Skip to main content

Ik heb op regelmatige basis verbindingsproblemen met mijn chromebook en een v10a.

Ik krijg de melding dat de DHCP niet bereikbaar is.

Met de andere devices (Windos OS, Mac OS en IOS) geen problemen.

Na het aan en uitzetten van het modem lukt het meestal wel weer om verbinding te maken.

Is er een oplossing waarbij ik niet steeds het modem moet aan en uitzetten?

Hallo @Robert 111150  welkom op ons forum. Ik denk graag even met je mee. Het is inderdaad raar dat je specifiek alleen met de Chromebook het probleem ervaart.  Maak je naast het modem ook gebruik van versterkers? Zou je ook kunnen aangeven welk merk en type Chromebook je gebruikt? Is deze up to date en draai je daar het standaard Chrome OS op? Je kunt ook altijd even de Experia Box terugzetten naar de fabrieksinstellingen met de instructies op deze pagina. Zou je ook jouw profiel kunnen aanvullen? Dan kan ik even meekijken!

 

 


@Robert 111150 Ben je er nog uitgekomen? Plaats gerust nog even een bericht als ik nog iets voor je kan doen!


De laptop betreft de: Acer Chromebook 314 CB314-1HT-C6XM met standaard Chrome OS

Ik heb idd ook versterkers in huis. De zwarte bedrade van KPN.

Gisteren kon ik weer geen verbinding krijgen met dezelfde melding.

Na een minuut of 10 lukte het ineens weer wel zonder reset van het modem.

De chromebook zelf wel een paar keer opnieuw opgestart en de standaard wifi verwijderd en weer opnieuw aangemeld.

Heb alleen nog niet het modem een reset gegeven.


@Robert 111150 Heb je niet bij de netwerkinstellingen een aangepaste DHCP Server opgegeven? Als ik de specificaties zo doorneem zou hij wel de Wifi-standaarden moeten ondersteunen. Heeft het in het verleden wel goed gewerkt? Ik zou je dan willen adviseren om de Experia Box nog even een reset te geven. 

 


Zou niet eens weten hoe dat moet:joy:

Ik ga de reset maar proberen….. Hoop zaken opnieuw koppelen ben ik bang.


Succes Robert! Ik hoop dat het een oplossing biedt! Laat je weten wat de uitkomst is?


Helaas. Na de reset van de modem (die ook niet vlekkeloos verliep) lukte het vanochtend weer niet om verbinding te maken met dezelfde DHCP melding.

Bij de reset ging na een half uur plus het lampje op de modem niet meer op groen en kreeg ik geen verbinding met de wifi op geen enkel device. Nadat ik de modem uit en aan had gezet deed hij het wel weer en was het wachtwoord van de modem ook weer teruggezet naar standaard. Lijkt mij dat de reset dus wel had plaatsgevonden, maar ik moest hem dus uit en aan zetten voordat hij het weer deed.


Hallo Robert,

 

Excuses voor de late reactie. Het spijt mij dat de reset je niet verder heeft geholpen en dat deze niet soepel is verlopen. Dan moeten we verder zoeken. Je ervaart met de Chromebook nog steeds dezelfde problemen?


Het is inderdaad niet gelukt. Naast de chromebook problemen heb ik ook problemen ervaren met het verbinden van Wifi boxen. Alles komt een beetje neer op problemen met de v10a.

Ik heb nu de wifi van het modem uitgezet en laat alle wifi over de bedrade experia versterkers lopen.

Dat blijkt wel te werken.


Ook ik ervaar deze problemen. 
is hier al een oplossing voor?


Ah, Chromebook via wifi werkt niet... Ook niet na deskundig advies.

Dan is het TOP antwoord: doe maar via de kabel🙄