Skip to main content

DELTA Netwerk overweegt in Lekkerkerk en Krimpen aan de Lek een glasvezel netwerk aan te leggen. Gaat kpn ook hiervan gebruik maken of niet? En indien niet, wanneer gaat kpn zelf glasvezel aanleggen? Er komt nu 20 binnen. 

Nee, KPN levert niet via Delta. Als ik jou was zou ik sowieso een aanmelding doen bij Delta. Internet = internet. Tv is altijd even afwachten natuurlijk. (mij boeit dat bijv. niet, wij kijken zeer weinig regulier, en anders zijn er nog wel andere mogelijkheden via apps ofzo) Je krijgt nu de kans en laat het aanleggen, kijk het vervolgens een jaar aan. Bevalt het abonnement je niet dan kun je nog altijd terug naar KPN. Maar dan heb je wel een degelijke internetaansluiting tot je beschikking nu of in de toekomst. 

Wij krijgen ook glasvezel van Delta (stap in de loop van komend jaar over naar Caiway) KPN loopt hier nog altijd op de oude koperkabel. Als ik daarop moet wachten totdat Kpn deze ooit gaat vervangen voor glasvezel, dan zijn we weer een decennium verder vermoedt ik,...


Hallo @JanPL via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer zien wat de status is van glasvezel via KPN, komt daar niets uit zou ik gewoon naar Delta gaan, wat @JeroenB22 ook al schrijft , glasvezel is glasvezel en altijd beter dan de koperlijn en als KPN daar niet kan of wil leveren, ja, dat is dan pech voor KPN.

 


@JanD , Steeds naar Netwerk sturen heeft weinig zin, in de regio waar wel glasvezel komt van KPN is dat allang bekend voordat het op de postcode check van KPNnetwerk staat, die loopt wel wat achter, ook niet verwonderlijk, alleen als de zekerheid er is dat het word aangelegd komt het er op te staan, er zijn er ook zat die teleurgesteld worden omdat netwerk zijn keutel op het laatst intrekt en het toch niet doorgaat.

Maar ik wou dat Delta hier glasvezel gaat aanleggen, beetje keuze zou mooi zijn.

@JanPL Kan je alleen zeggen, als je tevreden bent met de 20Mb kun je overwegen niks te doen, maar Delta rekend later aansluitkosten als je toch van hun lijn gebruik gaat maken, en Delta blauw internet is net zo als KPN groen, alleen wat sneller mogelijk in jou geval.


Ach ja, vroeger kreeg je gewoon standaard een kpn en ziggo kabel in huis (was tenminste bij destijds nieuwbouw van m'n ouders het geval) vandaag de dag gaat dat niet meer op,.. Er zijn nieuwe technieken en een ieder probeert een netwerk ergens aan te leggen. Ikzelf ben wel blij met de diversiteit in keuze van 2 aanbieders naar 3 aanbieders 🤣 nu moet KPN nog mee, dan opent er een nog groter gebied qua keuze.

Merk vooral dat mensen 'bang'  zijn voor die nieuwe aanbieders, onbekend maakt onbemind. Maar als je niemand meekrijgt in het peiling proces. Ja dan wordt het nooit wat,.. Delta heeft hier met 3 dorpen,.. Naja 1 stad en 2 dorpen een grote kern te pakken. Ben ik iig blij mee, een 4e dorp doet nu niet meer mee met glasvezel. Daar was nu gewoon geen animo voor. Maar omdat onze kern volgend jaar klaar is met vezel. Kunnen ze toch weer verder met peilen van vezel in de omringende kernen. Zo breiden ze hun netwerk alsmaar uit. Maar de mensen moeten gewoon meewerken en niet zo stug zijn van nee, heb het niet nodig, of we vinden het allemaal teveel gedoe,... Dan schiet niemand er wat mee op,.. 


Hallo @Doornekamp33 ga jij je frustraties maar lekker afreageren bij Ziggo.😉

 


@JanPL Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat je van iedereen goed advies hebt gekregen. We werken in het land wel samen met diverse lokale aanbieders maar Delta is er daar niet één van. Je kan dan inderdaad wel checken bij KPN Netwerk of er al plannen zijn voor uitrol van glasvezel maar indien daar plannen voor zijn wordt dat meestal ook kenbaar gemaakt via een campagne.


Hallo @Doornekamp33 ga jij je frustraties maar lekker afreageren bij Ziggo.😉

 

Jan, zolang jij en anderen nog steeds met slap gezwets komen, en lees wat men vraagt en antwoord daar op dan kan ik het bij Ziggo houden iets wat ik al wilde maar Maja niet wilde uitvoeren.😜