Skip to main content

Bij mij is vooraf geen werkvoorbereider langs geweest om de plaats van het FTU te bepalen. De kpn-netwerkmonteur wilde hem wel in de woonkamer monteren, maar dan moest hij wel 'even' door de mooie laminaatvloer boren. En dat op een plaats in het zicht. Dat wilden we niet.

Was dit ontmoedigingsbeleid van de monteur? Hij zou dan veel verder door de kurkdroge kruipruimte heen moeten kruipen. 

Toen maar gekozen voor de meterkast waar de monteur midden in de vloer een gat boorde. De glasvezelkabel komt nu zonder enige bescherming op een kwetsbare plaats door de vloer en loopt met een lus door de mk. Volgens de monteur moesten we vooral oppassen de kabel niet te beschadigen?!

Bij de buren bleek later dat daar de kabel door een keurig pvc-pijpje door de vloer komt.

Zelf heb ik nu een nieuw gat geboord met daarin een stuk pvc-pijp. Het voordeel daarvan is dat ook de nieuw te trekken FTP-kabel van het modem in de woonkamer naar de mk kan lopen.

Er staat nu een afspraak met een kpn installatiemonteur gepland omdat kpn opmerkte dat wij het NT-kastje nog steeds niet gemonteerd hebben en de glasvezelaansluiting daarmee nog niet actief is.

De vraag is: mag de installatiemonteur het FTU opnieuw aansluiten, maar dan met de kabel door de nieuwe pvc-pijp?

PS. Ik heb er geen probleem mee om zelf even de kruipruimte in te gaan en de glasvezelkabel door die pvc-pijp te leiden. Tegelijkertijd kan ik dan de FTP-kabel van het modem naar de mk aanleggen.

PS 2. Als er vooraf een werkvoorbereider langs was gekomen om te overleggen, was dit omslachtige 'gedoe' niet nodig geweest.

 

@Vinc wat JanD aangeeft. Hoor weer van je als jouw profiel van gegevens is voorzien. 


Ik wil graag nog eens kijken wat ik kan betekenen, want ik begrijp dat Volker Wessels nog niets van zich heeft laten horen. 

Kun jij je profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik nog eens mee. 

@Bart_Z het profiel is ingevuld, maar ik zag nergens een optie om de laatste drie cijfers van het IBAN in te vullen. Hoop dat het zo in orde is.


Hallo @Vinc je kunt alle gevraagde gegevens invullen in elk vakje waar privé bij staat.

 

 


Hallo @Vinc je kunt alle gevraagde gegevens invullen in elk vakje waar privé bij staat.

 

 

@JanD weer aangevuld. Zo compleet genoeg?


Hallo @Vinc je kunt alle gevraagde gegevens invullen in elk vakje waar privé bij staat.

 

 

@JanD weer aangevuld. Zo compleet genoeg?

Hallo @Vinc , dat moet een moderator beoordelen, ik ben een forumlid net als jij en heb dus geen inzicht in jouw privé-gegevens.

Succes.

 

 


Bedankt, ik helemaal goed zo. Ik heb dan ook meteen even gekeken of ik nog wat kan betekenen. Helaas niet, maar dat komt omdat het al bij de Back Office ligt. Zij hebben de regie. Zij houden het in de gaten en zullen het aan je laten weten als er weer nieuws is. 


Bedankt, ik helemaal goed zo. Ik heb dan ook meteen even gekeken of ik nog wat kan betekenen. Helaas niet, maar dat komt omdat het al bij de Back Office ligt. Zij hebben de regie. Zij houden het in de gaten en zullen het aan je laten weten als er weer nieuws is. 

Hallo @Bart_Z, bedankt voor de moeite van het checken hoe het met de voortgang van het proces is. De KPN installatiemonteur die onlangs bij ons was beweerde dat VolkerWessels binnen een paar dagen contact met ons op zou nemen. Helaas is dat niet gebeurd. Ook zei hij dat hij op de achtergrond de voortgang in de gaten zou houden. Dat is dan wellicht wat jij bedoelt met de Back Office die de regie heeft?

Na het bezoek van de KPN installatiemonteur hebben we daarna in een week tijd drie emails van KPN ontvangen waarin gevraagd wordt weer een afspraak met een monteur te maken omdat de werkzaamheden nog niet afgerond zijn. De vraag is: kunnen we deze emails gewoon negeren of moeten we daar nog iets mee?

 

Wat ons ook bezighoudt is het feit dat VolkerWessels géén afspraken voor het schouwen inpland, maar uitvoerders in andere regio's dat wél doen. Dat is wat ik van vrienden en familie hoor die verspreid in Nederland wonen. Blijkbaar heeft iedere uitvoerder zijn eigen manier van aanpak.

Enfin, we wachten de volgende zet van VW maar weer af, maar ik heb het gevoel dat ze het overzicht totaal kwijt zijn. Maar zolang de glasvezelaansluiting in orde is vóórdat het koper uitgeschakeld wordt, wachten wij geduldig af.


Of het per se via Volker Wessels loopt, dat durf ik niet te zeggen. Ik zie die naam niet specifiek staan. Ik zie wel dat de collega het van de Back Office het heeft over de aannemer. Zou Volker Wessels kunnen zijn, maar ook een andere. In ieder geval dit hele proces is aangestuurd door de monteur inderdaad. Mijn collega's houden het in de gaten. Ze wachten nog op reactie. 

Installatiemonteur inplannen heeft eerst nog geen zin, want die kan niets. Die is ook eerst uit de planning gehaald tot de glasvezelaansluiting op orde is. Dan kan de installatiemonteur komen om NT te plaatsen en verdere apparatuur aan te sluiten. 

En dat van het schouwen begrijp ik ook helemaal. Dat had niet zo mogen lopen. Er vindt normaal namelijk altijd eerst een schouw plaats waar foto's gemaakt worden zodat er duidelijk is waar de glasaansluiting moet komen. 

In ieder geval hoop ik dat er snel reactie komt zodat het probleem opgelost kan worden. 

Voor nu in ieder geval wel vast een goed weekend gewenst. 


@Bart_Z Goed om te lezen dat de collega's het proces in de gaten houden.

Met dank voor de reactie en ook een mooi weekend toegewenst.


Of het per se via Volker Wessels loopt, dat durf ik niet te zeggen. Ik zie die naam niet specifiek staan. Ik zie wel dat de collega het van de Back Office het heeft over de aannemer. Zou Volker Wessels kunnen zijn, maar ook een andere. In ieder geval dit hele proces is aangestuurd door de monteur inderdaad. Mijn collega's houden het in de gaten. Ze wachten nog op reactie. 

Installatiemonteur inplannen heeft eerst nog geen zin, want die kan niets. Die is ook eerst uit de planning gehaald tot de glasvezelaansluiting op orde is. Dan kan de installatiemonteur komen om NT te plaatsen en verdere apparatuur aan te sluiten. 

En dat van het schouwen begrijp ik ook helemaal. Dat had niet zo mogen lopen. Er vindt normaal namelijk altijd eerst een schouw plaats waar foto's gemaakt worden zodat er duidelijk is waar de glasaansluiting moet komen. 

In ieder geval hoop ik dat er snel reactie komt zodat het probleem opgelost kan worden. 

Voor nu in ieder geval wel vast een goed weekend gewenst. 

@Bart_Z De aannemer is zeker wel VolkerWessels.

We ontvingen namelijk zojuist, na weken wachten, weer eens een mail van ze.

 

“ 8 mei 2023

Geachte …. …..

Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen.

De opdracht van KPN-Netwerk hebben wij echter nog niet ontvangen. De door u bijgesloten monteur bon is niet hetzelfde.

Zodra wij het ticket hebben, wordt het doorgezet naar onze afdeling Service en Beheer en zij nemen dan contact met u op.

Wij hopen u hiermee voldoende informatie gegeven te hebben.

Met vriendelijke groet,

…..  …..


CSD Frontoffice
+31 (0)88 186 00 48

VolkerWessels Telecom”


Het bijzondere is dat er op 3 april een KPN-installatiemonteur langs is geweest en een ticket heeft aangemaakt. Deze zou meteen doorgezet worden naar VW. En nu, meer dan een maand later, krijg je dan zo'n nietszeggende mail over een ticket dat VW nog niet ontvangen zou hebben?!

Waar gaat het fout is dan mijn eerste gedachte. Heeft de KPN-monteur het ticket daadwerkelijk naar VW gestuurd?


Dat is wel weer bijzonder inderdaad. Waar dit zo misloopt dat durf ik niet te zeggen. Nog wel contact gehad met VolkerWessels? Of zelfs met KPN Netwerk

In ieder geval heb ik intern ook nog even  navraag gedaan. Want ik zie wel melding dat er 5 mei bericht naar VolkerWessels is gegaan vanuit ons. Als ik wat hoor, hoor je van mij. 

 


Ik heb wel een reactie gekregen maar nog geen duidelijkheid. Er staat nog een ticket open. Het wordt dus nog in de gaten gehouden. Als er meer duidelijkheid is, dan hoor je dat. 


Dank! We wachten het weer geduldig af.


Ik had je graag meer gegeven, maar dit is alles wat ik kan achterhalen. 


@Bart_Z  Update betreffende het verplaatsen van het FTU-kastje.

Op 12 juni word ik gebeld door VW om een afspraak te 'plannen. De volgende dag kan er een monteur langskomen. Toevallig kwam mij dat wel uit dus de afspraak was gemaakt. Ook omdat ik bang ben dat van verder uitstel weer afstel komt.

De monteur blijkt niet van VW, maar van een onderaannemer. De monteur wil het FTU-kastje simpelweg van links naar rechts in de meterkast verplaatsen. Echter wil ik, zoals vooraf afgesproken, de glasvezelkabel door het pijpje i.p.v. door de grond zoals het nu zit. Monteur roept al meteen dat hij niet onder de grond gaat omdat hij alleen is. Ik bied aan om bij het kruipruimteluik te ‘posten’ in geval van problemen. Dit aanbod wordt afgeslagen want volgens de monteur zou dit een collega moeten zijn. De Arbo regels hierover had ik niet paraat, iets met de juiste certificaten, dus misschien had hij wel gelijk.

Ook beweerd de monteur dat het door de constructie van het FTU onmogelijk is om de kabel los te koppelen en later, nadat de kabel door het pijpje is getrokken, weer aan te sluiten.  Als ik hem vertel dat ik al vier maanden bezig ben om de verplaatsing van het FTU te regelen en mijn geduld danig op de proef is gesteld vanwege de gebrekkige communicatie van VW, ik teleurgesteld zou zijn als de verplaatsing niet naar wens uitgevoerd gaat worden.

 

Ik geef aan dat ik dan zelf wel de kruipruimte in ga met m’n 65 jaar. De monteur bedenkt zich en knipt ineens de glasvezelkabel in het FTU door. “Hier snap ik er niets meer van” is mijn reactie. Waarop de monteur antwoord: “U hoeft het ook niet te snappen, als ik het maar snap.” en beent naar zijn auto om de koffer met de lasapparatuur te pakken.

 

Een wonderlijke ontwikkeling moet ik zeggen. Eerst liegt de monteur glashard dat het loskoppelen van het FTU niet kan, maar na mijn ‘gezeur’ blijkt het ineens wel te kunnen.

 

Na tien minuten roept de monteur dat de klus geklaard is en het signaal goed is. Na zijn vertrek sluit ik het modem aan waarna ik binnen een paar minuten een sms van KPN ontvang met de mededeling dat ze ‘zien’ dat het modem is aangesloten en de afspraak voor de KPN-installatiemonteur is afgezegd. Dat is nu goede communicatie!

 

Conclusie, de monteur had weinig zin in ‘te veel’ werk en probeerde mij met een leugen op het verkeerde been te zetten zodat hij de klus snel af kon ronden en door kon naar de volgende klus. Ik hoor steeds vaker, van monteurs in het algemeen, dat ze een enorm aantal adressen op één dag moeten afwerken en de werkdruk hoog is.

In totaal ben ik vier maanden bezig geweest om het FTU-kastje verplaatst te krijgen, en alleen maar omdat VW te beroerd was om vooraf een schouwer langs te sturen. De werkwijze en communicatie van VolkerWessels is bedenkelijk en verdient niet bepaald de hoofdprijs.

Uiteindelijk is er een glasvezelaansluiting waarbij er geen losse kabel dwars door de meterkast loopt.

 

Moraal van het verhaal is: Heb geduld, houdt als klant vooral je poot stijf en laat je niet met een kluitje in het riet sturen.

 


Het klopt inderdaad dat hij niet alleen de kruipruimte in mag, dan moeten ze altijd met zijn 2en zijn. Uiteindelijk begrijp ik dat je zelf maar bent gegaan. Maar wat een gedoe. Wel blij te lezen dat het nu eindelijk opgelost is. Al had de weg hier naar toe wel een stuk soepelijker mogen verlopen. Bedankt voor de terugkoppeling. En mocht je nog weer eens vragen krijgen, laat het dan vooral weten. 

Fijn weekend gewenst.