Skip to main content

Hallo,

Wij zouden eergisteren een monteur bij ons krijgen tbv aansluiten internet in onze nieuwbouwwoning. Helaas kon de monteur het adres niet vinden..... en ik had geen bereik in huis dus gemiste oproepen.

Kpn helpdesk gebeld voor nieuwe afspraak maar dit kan niet eerder dan de 12e!! (Ik was behoorlijk pissig....) Mijn vriendin moet volgende week weer werken (vanuit huis) en heeft dus internet nodig!!! En al onze vrienden en familieleden vonden de woning zonder problemen op de navigatie......

Dus ik heb de hardware zelf maar aangesloten. Nu zegt die op m'n telefoon als ik verbinding maak met de wifi, connected with no internet.

Ik denk dus dat deze nog geactiveerd moet worden op het adres.

Kan iemand dit op afstand doen?

 

Groeten Henry

Gaat dit om een glasvezelverbinding? Zit er dan wel al een NT kastje op met 3 lampjes?

 

Doorgaans plaatst de monteur die, na activeren in de wijkkast.

In geval van een koperverbinding activeert de monteur die ook voor huisbezoek. 


Als dat het kastje is die om dat kleine vierkante blok schuift waar de glasvezelkabel in gaat. Dan ja die zit er, die heb ik meegenomen uit vorige woning omdat ik daar ook kpn had.

3 lampjes branden er op, power, glas, ethernet.

Op onderstaande foto lijkt het 1 kabel te zijn, maar dit zijn er 2. De glasvezelkabel uit de grond en de kabel naar de router.

 


Dat kastje (NT) hoor je in het oude huis te laten zitten. Dat hoort bij de woning,

Je krijgt normaal gesproken een nieuwe als de monteur komt. Daarnaast kan de glasvezeltechniek verschillen per gebied, waardoor je een ander type NT krijgt. In het ergste geval had je met het plaatsen van deze NT de hele verbinding van tientallen buren onderuit kunnen halen.

Als deze NT past bij de juiste techniek, en het glaslampje brand, komt er dus verbinding binnen.

Zit die rode kabel in je modem, oo de rose WAN poort?


Oh dat wist ik niet..... ik dacht omdat we er in kwamen zat die nt kast er ook niet in dus vandaar dat ik hem had meegenomen.…

Ja klopt die kabel zit in de wan poort van de modem.

 

Dankjewel trouwens voor het reageren!


Het kan zomaar zijn dat u nu een heel ander kastje nodig heeft. 


Wat doet het modem nu dan? Welk modem en welke lampjes brand er?


Beste @Ano1917, welkom! Hoe staat het er nu voor met je internet? Werkt alles al? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, wil je dan de vragen die Dennis stelt, beantwoorden? We denken graag met je mee. 


Sorry ik had niet gezien dat Dennis weer gereageerd had.

Ik heb de afspraak naar voren kunnen halen met de monteur en deze staat op de 6e gepland nu. Dit is voor ons te doen dus ik wil het aan de monteur over laten de verbinding correct aan te sluiten.

 

Bedankt voor de hulp in elk geval!


Ah, gelukkig maar! Bedankt dat je het nog even liet weten 🙂. Je weet ons te vinden als je toch nog ergens tegenaan loopt!