Skip to main content

Ik heb SuperWifi geïnstalleerd volgens de handleiding, de eerste 2 punten konden worden geïnstalleerd volgens de aangegeven procedure en werken prima.

Het derde punt weigert dienst.

ik heb dit 3e punt met UTP kabel aangesloten (direct op Experia Box V10 en eerste punt blijft via kabel direct aan modem aangesloten).

Als ik het punt aansluit knippert groen lampje zoals verwacht, maar na een tijd brandt het lampje paars en is gebeurt er niks meer.

Aantal zaken die ik geprobeerd heb:

  • reset (ja, langer dan 10s) en dan start het inderdaad opnieuw op, groene lampje knippert, maar uiteindelijk toch weer paars
  • UTP kabel vervangen, geen resultaat
  • dit punt als eerste aangesloten, geen resultaat

De KPN helpdesk biedt geen oplossing, alleen: laat hem maar een uur aan het modem hangen, dan wordt de configuratie wel afgerond.

Wat me opvalt is dat het bewuste SuperWifi punt geen IP adres krijgt via DHCP (LAN interface). Ik neem aan dat dit een eerste stap is voordat er gegevensoverdracht kan plaatsvinden. 

Iemand advies wat ik nog kan doen, hoe kan ik uitsluiten dat er een hardware probleem?

 

Inmiddels opgelost: na aandringen bij klantenservice heb ik versterker kunnen omruilen. De nieuwe versterker werkte meteen volgens het boekje. En inderdaad,  bij het aansluiten van een superwifi punt krijgt deze een ip adres voordat de installatie voltooid is (itt wat klantenservice medewerker beweert). 
 


Goed om te lezen dat het is opgelost @LucAugustin. Mooi dat de nieuwe versterker wel werkt. :blush:


Ik heb hetzelfde probleem, ben even op dit forum aan het zoeken en heb soortgelijke klachten. Ik ga maar even bellen met KPN en zal hem ook maar omruilen.

onze experia box is ook al omgeruild gisteren, dus kan zijn dat het daarmee te maken heeft. 
 

dank je


Hi @Maggie J, heel verstandig om even met onze klantenservice te bellen! Mijn telefonische collega zal alles stap voor stap met je door kunnen nemen, zodat jullie het probleem hopelijk snel op kunnen lossen!