Skip to main content
Vraag

De pagina voor het wijzigen van het ONT-serienummer toont alleen VOIP

• January 21, 2026
  • 6 reacties
  • 30 keer bekeken

Ik probeer mijn ONT-serienummer te wijzigen op https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials, maar mijn glasvezelverbinding wordt daar niet weergegeven.

Wanneer ik KPN bel, willen ze een monteur langssturen, wat niet nodig is.

6 reacties

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 21, 2026

Is je verbinding al compleet opgeleverd en heb je daar een bevestiging van gehad vanuit KPN.

Vaak moet je namelijk eerst het KPN modem aansluiten om de verbinding ook administratief op te leveren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 21, 2026

Has your connection been fully delivered and have you received confirmation from KPN?

Vaak moet je namelijk eerst het KPN modem aansluiten om de verbinding ook administratief op te leveren.

Ja, de verbinding is een paar jaar oud. Ik gebruikte eerst de ONT van KPN en ben daarna die van mijzelf gaan gebruiken, maar nu moet ik het serienummer wijzigen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 21, 2026

Even met mijn account geprobeerd (heb ook een eigen ONT) en krijg hetzelfde. Lijkt wel alsof je 'm maar één keer zelf kan wijzigen. 
Misschien even de helpdesk bellen, de medewerker kan een ticket indienen om het voor je aan te laten passen (zonder monteur).

JanD
Superuser
  • January 21, 2026

maar nu moet ik het serienummer wijzigen.

Beste ​@Nilanka waarom moet je het serienummer wijzigen, gebruik je een andere ONT?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 23, 2026

Even met mijn account geprobeerd (heb ook een eigen ONT) en krijg hetzelfde. Lijkt wel alsof je 'm maar één keer zelf kan wijzigen. 
Misschien even de helpdesk bellen, de medewerker kan een ticket indienen om het voor je aan te laten passen (zonder monteur).

Het probleem is dat ik de helpdesk mijn verzoek niet aan het verstand kan krijgen. Ze proberen iemand naar mijn huis te sturen. Mijn Nederlands is niet zo goed, dus ik moet het in het Engels uitleggen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 23, 2026

maar nu moet ik het serienummer wijzigen.

Beste ​@Nilanka waarom moet je het serienummer wijzigen, gebruik je een andere ONT?

Ja, mijn oude ONT werkt niet meer, dus ik moet deze upgraden.