Skip to main content
Vraag

De wifisnelheid zakt elke keer in en de Wifi Manager maakt het tijdelijk beter

• December 9, 2025
  • 4 reacties
  • 38 keer bekeken

Mijn wifi signaal is 20 mbps Als ik de wifi manager uitvoer dan stijgt dat erna naar boven de 100 mbps  om vervolgens na een korte tijd weer te dalen,ik moet dus regelmatig de wifi manager uitvoeren. Nu heb ik als het boven de 100 is gekeken van welk kanaal er gebruik wordt gemaakt kan ik niet beter het kanaal vast zetten op het kanaal dat gebruikt wordt als de snelheid beter is want op de auto stand gaat het niet helemaal goed denk ik.

4 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • December 9, 2025

@snoekbaars12  Wellicht heb je hier wat aan 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 11, 2025

Goedemorgen ​@snoekbaars12 en bedankt voor jouw bericht!

Het kan zeker geen kwaad om de wifi vast in te stellen op het kanaal waar op dat moment de meeste 'ruimte' is, zeker de moeite waard om dat eens te proberen zodat je kunt kijken of de snelheid dan voor langere tijd beter blijft. Ben in ieder geval heel erg benieuwd en hopelijk houd je ons op de hoogte 🙏🏻

@snoekbaars12  Wellicht heb je hier wat aan 

Goed advies ook, in dit artikel vind je nog wat tips en trucs waar je wellicht ook nog wat aan hebt!

• Auteur
  • Helper
  • December 11, 2025

Beste Jan 

Ik heb het vastgezet op kanaal 52 dat ging heel goed,maar na een paar uur verliep het toch weer naar een ander Kanaal en heb de informatie gekregen dat dat gebeurt omdat de kanalen 52 t/m 144 DFS kanalen zij en dus daar niet vast gezet op kunnen worden. De kanalen 36-48 hebben allemaal het probleem dat de snelheid laag is. Kanaal 52 geeft wel 100mbps er zijn nog wel de kanalen 149-161 maar ik weet nog niet of ik daar gebruik van kan maken dus op auto kiest hij tussen de 36en48 met gevolg dat ik met het probleem blijf zitten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 11, 2025

Beste ​@snoekbaars12 je stelt steeds dezelfde vraag in verschillende topics en in de verschillende topics wordt ook weer verschillend gereageerd.

Gebruik s.v.p. steeds dezelfde topic, liefst een eigen topic voor je vraag, is gemakkelijker voor jezelf en voor anderen die willen helpen.

Die hoge kanalen kunnen niet in NL gebruikt worden trouwens.

Binnen je modem kun je zien wat het hoogste kanaal is dat je kunt kiezen.