkt dus gewoon? Ik heb even gecontroleerd in ons systeem en alles lijkt inderdaad goed aangesloten. De Back Office gaat contact met je opnemen, zij kunnen wel meekijken of het eventueel nog nodig is om iemand langs te sturen. Laten we voorop stellen, een installatie monteur is gratis, dus een kijkje nemen en het zekere voor het onzekere nemen kan nooit kwaad. 


Reageer