Skip to main content

ik heb ook een hoog piepend geluid wat uit de hoek komt van het modem word er helemaal gek van.

is als een keer verwisseld maar piept nog steeds

ben echt ten einde raad

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @hellofresh . Welkom op het forum.

Huh? Is al een keer verwisseld? Je bedoelt dat er al een ander modem is toegestuurd? Dat zou wel een redelijk uniek geval zijn als je nu weer last hebt van dit issue. Maar we sluiten uiteraard niks uit.

  Over welke type modem hebben we het hier?


Hallo Erwin, hoe je het ook wend of keert sinds alles vernieuwt is heb ik een hoog piepend geluid in de hoek waar het modem hangt. 

Het betreft de v12 trouwens

heb ook 1 superwifi loopt ook regelmatig vast en nu hakkelt deze ook op sbs6.  ik zou er veel voor over hebben als alles eens een keer fatsoenlijk zou werken.

je hoeft niets in twijfel te trekken of het is uniek want je leest het wel meer.


Hallo @hellofresh ,

Als je de Box 12 met de schakelaar aan de achterzijde uitzet, blijft het geluid dan aanwezig?

Het zou natuurlijk ook de adapter kunnen zijn.


zal morgen eens kijken dat heb ik nog niet geprobeerd

bedankt voor je reactie


@hellofresh Heb je inmiddels de test al kunnen uitvoeren?


heb het geprobeerd...denk wel dat het hem daar inzit alles er uit gehad weg en alles er weer in was de piep weer terug.

afzonderlijk nog niet uitkunnen maken ga ik morgen nog eens proberen. ik hoor nu weer de luide piep.


heb het geprobeerd...denk wel dat het hem daar inzit alles er uit gehad weg en alles er weer in was de piep weer terug.

afzonderlijk nog niet uitkunnen maken ga ik morgen nog eens proberen. ik hoor nu weer de luide piep.

Komt het geluid nu uit de adapter of uit de V12 zelf?Dat laatste duidt er op dat er een condensator lek is en dat kan een een zeer irritante piep veroorzaken. De V12 zal dan echt vervangen moeten worden.

Als je jouw oor op de V12 legt dan kan je vast en zeker horen of die piep door de V12 veroorzaakt wordt.


als ik de v12 tegen mn oor houd hoor ik niets maar nu zit ik er langs er zitten verschillende stekker in.

ik weet niet of KPN aparatuur heeft om dit te meten of een instantie weet dit dit kan meten want hier word ik gek van.   En mijn vrouw hoort het ook anders zou je denken dat ik het me inbeeld


En wat al je jouw oor bij de stroomadapter houdt?


dan moet ik met mn neus door de vloer maar als je die stekker er uit haalt staat er nog wat spanning op dan hoor je ook niets .....het is is combinatie met als de tv aanstaat ..ik weet het ook niet meer...in ieder geval bedankt voor je belangstelling. Misschien is het superwifi of het wifisignaal .superwifi zelf is ook een debacle als het uitvalt met veel pijn en moeite weer aan de gang en dan hapert SBS 6 continue dan maar gereset en nu hapert rtl 4. zit er serieus over te denken om over te stappen naar een andere provider...nogmaals bedankt !


ik zou er veel voor over hebben als alles eens een keer fatsoenlijk zou werken.

je hoeft niets in twijfel te trekken of het is uniek want je leest het wel meer.

Ik denk dat @Erwin_ bedoeld dat het redelijk uniek is als twee modems piepen achter elkaar. Het gebeurt namelijk echt heel weinig. Ik heb het 1 maal mee gemaakt maar dat was nog een ijskrabber (Experia v7)

 

Maar als je aan geeft er veel voor over te hebben, waarom boek je dan geen monteur via kpn.com/monteur ? Die kan heel je netwerk nalopen, eventueel het modem vervangen als deze inderdaad geluid maakt en dan weet je zeker dat alles daarna weer op rolletjes loopt.

In het ergste geval ben je €70 kwijt omdat er geen probleem bij KPN zat en als het modem weer defect is dan zal de monteur geen voorrijkosten schrijven.,


Ja is een idee ..heb het al eerder gedaan en toen kwam er een monteur met een hoor apparaat.

hij heeft zn best gedaan ..maar piept nog steeds is blijkbaar in combinatie met de tv

. strak eerst even bellen waarom rtl 4 weer hapert op de superwifi die had ik gerset omdat sbs 6 haperde en nu hapert rtl 4 weer pfff.

ik zet straks mn oude devolo stekkers terug die heb ik gelukkig nog….nogmaals bedankt !


@Ik_Combineer Haha. Een ‘ijskrabber’.  Die kende ik nog niet.    

@hellofresh :  Ik wil graag even meekijken. Je schrijft dat er ook al eens een monteur is geweest voor het geluids issue?  Wat was toen de conclusie? Heeft deze persoon toen nieuwe spullen geplaatst?

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


profiel aangevuld

heb vandaag nieuwe ontvangers ontvangen bij mn nieuwe pakket..in de hoop dat het gaat helpen


@hellofresh Je hebt alleen een huisnummer in je profiel staan. Helaas geen postcode. :-(

Mocht het met die nieuwe ontvangers opgelost zijn is dat ook prima. Hoewel dat niet over het ‘piep’ issue ging toch?

Zo niet, wil je dan alsnog je profiel invullen en mij hier een seintje geven? 


hoi Erwin, ik vind dat je bij het invullen van je profiel heel veel zaken in moet vullen die totaal niet relevant zijn. vind eigenlijk dat ik al teveel ingevuld heb.

Maar even terugkomend op de nieuwe ontvangers. ik heb er inmiddels een boven geplaatst waar ook de superwifi stond. die hoef je dan niet meer aan te sluiten omdat de nieuwe ontvangers ook wifi kunnen ontvangen. De superwifi is mij geadviseerd door KPN want daarmee zou ik betere ontvangst krijgen.

Wat nu heel vreemd is dat ik op dit moment geen piep meer hoor even wachten of dit nu zo blijft. als dit nu weg is/blijft heeft het dus aan het wifisignaal gelegen in combinatie met de superwifi.

ik laat me nog wel horen als het wegblijft.Â