Skip to main content

Hallo,

Ik ben 24 november overgestapt naar een andere provider. Lang verhaal kort, ik moet alsnog een maand door betalen volgens KPN, tot 24 december. Maar ik heb wel een mail ontvangen dat mijn diensten per 24 november zouden worden stop gezet ivm een overname. Alhoewel ik compleet op het verkeerde been ben gezet door de klantenservice toen ik 11 november opbelde om op te zeggen, vraag ik me af of zo’n strafmaand zonder diensten überhaubt mag.

 

groet


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Bij mij precies hetzelfde , er worden sinds 4 januari diensten geleverd van een andere provider, maar ik krijg wel nog een factuur van KPN voor de periode 1 februari tot 28 februari???

Hoezo dan, en iemand spreken van de klantenservice is ook zo een puzzel


Goedemiddag @okliwancanoli, welkom op het forum!

Wat jammer dat je bent overgestapt naar een andere provider! Wanneer je jouw abonnement opzegt, dan dien je rekening te houden met één maand opzegtermijn. Dat is dus geen strafmaand, maar het betreft een opzegtermijn van één maand.

Het kan daarnaast soms voorkomen dat de opzegging en facturatie elkaar kruisen, waardoor je onterecht nog een hele maand vooruit betaald. Dit wordt op de slotfactuur, die daarna volgt, altijd weer netjes rechtgezet. De te veel in rekening gebrachte abonnementskosten worden dan vergoed en teruggestort op je rekening.

Heldert dit voor jou de situatie ook op, @Ronnieswa?


Goedemiddag @okliwancanoli, welkom op het forum!

Wat jammer dat je bent overgestapt naar een andere provider! Wanneer je jouw abonnement opzegt, dan dien je rekening te houden met één maand opzegtermijn. Dat is dus geen strafmaand, maar het betreft een opzegtermijn van één maand.

Het kan daarnaast soms voorkomen dat de opzegging en facturatie elkaar kruisen, waardoor je onterecht nog een hele maand vooruit betaald. Dit wordt op de slotfactuur, die daarna volgt, altijd weer netjes rechtgezet. De te veel in rekening gebrachte abonnementskosten worden dan vergoed en teruggestort op je rekening.

Heldert dit voor jou de situatie ook op, @Ronnieswa?


De vraag wordt niet beantwoord, maar er wordt een dooddoener gekopieerd uit een ander berricht. 

Het is nu 11 februari, 1 maand opzegtermijn na 24 november betekent dus dat KPN tot maximaal 24 januari had kunnen factureren (2 maanden) dat is dus minimaal 2 weken voor het sturen van de klant zijn bericht. Ook is niet vermeld dat gedurende de opzegtermijn de klant natuurlijk volledig gebruik moet kunnen maken van alle diensten waarvoor wordt betaald. 

Het antwoord is dus totale onzin, denk je echt dat de klant door deze wijze van behandelen nog ooit terugkomt bij KPN. 

Oh ja, en binnen een week zien we de dooddoener als beste antwoord hier genoemd in dit forum. 


Goedemiddag @okliwancanoli, welkom op het forum!

Wat jammer dat je bent overgestapt naar een andere provider! Wanneer je jouw abonnement opzegt, dan dien je rekening te houden met één maand opzegtermijn. Dat is dus geen strafmaand, maar het betreft een opzegtermijn van één maand.

Het kan daarnaast soms voorkomen dat de opzegging en facturatie elkaar kruisen, waardoor je onterecht nog een hele maand vooruit betaald. Dit wordt op de slotfactuur, die daarna volgt, altijd weer netjes rechtgezet. De te veel in rekening gebrachte abonnementskosten worden dan vergoed en teruggestort op je rekening.

Heldert dit voor jou de situatie ook op, @Ronnieswa?

 

Op 11 november ontving ik deze mail;

Stapt u over naar een andere aanbieder met de Overstapservice?
Dan zegt uw nieuwe aanbieder, uit naam van u, uw huidige abonnement bij KPN op. U hoeft daar zelf niets voor te doen. Wij stoppen uw abonnement vanaf het moment dat wij bericht krijgen dat uw nieuwe aanbieder de diensten bij u heeft opgeleverd.

 

 

Verwachte datum stopzetting diensten
Wij hebben als verwachte datum meegekregen: 25 november 2020.

 

en op 25 november;

Uw aansluiting is overgenomen. U kunt vanaf nu niet meer internetten, bellen en/of Interactieve TV kijken via KPN.

 

Beeïndiging abonnement
Wij gaan uw abonnement opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Als ik dan toch moet betalen tot 25 december, dan is het toch gewoon een strafmaand, aangezien de diensten zijn stop gezet. Als ik ergens voor betaal wat ik niet geleverd krijg, dan zie ik dat als een boete, niet als opzegtermijn.  

 


Dat is geen opzegtermijn, dat is ook volgens mij een strafheffing. Ik denk gewoon een verkeerde invulling van iets door medewerkers van KPN, ik kan me niet indenken dat iemand met een juridische opleiding dit uitvaardigt onder de naam opzegtermijn. 

Je moet zelf weten of je hier gebruik van gaat maken, maar je kan ze natuurlijk altijd even mailen met de vraag of dat zinnig is. 

https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/


Dat is geen opzegtermijn, dat is ook volgens mij een strafheffing. Ik denk gewoon een verkeerde invulling van iets door medewerkers van KPN, ik kan me niet indenken dat iemand met een juridische opleiding dit uitvaardigt onder de naam opzegtermijn. 

Je moet zelf weten of je hier gebruik van gaat maken, maar je kan ze natuurlijk altijd even mailen met de vraag of dat zinnig is. 

https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/

En dat is eigenlijk pas het halve verhaal. Ik heb namelijk 2x contact opgenomen met de klantenservice. De eerste keer om op te zeggen (want ik weet dat er een maand opzegtermijn is). Toen is me verteld dat het makkelijker is om gewoon over te stappen, want dan ging de opzegging automatisch. En 5 dagen later om te checken of alles wel correct ging.  Wel leuk dat je alleen telefonisch kunt opzeggen, maar met alle respect, zorg dan ook voor iets van professionaliteit aan de andere kant van de lijn. Je hoort gewoon dat ze een draaiboek door lopen en als ze er niet uit komen, dan vragen ze het even na bij iemand anders die het wel weet. Op deze manier worden veel klanten verkeerd ingelicht blijkbaar.

Ik neem aan dat KPN dit op lost. Zo niet, dan zal ik zeker gebruik maken van de link.


De maand opzegtermijn bij overstappen met overstapservice via nieuwe provider zou zo moeten werken.

  1. Jij meldt je bij nieuwe provider met overstapservice, vervolgens komt de overstap in handen van nieuwe provider, die
  2. een opzegging doorgeeft aan oude provider. Dat zal dan over een maand zijn.
  3. nieuwe provider wacht die maand met aansluiten en regelt ondertussen op de achtergrond jou nieuwe aansluiting
  4. na maand opzegtermijn: oude provider wordt pas stopgezet zodra nieuwe provider daadwerkelijk levert. Als dat op dezelfde lijn is (bv bij KPN → T-mobile) dan is dat op dezelfde dag. De overname hoeft niet per sé na die maand zijn. De nieuwe provider kan meer tijd nodig hebben.