Skip to main content

Beschik over een Experia v9 router. Sinds een kleine maand heb ik 2 WiFi versterkers aangesloten. 1 heeft de functie van de router overgenomen; de andere is ingeplugd op een plek waar de WiFi nogal zwak was. Dat laatste probleem, zwakke WiFi, is daadwerkelijk opgelost. Echter, sinds het plaatsen van de WiFi versterkers  valt dagelijks, zonder aanwijsbare reden, regelmatig de WiFi uit. Kan zomaar 4 of 5 keer gebeuren. Duurt soms 10 minuten; dan weer een paar minuten. Is nu alleen met thuiswerken en zeker voor de tentamens van de kinderen heel erg vervelend. Eerst nog wat gedaan aan de Energie-instellingen maar dat mocht niet baten. De andere topics bekeken met een soortgelijke melding; daar las ik alleen dat de WiFi versterker ook een oplossing zou kunnen zijn voor dit probleem. In mijn geval lijkt het de aanleiding te zijn…….

Welkom op het forum, Harry! Lijkt me bijzonder irritant, dit. Op het moment dat de wifi uitvalt, valt het dan tegelijkertijd uit voor alle apparaten, of gebeurt dit dan op een apparaat tegelijk?


Hoi Erik,

Op alle apparaten valt het dan uit. Heb het modem en de Super WiFi versterkers allebei op 2 manieren al eens gereset. Enerzijds (de stekker) uit het stopcontact halen; anderzijds middels de "Reset-functie” op de apparaten zelf.

 


Zou je de installatieprocedure van de Superwifi's eens willen herhalen. Dat gaat het makkelijkst met de KPN Thuis App. Mocht dat ook geen soelaas brengen, vul dan forumprofiel in en reageer hier weer. Dan gaan we voor de zekerheid ook nog even aan deze kant de boel bekijken.


Dank voor de reactie. Dat zal ik doen. Heb overigens intussen ook al een nieuwe Experiabox ontvangen. Wij hadden een versie 9; nu de 10 ontvangen. Zal de installatie dus helemaal opnieuw doen en hopelijk met het gewenste resultaat. Mocht dit niet zo zijn dan meld ik me weer. Maar bedankt voor nu!