Skip to main content
Beantwoord

Dell Latitude E5450 K57GX 7265NGW 802.11 AC krijgt geen wifi verbinding

• 24 mei 2025
  • 3 reacties
  • 39 keer bekeken

Ik heb drie Dell Latitude laptops in huis:

• E5450
  • 5400
  • 5440

De eerste van de drie maakt geen verbinding via Wifi met de KPN Experia Box 12.

Volgens specificaties, die ik vond via Google, bevat deze E5450 een K57GX 7265NGW die uitsluitend verbinding kan maken via 802.11 AC en uitsluitend via 5 GHz en dus niet ook 2.4 GHz.

Heeft iemand een geschikte oplossing voor dit Wifi probleem.

Verder in huis heb ik een iPhone 16 Pro Max en iPhone 7 Plus. Deze maken zonder problemen verbinding met de KPN Experia Box 12 via Wifi.

Ik heb geen idee welke Experia Box ik exact heb en wat de firmware is. Ik heb hem in ieder geval net nieuw, drie weken geleden aangesloten bij een nieuw glasvezelabonnement.

Beste antwoord door Doman

progressive schreef:

Volgens specificaties, die ik vond via Google, bevat deze E5450 een K57GX 7265NGW die uitsluitend verbinding kan maken via 802.11 AC en uitsluitend via 5 GHz en dus niet ook 2.4 GHz.

​@progressive 

Dat probleem kom Ik heel regelmatig tegen.
Als het goed is zal een update met de juiste driver het probleem oplossen zoals ook in een ander topic het geval was:

Lenovo laptop ziet Wifi netwerk niet na Windows update (AC-8265 driver update fix)​

Doman schreef:
mandadepanda schreef:

Ik heb een paar weken geleden de Windows 11, version 24H2 update gehad op mijn Lenovo ideapad 530s laptop. 

Sindsdien kan de laptop mijn wifi netwerk niet meer zien. Alle andere laptops en telefoons kunnen nog wel het wifi netwerk zien. 

Kan iemand mij alsjeblieft helpen voordat ik of moet overstappen naar een andere provider, of een nieuwe laptop moet kopen?

Ik neem aan dat je wel de andere WiFi netwerken ziet maar niet meer je eigen KPN WiFi SSID?
Zit er misschien een Intel Dual Band Wireless-AC 8265 adapter in die Lenovo?

Waarschijnlijk is de momenteel geïnstalleerde/geüpdatete driver niet (meer) compatibel met de nieuwe KPN Boxen.
Een helaas vaker voorkomend probleem.

Maar probeer het eens met de drivers uit dit topic.
Wat ik lees zit er ook ondersteuning in voor de AC 8265.

Tweakers: Laptop/Driver/DELL 7265, 7260 and 3160

The_Doman schreef:

Intel heeft zelf alle downloads van niet meer ondersteunde producten verwijderd van hun site dus moet je de juiste drivers ergens anders vandaan halen zoals bijvoorbeeld hier:

Tous Les Drivers: Intel Wi-Fi Drivers 3160/7260/7265 21.10.1 WHQL

Download van die site (Mirror 2) het bestand WiFi_21.10.1_Driver64_Win10.exe
Hiermee wordt je driver dan geüpdate en zal je het WiFi signaal weer kunnen vinden als het goed is.

​

Bekijk origineel

3 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Topper
  • 172 reacties
  • Antwoord
  • 25 mei 2025
progressive schreef:

​@progressive 

Dat probleem kom Ik heel regelmatig tegen.
Als het goed is zal een update met de juiste driver het probleem oplossen zoals ook in een ander topic het geval was:

Lenovo laptop ziet Wifi netwerk niet na Windows update (AC-8265 driver update fix)​

Doman schreef:
mandadepanda schreef:

Ik heb een paar weken geleden de Windows 11, version 24H2 update gehad op mijn Lenovo ideapad 530s laptop. 

Sindsdien kan de laptop mijn wifi netwerk niet meer zien. Alle andere laptops en telefoons kunnen nog wel het wifi netwerk zien. 

Kan iemand mij alsjeblieft helpen voordat ik of moet overstappen naar een andere provider, of een nieuwe laptop moet kopen?

Ik neem aan dat je wel de andere WiFi netwerken ziet maar niet meer je eigen KPN WiFi SSID?
Zit er misschien een Intel Dual Band Wireless-AC 8265 adapter in die Lenovo?

Waarschijnlijk is de momenteel geïnstalleerde/geüpdatete driver niet (meer) compatibel met de nieuwe KPN Boxen.
Een helaas vaker voorkomend probleem.

Maar probeer het eens met de drivers uit dit topic.
Wat ik lees zit er ook ondersteuning in voor de AC 8265.

Tweakers: Laptop/Driver/DELL 7265, 7260 and 3160

The_Doman schreef:

Intel heeft zelf alle downloads van niet meer ondersteunde producten verwijderd van hun site dus moet je de juiste drivers ergens anders vandaan halen zoals bijvoorbeeld hier:

Hiermee wordt je driver dan geüpdate en zal je het WiFi signaal weer kunnen vinden als het goed is.

​

• Auteur
  • 19 reacties
  • 26 mei 2025
Doman schreef:

Doman schreef:

​

Opgelost met bovenstaand bestand.

Dank je wel voor je hulp!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

​@progressive Wat fijn dat je eruit gekomen bent met de tip van ​@Doman! Goed om te weten, ook voor andere bezoekers die mogelijk jouw topic tegen komen. Dank voor de terugkoppeling ðŸ˜Š

Reageer