Skip to main content

de EU inlog bij Sabewa Zeeland gefaciliteerd door KPN werkt niet voor officiele Belgische eID methode met ItsMe. Foutcode NE562. 

Foutmelding vraagt dit te melden bij KPN maar het is mij niet duidelijk waar.

Hoi @verstrln . Welkom op het forum.

Ik moet je bekennen dat ik geen idee heb waar jouw vraag over gaat. Dit is het forum van KPN. Hier kun je vragen over je particuliere KPN abonnement kwijt. 

Dan moet je denken aan problemen met mail, modem, telefonie etc. 

Kun jij toelichten waar jouw vraag precies over gaat?


Hey @verstrln, aangezien de eID een zakelijk product is van KPN lijkt het me verstandig om contact op te nemen bij de zakelijke helpdesk (0800-0403) of anders via het zakelijke forum
 

Verder kun je op deze webpagina een chat beginnen over eID met een medewerker.

Het enige wat ik kan bedenken wat nu fout gaat is dat je een te laag beveiligingsprofiel hebt voor hetgeen waar je probeert in te loggen. Maar heel erg veel verstand heb ik er niet van.

 


zelf denk ik dat KPN gewoon onvoldoende heeft getest met de ItsMe EU gehomologeerde app.. Bijvoorbeeld door er van uit te gaan dat haar zakelijke klanten genoeg heeft aan alleen identiteitsnummer en naam terwijl de website ook het officiële adres en eventueel andere info nodig heeft.

Dit is overigens ook het probleem bij de DigID,: Bij niet bewoners van NL bevat de DigID geen adresgegevens zo dat de website niet verder kan. Dat maakt het noodzakelijk om de buitenlandse methode te gebruiken waar wel een officieel adres door het woonland is geregistreerd. Dan moet dit dan wel uitgelezen worden.  

Maar ik laat het er bij. Bij goede tests zal het wel duidelijk worden wat er in deze zakelijke software niet goed gaat.


Is dit net zoiets als EHerkenning ofzo?

 


EHerkenning is iets voor bedrijven in NL dacht ik. ItsMe (itsme.com) is een Belgische app om bij de overheid, banken, pensioenfondsen e.d. in te loggen, zoiets als DigiD (digid.nl) in Nederland.


EHerkenning is iets voor bedrijven in NL dacht ik. ItsMe (itsme.com) is een Belgische app om bij de overheid, banken, pensioenfondsen e.d. in te loggen, zoiets als DigiD (digid.nl) in Nederland.

Ok, maar wat heeft KPN daar mee te maken? KPN doet niets in België toch?


KPN verzorgt de inlog software bij NL overheidssites met door EU goedgekeurde IDservices.


Maar dit is waarschijnlijk niet iets voor dit Forum. KPN kan dit alleen zelf oplossen.