Skip to main content

Sinds de ochtend een dramatische wifi verbinding. Tot vandaag haalden we met de KPN box 12 icm met de twee Superwifi punten zeker rond de 200 mb in de woonkamer. Vandaag stopte deze snelheid naar minder dan 5 mv download en onder de 1 mb upload. Diverse keren de modem, glasvezelkastje en de superwifipunten van het stroom gehaald en weer opnieuw laten opstarten.

 

Vanavond was het dan zover, helemaal geen wifi verbinding meer. Ik heb geprobeerd de KPN box12 te resetten dmv het resetknop je. Dit lukt vaker niet dan wel (rood lampje ging 1 keer branden). Gek genoeg starte de modem weer opnieuw op en nam het door mij ingesteld Wifi naam aan, dus niet de fabrieksinstelling wifi naam. Inloggen van de modem was daarintegen wel weer met het fabrieksinstellingen wachtwoord. Hierna weer diverse snelheidmetingen (via wifi) gedaan en slecht eenmaal haalde ik kortstondig circa 200 mv download welk daarna gelijk terugzakte naar circa 15 mb.

 

Hierna KPN gebeld. Jeetje wat een incompetente medewerker zeg!!! 😡 Grrrr De beste man wist me te vertellen dat de KPN box 12 geen wifi kon uitzenden maar dat alleen de superwifipunten dit doen. Ook bleef hij volhouden dat ten minste 1 superwifipunt bejabekd moet zijn aangesloten, dit is pertinent onjuist. Na hem meerdere keren op een rustige toon te hebben uitgelegd dat de KPN box 12 wel degelijk wifi kan uitzenden (wat als je geen Superwifi hebt?) en dat de Box12 juist in combinatie met de superwifipunten een Mesh netwerk creëert. Kreeg ik de standaard oplossingen: stroom eraf, resetten etc etc. Ondanks dat ik dit vandaag al meerdere keren had gedaan toch maar weer opnieuw geprobeerd. Gek genoeg gaat het modem nu helemaal niet meer rood branden ten teken dat deze gereset is. De desbetreffende medewerker kon schijnbaar ook niet in mijn modem kijken om te zien wat er mis mee zal kunnen zijn.

 

In mijn optiek is het duidelijk dat de KPN box 12 gewoon niet goed werkt. Tot vandaag werkte het prima, de buurman heeft ook KPN en nergens last van (oudere apparatuur). Desondanks kind de helpdesmedewerker geen vervangende modem regelen/vragen. Enige wat hij kon is een ticket bij de technische afdeling neer leggen welke normaal gesproken binnen twee werkdagen zal reageren.  

Ik heb de beste man gezegd dat ik de klant ben en hij de helpdesmedewerker.  Hoe kan het doen dat hij van simpele dingen niet op de hoogte is? KPN2 geen wifi en een superwifipunt bejabekd moet aansluiten? Daar kreeg ik op te horen: meneer ik doe mn best…

 

Nou lekker dan, je voelt het al aankomen morgen is het donderdag, twee dagen voor het weekeinde. Dat betekent een weekeinde zonder (wifi) internet en tv zitten. En nog erger de deurbel, slim voordeurslot, camera's etc werken nu niet.

Ik ben niet blij met deze service KPN! Ik he juist voor jullie gekozen vanuit de gedachte: ok ze zijn iets duurder maar betere service en beter telefonisch te bereiken. Hoe kan het dat ik bij Ziggo met een kapot modem direct een nieuwe toegestuurd krijg na contact met de klantenservice?

Wellicht kan een moderator hier het oppikken en meer inzicht in de problemen krijgen? En niet geheel onbelangrijk, zorgen dat ik een nieuw modem toegestuurd krijg.

 

 

Klopt hoor, de Box12 werkt samen met de Superwifi’s. Hij zend net zo goed wifi uit, en de Superwifi hoeven niet bekabeld. 

Maar wat is de status nu? Branden de juiste lampjes op de Box12?

Kun je erop inloggen?

Komt het ssid en wachtwoord wat je dan vind overeen?

Branden de Superwifi beide groen?

Vind je die ook terug in de Box12 interface en/of thuisapp?

 

Natuurlijk kan de Box12 issues hebben. Maar hij hoeft niet gelijk stuk te zijn.

Om te resetten moet je het pinnetje lang ingedrukt houden. +/-15sec. Gaat soms niet soepel.


De juiste lampje branden op de box (4x groen want ik heb geen telefonie) waarvan de wifi groen knippert.

 

KPN thuis app werkt niet super, gebruik vaker de geavanceerde modem instellingen via de browser. Na veel pijn en moeite zijn de superwifipunten weer gekoppeld en constant groen.

Vreemde is dat de reset knop gewoon niet werkt. Hoe lang ik hem ook ingedrukt houd, hij rode lampje gaat niet branden ten teken dat hij is gereset. Hij heeft dat ooit eens gedaan, toen ik de box wou updaten ivm met de wifi 6 mogelijkheden van de superwifipunten. Hierbij vond ik het opvallend dat hij schijnbaar ook niet naar de fabrieksinstellingen wou gaan. Het SSID bleef exact hetzelfde als ik had ingesteld en ging niet naar de naam zoals op de sticker van het modem. Daarintegen werd het admin wachtwoord om in de router te komen wel teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

 

Vanavond weer hetzelfde verhaal. Met geen mogelijkheid te resetten tot het rode lampje gaat branden. Wel werd het admins wachtwoord terug gezet maar het SSID bleef op de oude, door mij ingestelde staan. Vandaar mijn vermoeden dat het modem gewoon niet goed is 


Dat het modem de oude SSID en WPA overneemt is correct. Deze staan opgeslagen in motive (achterliggend systeem van KPN) waardoor je bij het vervangen van een modem of een upgrade niet al je apparatuur opnieuw hoeft in te stellen maar gewoon door kan gaan waar je gebleven was. 
Als je inlogt op het modem vindt je wel een knop om de WiFi instellingen te resetten als het goed is. Hiermee zet je de gegevens terug naar dat op de sticker.


Verder; Hoe ziet jouw netwerk er uit? Wat heb je allemaal bekabeld en draadloos aangesloten? Schijnbaar een hoop smart apparaat. (Ik ben jaloers op je slimme slot 😳

 


Vanavond weer hetzelfde verhaal. Met geen mogelijkheid te resetten tot het rode lampje gaat branden. Wel werd het admins wachtwoord terug gezet maar het SSID bleef op de oude, door mij ingestelde staan. Vandaar mijn vermoeden dat het modem gewoon niet goed is 

Dat het SSID behouden blijft is waarschijnlijk gewoon een feature. KPN steelt je wifi-wachtwoord namelijk en slaat dat in hun eigen systemen op. Daar kwam ik achter omdat de monteur ineens op mijn wifi netwerk zat zonder dat ik hem de gegevens gegeven had.

Je kan het wifi ww en ssid ook via internet wijzigen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm


Vanavond weer hetzelfde verhaal. Met geen mogelijkheid te resetten tot het rode lampje gaat branden. Wel werd het admins wachtwoord terug gezet maar het SSID bleef op de oude, door mij ingestelde staan. Vandaar mijn vermoeden dat het modem gewoon niet goed is 

Dat het SSID behouden blijft is waarschijnlijk gewoon een feature. KPN steelt je wifi-wachtwoord namelijk en slaat dat in hun eigen systemen op. Daar kwam ik achter omdat de monteur ineens op mijn wifi netwerk zat zonder dat ik hem de gegevens gegeven had.

Je kan het wifi ww en ssid ook via internet wijzigen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

Ja kpn “steelt” je wachtwoord automatisch maar hier kan niemand bij. Als iemand de inlog van het modem heeft veranderd en ook het wachtwoord van de WiFi is er geen enkele andere oplossing dat het modem resetten. Zou niet veilig zijn als monteurs wachtwoorden konden inzien. 


Verder; Hoe ziet jouw netwerk er uit? Wat heb je allemaal bekabeld en draadloos aangesloten? Schijnbaar een hoop smart apparaat. (Ik ben jaloers op je slimme slot 😳

 

Dank voor je reacties tot nu :)

Ik zal beginnen met de meest merkwaardig probleem van gisteren/vandaag. Nadat we het internet en de superwifipunten weer enigszins werkend hadden gekregen zijn we naar bed gegaan, daar nog even Netflix gekeken op de slaapkamer tv. En ja hoor.... Rond 00:10 kreeg ik een melding op de tv dat er geen internet meer beschikbaar was. Wel een KPN wifinaam en mijn eigen "oude" wifi naam, maar de laatste kon geen ipadres krijgen.

Nu vanochtend na het wakker worden gekeken. En ja hoor de KPN Box we heeft zichzelf (of vanaf afstand?) gereset waarbij alles dus ook het SSID weer terug is gegaan na hoe het op de sticker van de modem staat. Jeetje, hoe vaag wil je het hebben.

Ons thuisnetwerk is relatief simpel:

-KPN Box12 icm met twee superwifipunten (een setup die we hiervoor zelf ook hadden met Google WiFi en daarna met de Ziggo modem, Ziggo smartPods)

Hier hangt diverse apparatuur aan (bekabeld en via de wifi) denk aan de nodige telefoons, iPad, laptop, slim slot, videodeurbel, camera's, oven, wasmachine, PS5, Sony TV's, Google Chromecast tv, printer, Hue lampen, Printer. En waarschijnlijk nog wel iets wat ik ben vergeten.

Nu eerst de kleine meid naar school.brengen en dan weer proberen de superwifipunten te verbinden. Off ik word er een beetje moedeloos van. Ergste van alles is dat ik met rugklachten thuis zit en trap op, trap af niet echt het allerbeste is wat je dan moet doen.

 

Heb je wellicht tip voor me hoe ik de superwifipunten het makkelijkst en snelst opnieuw kan verbinden?


Hoi @Sabas79 . Dat klinkt allemaal niet heel fijn. Spijtig ook dat er van die vreemde informatie aan de telefoon wordt gegeven. 

Mijn voorlopige advies is om éérst die box12 nog even via de webinterface een factory default te geven. daarna even 15 minuten laten pruttelen. Hij zou op dat moment ‘gewoon’ de bewaarde wifi settings van motive moeten plukken. 

Resetten van de SW's kun je het beste doen door ze één voor één bekabeld op de experiabox aan te sluiten en een reset te doen. Daarna kan het per SW 20 minuten duren voordat ie alles netjes heeft binnengehaald. Even laten hangen dus.   Laat je weten hoe dit afloopt?  Als dit namelijk weer misgaat vermoed ik dat er vanaf onze server iets niet lekker gaat en kan ik proberen actie te ondernemen. 


Hoi @Sabas79 . Dat klinkt allemaal niet heel fijn. Spijtig ook dat er van die vreemde informatie aan de telefoon wordt gegeven. 

Mijn voorlopige advies is om éérst die box12 nog even via de webinterface een factory default te geven. daarna even 15 minuten laten pruttelen. Hij zou op dat moment ‘gewoon’ de bewaarde wifi settings van motive moeten plukken. 

Resetten van de SW's kun je het beste doen door ze één voor één bekabeld op de experiabox aan te sluiten en een reset te doen. Daarna kan het per SW 20 minuten duren voordat ie alles netjes heeft binnengehaald. Even laten hangen dus.   Laat je weten hoe dit afloopt?  Als dit namelijk weer misgaat vermoed ik dat er vanaf onze server iets niet lekker gaat en kan ik proberen actie te ondernemen. 

Inmiddels ben ik gebeld door een medewerker, ik denk van de technische afdeling.

 

Deze brommerige meneer gaf aan dat er vaker problemen zijn met de Box12 en wou hem omruilen. Binnensmonds mompelde hij dat het dan een V10 zal worden. Goed dat ik het opgemerkt heb want ik heb juist voor de 2 Superwifipunten gekozen voor de Wifi6 en de mogelijkheid om deze draadloos te kunnen aansluiten. 1 in de woonkamer en 1 op de eerste verdieping. Nou, dat moet u dan maar zelf weten stelde de medewerker, dan stuur ik een 12 op.

Wat mij verbaasd en waar ik enigzins boos over ben is dat de nieuwe modem opgehaald moet worden. Ik zit thuis met een hernia en zit dus niet te wachten om naar de andere kant van het dorp te moeten. Nee, dat kan niet anders volgens de brommerige meneer anders moeten we €10 betalen en dat kan niet.

Ik moet volgens hem de oude modem inleveren voordat ik de nieuwe mee krijg. Op zich begrijpelijk maar laten we hopen dat er dan echt een Box12 klaar ligt en niet dat ik thuis kom en weer helemaal opnieuw een saga moet starten.

Daarnaast heb ik de man gevraagd hoe het beste de superwifipunten opnieuw te koppelen. Tja, dat wist hij allemaal niet, hij was daar niet zo in thuis.

 

Al met al nog geen goede beurt van KPN. Ik ben echt best wel een beetje boos hoe er omgegaan wordt met een klant. Ik ben nog niet zo lang klant dus de Box12 is vrij nieuw, ik kan er niet aan doen dat deze waarschijnlijk niet goed is. Desondanks een avond en deze ochtend frustratie en als kers op de taart met een hernia een nieuw modem moeten ophalen.


Gaat lekker allemaal 🤦‍♂️

Beleid bij de monteurs is, mochten we een modemwissel doen, en de klant daarmee een wifipunt verliest (dus van Box12 naar v10), dan plaatsen we kosteloos en Superwifi erbij om dit op te vangen.

Jammer dat dit blijkbaar niet bij iedereen bekend is.

Hopelijk werkt een andere Box12 wel goed. Want dat kan prima. Bij de één nul klachten, bij de ander heel veel.

Ja opsturen naar een PostNL punt is standaard, en gelijk oversteken ook.

Ik denk toch het handigst om de Superwifi’s even bekabeld aan te sluiten. Die Box12 haalt de bewaard wifigegevens op, en hij ziet de Superwifi’s aan zich hangen. Dan zou je het hele nusje moeten terug zien in de modem interface/thuisapp. En anders reset je beide Superwifi’s, dan beginnen ze samen met de Box12 helemaal schoon.


Zo te zien wordt het wel een box12. Excuus dat we logistiek niet wat flexibeler zijn. 

Ik weet dit niet zeker maar volgens mij is dit ook goed te krijgen met de spulletjes die je nu in huis hebt.  Mag ik vragen wat de status momenteel is? Heb je wifi ? En wat is de kwaliteit daarvan?


Verder; Hoe ziet jouw netwerk er uit? Wat heb je allemaal bekabeld en draadloos aangesloten? Schijnbaar een hoop smart apparaat. (Ik ben jaloers op je slimme slot 😳

 

Dank voor je reacties tot nu :)

Ik zal beginnen met de meest merkwaardig probleem van gisteren/vandaag. Nadat we het internet en de superwifipunten weer enigszins werkend hadden gekregen zijn we naar bed gegaan, daar nog even Netflix gekeken op de slaapkamer tv. En ja hoor.... Rond 00:10 kreeg ik een melding op de tv dat er geen internet meer beschikbaar was. Wel een KPN wifinaam en mijn eigen "oude" wifi naam, maar de laatste kon geen ipadres krijgen.

Nu vanochtend na het wakker worden gekeken. En ja hoor de KPN Box we heeft zichzelf (of vanaf afstand?) gereset waarbij alles dus ook het SSID weer terug is gegaan na hoe het op de sticker van de modem staat. Jeetje, hoe vaag wil je het hebben.

Ons thuisnetwerk is relatief simpel:

-KPN Box12 icm met twee superwifipunten (een setup die we hiervoor zelf ook hadden met Google WiFi en daarna met de Ziggo modem, Ziggo smartPods)

Hier hangt diverse apparatuur aan (bekabeld en via de wifi) denk aan de nodige telefoons, iPad, laptop, slim slot, videodeurbel, camera's, oven, wasmachine, PS5, Sony TV's, Google Chromecast tv, printer, Hue lampen, Printer. En waarschijnlijk nog wel iets wat ik ben vergeten.

Nu eerst de kleine meid naar school.brengen en dan weer proberen de superwifipunten te verbinden. Off ik word er een beetje moedeloos van. Ergste van alles is dat ik met rugklachten thuis zit en trap op, trap af niet echt het allerbeste is wat je dan moet doen.

 

Heb je wellicht tip voor me hoe ik de superwifipunten het makkelijkst en snelst opnieuw kan verbinden?

Superwifi,s kunnen ook via WPS knop (wps op v12 en wps op superwifi activeren) gekoppeld worden met elkaar.


Zo te zien wordt het wel een box12. Excuus dat we logistiek niet wat flexibeler zijn. 

Ik weet dit niet zeker maar volgens mij is dit ook goed te krijgen met de spulletjes die je nu in huis hebt.  Mag ik vragen wat de status momenteel is? Heb je wifi ? En wat is de kwaliteit daarvan?

Goed te horen dat het een Box12 wordt!

De beide sw's heb ik inmiddels op groen staan en op de plaatsen waar ze stonden. Het SSID heb ik vanochtend weer handmatig terug kunnen zetten op onze eigen netwerk naam. Dit na de reset afgelopen nacht om 00:10 uur waarbij alles, dus ook het SSID weer terug stond zoals op de sticker wat op de modem zit.

Opvallend is dat het wifi signaal an sich goed is maar dat de snelheid/internet signaal continue wegvalt. Bij het openen van diverse apps zoals Buienradar en Tado (verwarming/tempratuur meting) willen de apps niet openen en geven ze een foutmelding dat er geen internet beschikbaar is. Ook de Google tv in de slaapkamer geeft met enige regelmaat aan geen internetverbinding te hebben om een aantal minuten later weer verbonden te zijn.

 

Iets gaat niet goed.... maar wat?!? 


Gaat lekker allemaal 🤦‍♂️

Beleid bij de monteurs is, mochten we een modemwissel doen, en de klant daarmee een wifipunt verliest (dus van Box12 naar v10), dan plaatsen we kosteloos en Superwifi erbij om dit op te vangen.

Jammer dat dit blijkbaar niet bij iedereen bekend is.

Hopelijk werkt een andere Box12 wel goed. Want dat kan prima. Bij de één nul klachten, bij de ander heel veel.

Ja opsturen naar een PostNL punt is standaard, en gelijk oversteken ook.

Ik denk toch het handigst om de Superwifi’s even bekabeld aan te sluiten. Die Box12 haalt de bewaard wifigegevens op, en hij ziet de Superwifi’s aan zich hangen. Dan zou je het hele nusje moeten terug zien in de modem interface/thuisapp. En anders reset je beide Superwifi’s, dan beginnen ze samen met de Box12 helemaal schoon.

Nee, dat was zeker niet bekend bij degene die ik sprak. Was dan ook een beetje anders overgekomen als dat erbij werd gezegd. Ik hoop echt dat de nieuwe Box12 gaat werken en dat we het weekeinde fatsoenlijk wifi in huis hebben.

Ik zal je tip zeker opvolgen en bij de nieuwe modem de sw's met een Utp kabel verbinden totdat ze weer op groen staan. Dankjewel :)

 

Uiteraard zal ik even terugkoppeling doen, al is het alleen maar om eventuele anderen te helpen met soortgelijke problemen.


Dan wachten we dat even af.  Ik lees graag hoe dit afloopt. 


Dan wachten we dat even af.  Ik lees graag hoe dit afloopt. 

Gisteren het oude modem ingepakt en de nieuwe laten ophalen.

Installeren van de modem ging best goed. Echter bij de eerste keer inloggen via de webinterface dien je het admin wachtwoord op te geven wat op de modem staat. Hierna di n je een eigen wachtwoord te kiezen. Heb dit keurig gedaan maar kon daarna niet meer inloggen op het modem?!? Schijnbaar heeft hij het nieuwe wachtwoord niet gepakt en blijft hij bij het wachtwoord wat op het modem staat. Hoe kan ik dit aanpassen want ik vind het niet via de webinterface? Graag pas ik dit wachtwoord aan omdat het wachtwoord op de sticker bijna niet fatsoenlijk is in te typen.

Ik heb het modem 20 minuten laten pruttelen en hij nam inderdaad mijn "oude" SSID en wachtwoord weer aan. So far, so  good👍. Hierna het eerste Superwifi aan de modem gehangen met UTP en gereset. Deze weer 20 minuten er aan laten hangen en ik kreeg vervolgens keurig een stabiel groen lampje. Hierna weer uitgeplugd en op de oude plek in de woonkamer gezet. Paar minuten wachten, en ja hoor continue rood lampje. Vervolgens meerdere keren de wps knop op het SW en de KPN box gedrukt. Elke keer ging hij na enkele minuten weer op rood. Wat uiteindelijk werkte was hem op de plek laten staan, resetten tot het lampje paars brandt, en daarna weer met de wps knoppen laten verbinden. Na enkele keren pakte hij hem dan toch. Het SW punt op de eerste verdieping was net zo drama! Het hele geintje heeft me 2,5 uur gekost waarna ik ze eindelijk beide op groen kreeg. Opvallend is wel dat via de webinterface de beide SW's in eerste instantie allebeide direct met het modem koppelen en na enige tijd het SW punt op de eerste verdieping gekoppeld staat met het SW punt in de woonkamer. Ga er vanuit dat dit buiten enige snelheid verlies geen drama is.

Gisteren middag en avond best wel stabiel wifi gehad waarbij er beneden en boven tv/Netflix werd gekeken. Alleen vanmorgen begon het gedonder weer..... Enkele keren een melding op de telefoon gehad dat het internet onbeschikbaar is, wat zich na circa een minuut weer hersteld. Opvallend was dat het SW punt in de woonkamer zojuist zijn verbinding weer verliest, daarna op continue oranje staat en na enkele minuten weer op stabiel groen.

Wellicht dat het Mesh systeem een tijdje nodig heeft om zich goed in te stellen? Voorlopig laat ik hem nog even zo draaien. Hopen dat het einde van de dag of morgen weer stabiel draait.

 

Concreet zijn mijn vragen:

- Hoe pas ik het admin we aan om in de webinterface van het modem te komen?

- Is het normaal dat de beide SW's geen directe verbinding met het modem willen opzetten maar van tijd tot tijd switchen met een onderlinge verbinding?

- Waarom is de koppelprocedure van de SW's zo verschrikkelijk vervelend en tijdrovend? (beneden groen / boven rood en daarna weer andersom..... Grrrr het is echt een frustrerend klusje om ze beide op groen te krijgen en te houden)

Vooral dit laatste snap ik niet.
Ik heb ervaring met m'n eigen Google Wifi Mesh, hierbij nooit dergelijke problemen gehad.
Daarnaast had ik bij Ziggo twee SmartWifi plugs in bruikleen, deze waren gewoon simpel in het stopcontact te doen en voila… het werkte zonder allerlei moeilijk koppel pogingen.
Ik krijg het idee dat de KPN SW2's niet helemaal goed uitontwikkeld zijn.

 

 


Admin password word gelijk gewijzigd na invullen originele die achterop staat, en 2maal de nieuwe. Dan moet het goed staan. Vreemd dat het dan weer terug schiet. 

Als je inloggen en dan naar acces control -> user gaat. Staat hetzelfde scherm.

 

Superwifi’s kiezen zelf waarmee ze verbinden. Ligt er maar  et aan waar hij het sterkste signaal van kan krijgen. Of dat de Box12 is, of een andere Superwifi is, word automatisch bepaald. 

 

Superwifi’s koppelen duurt een kwartier tot 20minuten. Kwartier bekabeld aansluiten, en 5 minuten elders laten opstarten. Als hij na opstarten rood word, wacht je, kan een minuut duren. Dan zal hij weer gaan zoeken en dus knipperen. Uiteindelijk word hij dan wel groen. Mits binnen bereik van..


Admin password word gelijk gewijzigd na invullen originele die achterop staat, en 2maal de nieuwe. Dan moet het goed staan. Vreemd dat het dan weer terug schiet. 

Als je inloggen en dan naar acces control -> user gaat. Staat hetzelfde scherm.

 

Superwifi’s kiezen zelf waarmee ze verbinden. Ligt er maar  et aan waar hij het sterkste signaal van kan krijgen. Of dat de Box12 is, of een andere Superwifi is, word automatisch bepaald. 

 

Superwifi’s koppelen duurt een kwartier tot 20minuten. Kwartier bekabeld aansluiten, en 5 minuten elders laten opstarten. Als hij na opstarten rood word, wacht je, kan een minuut duren. Dan zal hij weer gaan zoeken en dus knipperen. Uiteindelijk word hij dan wel groen. Mits binnen bereik van..

Top, dankjewel!

Ik kon de knop "User" niet vinden onder Acces control, maar na de Chrome app op desktop site te zetten werd hij zichtbaar :)

Ik had de Sw's 20 minuten aan de modem gehangen en na het verplaatsen werden ze rood. Misschien dat ik te ongeduldig was, want na 5 minuten was het nog steeds rood. Ik zal ze de volgende keer nog wat meer tijd geven om de verbinding op te zetten. De SW's staan op dezelfde plekken als voorheen waar ze altijd groen zijn, dus dat zal het probleem denk ik niet zijn.

Nu maar hopen dat het systeem zelflerend is en stabiel zal worden! 

 

Dank voor je antwoorden!