Skip to main content

Een tijd terug ingegaan op een ‘aanbieding’ van KPN om van 500 Mbps te verdubbelen voor slechts één euro. En als het mij niet beviel kon ik gelijk terug naar mijn oude abonnement. Ik had nog geïnformeerd of ik nieuwe hardware kreeg maar dat zou niet zo zijn. Bizar dat de eerste mail over een pakket ging. En ja hoor, er was een EB V12 onderweg. Ik wenste mijn (zelf aangeschafte) Fritzbox 7590 niet te vervangen dus ik wachtte geduldig af. Uiteindelijk geen snelheidsverhoging waarneembaar. Met geen mogelijkheid. Vier dagen later KPN gebeld inzake dit probleem en vervolgens kreeg ik geen ondersteuning omdat ik een eigen Fritzbox had. Vervolgens maar kenbaar gemaakt dat ik ervan afzag dus maar weer terug naar 500/500. Nee mijnheer dat gaat niet want dat abonnement bestaat niet meer. Ik had echter een screenshot van de aanbieding die iets anders aangaf. Compensatie gekregen voor de ellende en heb het 1000/1000 abonnement gehouden met 500/500 snelheid effectief.

 

En nu het volgende debacle.

Ik werd onlangs gebeld of ik mijn privé account wilde omzetten naar zakelijk. Het eerdere debacle uitgelegd en aangegeven dat ik niet zo’n snuf had om door te gaan. Privé of zakelijk. Vervolgens kreeg ik de toezegging dat zij het oplossen van dit probleem persoonlijk zou begeleiden, mij op de hoogte zou houden wanneer de omzetting zover was en dat ik ook support kreeg met mijn eigen Fritzbox. Helemaal top. Nou helaas. Niets van dat alles. Nog steeds geen 1000/1000 en ook geen actief Fritzbox support. Ik weiger om € 5.- / maand te voldoen voor support op eigen hardware terwijl KPN identieke hardware verhuurt. In de 20+ jaar dat ik internet heb, heb ik precies twee keer support nodig gehad omdat het probleem bij de provider lag. Dat lijkt nu opnieuw het geval. Vanmiddag de setup van de Fritz vergeleken met een originele KPN Fritz bij een collega die wél 1000/1000 heeft en deze is 100% identiek aan de mijne. Firmwareversie gelijk, setup gelijk, Fritz herstart etc. etc. maar nog steeds geen 1000/1000.

Vervolgens dit gedoe maar hier gemeld in de hoop dat KPN begrijpt dat ik er (bijna) klaar mee ben.

Hoi @Frenzelke  Welkom op het forum.

Het lijkt er op dat hier twee zaken door elkaar zijn gaan lopen. Als jij de beloofde snelheid niet haalt en dat ligt bij ons, is het onze verantwoordelijkheid dit op te lossen. Dit staat volledig los van of jij wel of niet een eigen router in gebruik hebt. 

Om dit goed te kunnen analyseren vragen we onze klanten om tijdelijk een experiabox of box12 aan te sluiten.   Als blijkt dat de verbinding na de nodige tests onder de maat blijft kunnen we actie ondernemen.   

 


Ik wacht het telefoontje van de dame van sales af.