Skip to main content

Waarom kan ik op huisnummer x een snelheid van 50mbit krijgen en mijn buren en de rest van het blok (aaneengesloten) maar 39. Heb ik dan geluk? Kan me niet voorstellen dat mijn koperlijn beter is dan die van de buren. Ik woon in het midden van een blok van 7 woningen.

U zit de postcodecheck op de homepage van KPN te doen zeker? En dan ook voor de adressen van de buren in te vullen? Die snelheden kloppen niet altijd hoor. Bij mij staat er:

Terwijl ik bij een speedtest ruim 70 haal op de WiFi. Soms zelfs 80 mbit. En dat op een 50 mbit abonnement. De getoonde snelheden zijn een beetje aan de veilige kant gehouden. Denk ik. En ik vraag me af of ze de laatste jaren nog wel bijgewerkt worden.


Dit is eenzelfde geval als bij ons in het complex, zie onderstaande tabel...

...naar het complex liggen 2 papierloodkabels, ‘oud’ koper dus.


Waarom kan ik op huisnummer x een snelheid van 50mbit krijgen en mijn buren en de rest van het blok (aaneengesloten) maar 39. Heb ik dan geluk? Kan me niet voorstellen dat mijn koperlijn beter is dan die van de buren. Ik woon in het midden van een blok van 7 woningen.

Die snelheden zijn gebaseerd op statistisch aangegeven indien nooit gebruikt en anders op historische snelheids gegevens..

U zit de postcodecheck op de homepage van KPN te doen zeker? En dan ook voor de adressen van de buren in te vullen? Die snelheden kloppen niet altijd hoor. Bij mij staat er:

Terwijl ik bij een speedtest ruim 70 haal op de WiFi. Soms zelfs 80 mbit. En dat op een 50 mbit abonnement. De getoonde snelheden zijn een beetje aan de veilige kant gehouden. Denk ik. En ik vraag me af of ze de laatste jaren nog wel bijgewerkt worden.

Ik denk dat jij een 4G Modem erbij hebt staan.

Deze voegt ongeveer 30 a 40Mbit toe op de lijn. Gegevens wijken wel iets af maar 14 t.o.v 70 is wel erg veel en zou ook dan echt wel bijgesteld worden


Ik vind het jammer dat er bij mij geen hogere snelheid aangeboden kan worden. Regelmatig onderhoud in de wijk geweest maar zonder voordelen voor mij als klant helaas. Bedankt voor de antwoorden.


 

U zit de postcodecheck op de homepage van KPN te doen zeker? En dan ook voor de adressen van de buren in te vullen? Die snelheden kloppen niet altijd hoor. Bij mij staat er:

Terwijl ik bij een speedtest ruim 70 haal op de WiFi. Soms zelfs 80 mbit. En dat op een 50 mbit abonnement. De getoonde snelheden zijn een beetje aan de veilige kant gehouden. Denk ik. En ik vraag me af of ze de laatste jaren nog wel bijgewerkt worden.

Ik denk dat jij een 4G Modem erbij hebt staan.

Nee. Die heb ik niet. Die zou ik wel kunnen krijgen 😁

Maar ik heb een KPN Box 12. In de webinterface staat dat er 111 mbit haalbaar is.

Ik heb volgens mij een rechtstreekse aansluiting op een wijkcentrale. En die hebben ze vorig jaar geupdate geloof ik. Maar voor die tijd haalde ik ook al wel 45 mbit ongeveer. Dus ook een stuk hoger dan die 14.


 

Ik denk dat jij een 4G Modem erbij hebt staan.

Nee. Die heb ik niet. Die zou ik wel kunnen krijgen 😁

Maar ik heb een KPN Box 12. In de webinterface staat dat er 111 mbit haalbaar is.

Ik heb volgens mij een rechtstreekse aansluiting op een wijkcentrale. En die hebben ze vorig jaar geupdate geloof ik. Maar voor die tijd haalde ik ook al wel 45 mbit ongeveer. Dus ook een stuk hoger dan die 14.

Dan staat er iets ergens niet goed me broer had hetzelfde kon 19 halen.. keek naar lengte en denk dat kan nooit kloppen ( Verwachte op basis van lengte zoeen 40+ )  uiteindelijk sync van 43Mbit... 2 dagen later gaf postcodecheck netjes 42 aan…

 

Om een of andere reden zal de kabel dan als veel langer in het systeem staan dan de werkelijkheid... lijkt me een interessante casus, Als ik me er eens op mag werpen van jouw wil ik even uitzoeken hoe dit zit, Als je het goed vindt doe me dan even een persoonlijk bericht..