Skip to main content
Beantwoord

DigID app werkt niet via KPN Wifi verbinding

• March 19, 2026
  • 4 reacties
  • 54 keer bekeken

Ik heb dezelfde problem. Ik had al contact met Digid ze weten van niets. Dus het problem ligt bij KPN maar ze doen alsof ze niets weten.  Ik denk dat ga ik Radar over schrijven.

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt

Beste antwoord door Maja van KPN

Welkom op de community ​@Maja1951, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat jammer dat je problemen hebt met DigiD, dat is toch wel eens van de dingen waarvan het belangrijk is dat je er altijd gebruik van kunt maken!

Heb je alleen een mobiel nummer met Prepaid en geen vast aansluiting? Of heb je wel een vaste internetaansluiting en is dat waar het mis gaat? 

• Als het mis gaat via de vaste internetaansluiting, zou je dan een instelling je modem willen veranderen om te kijken of dat een verschil maakt? Dit is niet iets dat we vanaf afstand voor jou kunnen doen, dus ik leg even uit hoe je dit zelf aan kunt pakken:Je kunt de instelling IPv6 uitzetten door in te loggen op de webinterface via 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn. De inloggegevens staan op de sticker achterop het modem als je nog nooit eerder ingelogd hebt. Ga vervolgens naar het tabje van Internetverbinding > IPv6 en klik op het groene schuifje om hem grijs te maken. Laat je weten of het gelukt is, en of het een verschil maakt?
  • Als je géén vaste internetaansluiting hebt en alles via je Prepaid nummer doet, zou je dan je toestel eens uit willen zetten en weer opnieuw op laten starten? Kan best zijn dat alles weer werkt als je opnieuw verbinding maakt met het mobiele netwerk.

Ik hoor graag of het weer lukt met DigiD!

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 19, 2026

Bij mij werkt de Digid gewoon via de thuiswifi ​@Maja1951 

Als je thuis bekabeld met een pc inlogt of met een mobiel via 4G/5G lukt het dan wel?

Wat voor (fout)melding krijg je als het via de wifi tuis gaat?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 19, 2026

Ik heb geen mobile internet maar prepaid want alles ik regel via internet (gespreken via whatsapp of face time, mail). Dus ik heb een problem. Ik ga verder onderzoeken (vragen vrienden met andere provider). Ik wil weten of is dat problem algemeen of van KPN.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 20, 2026

Welkom op de community ​@Maja1951, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat jammer dat je problemen hebt met DigiD, dat is toch wel eens van de dingen waarvan het belangrijk is dat je er altijd gebruik van kunt maken!

Heb je alleen een mobiel nummer met Prepaid en geen vast aansluiting? Of heb je wel een vaste internetaansluiting en is dat waar het mis gaat? 

• Als het mis gaat via de vaste internetaansluiting, zou je dan een instelling je modem willen veranderen om te kijken of dat een verschil maakt? Dit is niet iets dat we vanaf afstand voor jou kunnen doen, dus ik leg even uit hoe je dit zelf aan kunt pakken:Je kunt de instelling IPv6 uitzetten door in te loggen op de webinterface via 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn. De inloggegevens staan op de sticker achterop het modem als je nog nooit eerder ingelogd hebt. Ga vervolgens naar het tabje van Internetverbinding > IPv6 en klik op het groene schuifje om hem grijs te maken. Laat je weten of het gelukt is, en of het een verschil maakt?
  • Als je géén vaste internetaansluiting hebt en alles via je Prepaid nummer doet, zou je dan je toestel eens uit willen zetten en weer opnieuw op laten starten? Kan best zijn dat alles weer werkt als je opnieuw verbinding maakt met het mobiele netwerk.

Ik hoor graag of het weer lukt met DigiD!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoe staat het er nu voor ​@Maja1951? Kan je weer bij je DigiD of gaat er nog wat mis? We horen het graag!