Skip to main content

Ik heb zojuist bij KPN een glasvezel abo afgesloten per 15-11-21

ik kreeg direct na een paar minuten een bevestiging van de huidige provider ziggo dat zij van KPN doorgekregen hadden dat het abo per 29-9, dus vandaag wordt beëindigd. Dat geldt ook voor de vaste telefoonaansluiting…

wat kan ik nu doen?

 ik heb nog geen reactie van KPN ontvangen betreffende mijn aanmelding van vanavond.

wim

 

Welkom op het forum @Gwim! Zou je aan kunnen geven of je op dit moment nog gewoon diensten hebt? Daarnaast is het dus een bericht dat je van Ziggo zelf hebt gehad? Normaliter is het zo dat bij een bestelling met overstapservice twee berichten gaan naar de oude provider. In de eerste instantie een bericht met de melding dat het abonnement met (ongeveer) een maand opgezegd gaat worden. Dit om ervoor te zorgen dat je voldoet aan de maand termijn die gevraagd wordt. Daarna, zodra het modem succesvol is aangesloten, gaat er een tweede bericht naar de oude provider. Dit keer om aan te geven dat de overstap geslaagd is en het abonnement definitief stopgezet kan worden. Wat ik verwacht is dat Ziggo het eerste bericht binnen heeft gekregen en hier de verkeerde datum heeft weergegven. Als dit zo is dan is er geen vuiltje aan de lucht en zal alles gewoon naar plan verlopen. 

Ik zou je in dit geval wel willen vragen je profiel in te vullen zodat ik voor je in onze systemen kan nakijken of er mogelijk iets niet goed gaat. 


Gisteren kreeg ik door van de huidige provider Ziggo, dat ik een contractvrij abonnement had, vanmorgen bleek dat niet te kloppen, ik heb een ziggo internet-, tv- en vaste telefoonabo tm 6-2-2022.

ik neem nu aan dat dit door kpn wordt gecheckt en dat ik bericht krijg dat niet op 15-11 kan worden aangesloten.


Nee, dat word niet gecontroleerd bij gebruik van de overstap service, je moet dit zelf controleren, zaak dus om de aanvraag te anuleren als je van Ziggo geen afkoopsom wilt betalen en het eventueel volgend jaar opnieuw te proberen.

Tip, doe het maximaal 1 maand van tevoren, dit omdat de aansluitdatum word gezien als wens datum, kan zomaar eerder worden als je te vroeg aanvraagd.


Dank, Doornekamp33…

ik,heb van KPN een bericht ontvangen waarin staat dat zij gaan controleren of de door mij gewenste datum van 15-11 haalbaar is. Zij komen daar nog op terug. Dan zullen ze toch neem ik aan van Ziggo horen dat mijn contract tot 6-2-22 loopt?

 


Nee, dat horen ze niet, Ziggo is door de afspraken gehouden aan de opzegging en het contract te ontbinden, je krijgt dan van Ziggo netjes een eind afrekening met de afkoop kosten tot einde contract.

Je bent dus gewaarschuwd, dus niet komen klagen als je die afkoopsom in de bus krijgt.


Ik ben gewaarschuwd, maar het is van de zotte, hoe dit wordt geregeld, dus niet geregeld!


 


Ik ben gewaarschuwd, maar het is van de zotte, hoe dit wordt geregeld, dus niet geregeld!

Nouja, het enige wat de overstapservice eigenlijk doet is ervoor zorgen dat je geen moment zonder diensten zit. Buiten het moment dat er een eventuele monteur bezig is natuurlijk. De overstapservice is niets meer dan datgeen wat @Bram_ al aangaf. Nou hoor ik wel vaker dat Ziggo soms op de feiten vooruitloopt en een week voor de wensdatum als mailt dat de verbinding wordt stopgezet bijvoorbeeld.

 

Bij het onderzoek of een wensdatum haalbaar is wordt bedoeld dat KPN in de systemen gaat kijken of dit haalbaar is vanuit onze kant. Op welke drager gaan we leveren? Wat moet er dan in de infrastructuur gebeuren om de aansluiting te realiseren? Moet KPN Netwerk of VolkerWessels Telecom nog aangestuurd worden om een aansluiting te maken? Moet er een monteur komen om ĂĽberhaupt diensten te kunnen leveren? Daarbij kijken ze niet naar of een nieuwe klant nog niet contractvrij is bij de andere partij, dat is namelijk eigen verantwoordelijkheid.