Skip to main content

Vraagje van dit fossiel:

 

Ik heb nu gewoon internet; geen glasvezel.

Momenteel is Delta bezig om aansluitingen te leggen in het dorp, tot aan de deur. 

Mede vanwege de opdringerige verkoopmethode, ga ik niet met Delta in zee wat betreft een abonnement.

Mocht KPN ooit eens met glasvezel beginnen hier, gaat dat dan via de lijnen die nu aangelegd worden, of krijg je dan een verdere aansluiting van KPN in de meterkast?

Ter verduidelijking: Delta graaft nu tot de voordeur, dus ze komen niet in mijn meterkast.

 

Als u bij Delta zou zitten en KPN zou glasvezel aanleggen, dan had u waarschijnlijk diezelfde opdringerige verkopers van KPN aan de deur gehad hoor. Zo werkt het nu 1maal.

KPN levert niet via het netwerk van Delta. KPN zal dan zijn eigen glasvezelnetwerk aanleggen.


"Zo werkt het nou eenmaal," nou, niet bij mij. Dat soort agressieve opdringerigheid heeft bij mij een averechts effect.

 

Stapels post die je niet kon afzeggen (want trekken we ons niks van aan), mensen met een grote waffel aan de deur die scheldend wegliepen.

We kregen zelfs post hierover van de woningbouw, dat ook zij zich niet in de methode van Delta konden vinden.

Maar goed, dan laat ik de mannetjes fijn met zand spelen vandaag.


Ok 👍


Vraagje van dit fossiel:

 

Ik heb nu gewoon internet; geen glasvezel.

Momenteel is Delta bezig om aansluitingen te leggen in het dorp, tot aan de deur. 

Mede vanwege de opdringerige verkoopmethode, ga ik niet met Delta in zee wat betreft een abonnement.

Mocht KPN ooit eens met glasvezel beginnen hier, gaat dat dan via de lijnen die nu aangelegd worden, of krijg je dan een verdere aansluiting van KPN in de meterkast?

Ter verduidelijking: Delta graaft nu tot de voordeur, dus ze komen niet in mijn meterkast.

 

Wat KPN betreft kan ik dat lastig voorspellen. Als het voor ons rendabel is kan het zijn dat er in de toekomst een apart glasvezelnetwerk van ‘ons’ naast komt.  


Oké, dus het gaat niet via deze aangelegde toestand.

Dan weet ik dat. 

Bedankt.

 

PS: De topictitel is overigens aangepast. Het gaat mij er niet zozeer om dat ik (nu) glasvezel wil, maar het gaat erom dat men zegt dat nu aanleggen gratis is, en later aansluiten €650,00 kost.

Maar aangezien KPN niet via deze lijnen gaat leveren, snijd ik mezelf dus niet in de vingers door nu geen glasvezel te laten leggen in mijn meterkast.


Ik geef je het advies om WEL de glasvezel (GRATIS) aan te laten leggen in je meterkast. Dat Delta dat nu doet, wil niet zeggen dat je nu perse Delta als je provider moet nemen. Er zijn ook andere providers op het netwerk van Delta. Alleen KPN zal daar hoogstwaarschijnlijk nooit als provider of als glasboer te kiezen zijn.

Bv, bij mij kan ik op KPN-glas ook T-Mobile Thuis nemen, maar Delta niet. 


Ik geef je het advies om WEL de glasvezel (GRATIS) aan te laten leggen in je meterkast. Dat Delta dat nu doet, wil niet zeggen dat je nu perse Delta als je provider moet nemen. Er zijn ook andere providers op het netwerk van Delta. Alleen KPN zal daar hoogstwaarschijnlijk nooit als provider of als glasboer te kiezen zijn.

Bv, bij mij kan ik op KPN-glas ook T-Mobile Thuis nemen, maar Delta niet. 

Persoonlijk zou ik ook de aansluiting laten plaatsen.  Je weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren en als er toch ooit een behoefte komt om iets met glasvezel te doen heb je de infrastructuur al liggen. Uiteraard ben ik blij dat je tevreden bent met KPN maar zo'n aansluiting in je meterkast maakt min of meer je huis ook meer waard. Of je er nu wel of geen gebruik van maakt. 


Bij mij in Zwijndrecht wordt momenteel glasvezel aangelegd door Delta. In tegenstelling tot wat beweerd wordt is de aansluiting niet gratis. Je wordt verplicht om een abonnement te nemen. KPN zit hier niet bij, zodat ik verplicht wordt een andere provider te kiezen. Dit wil ik niet, want ik ben tevreden met kpn.


@J. Tulp dan blijft u toch gewoon bij kpn. Alles blijft dan zoals het nu is.