Skip to main content

In maart ben ik overgestapt van ziggo naar kpn en nu krijg ik een bute van € 794,95 voor overstap van ziggo. Wie moet deze bute betallen? Ik of kpn?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hoi, sinds april ben ik overstapen van internet ziggo naar internet kpn. Nu krijg ik een bericht van ziggo met " afkoop restande abonnementstermijn €794,95 ".

In het eerste gespreek met klantenservice van kpn heb ik begrijp dat kpn gaat deze regelen, maar hoe?

 

Met vriendelijke groet, 

Hosseinali Hosseinzadeh

 

*Admin: topic samengevoegd, dubbele post

 

 


Wat een vreemd gebeuren. Weet je zeker dat dit van het échte Ziggo afkomstig is? En niet een phishing mail ofzo?

Het kan hooguit zijn dat je Ziggo hebt verlaten voor dat je minimum termijn van 1 jaar* was afgelopen. Het zijn dan de resterende maanden.

*de minimum afname van een vast abonnement voor thuis is bij alle providers 1 jaar.


Ja  ik heb contact gehad met ziggo en zij hebben gezegd dat komt door restande abonnement, masr toen heb ik gesproken met kpn, zij hebben gezegd dat kpn gaat alles over nemen, maar blijkbaar alles behalve bute!!!!


Ja  ik heb contact gehad met ziggo en zij hebben gezegd dat komt door restande abonnement, masr toen heb ik gesproken met kpn, zij hebben gezegd dat kpn gaat alles over nemen, maar blijkbaar alles behalve bute!!!!

Ja, KPN is nu eenmaal geen energie-leverancier die de boetes voor zijn/haar rekening neemt.

Je had beter eerst even kunnen kijken/vragen tot wanneer je contract bij Ziggo loopt/liep en pas vanaf die datum een nieuw abo nemen bij KPN.

Dat de overstap door KPN geregeld kan worden is normaal, dat neemt de klant een boel werk uit handen, maar de klant moet zelf de contract-data in de gaten houden, KPN kan niet weten of jouw contract bij de vorige aanbieder afgelopen is of niet.

 


Tja als het zo zit (zoals JanD ook vermeld) zul je dat restbedrag, wat jij boete noemt, toch écht zelf moeten betalen. Hopelijk kun je met Ziggo een regeling treffen om dit in enkele maanden te voldoen.


Klopt niet , want toen klanten service heeft mijn klantnummer bij ziggo gekregen om alle datas van ziggo navragen, ook duurt van contract, het was gewoon een truc van kpn en niet meer. Ik ga mijn ervaring in mijn netwerk uitdelen.


Vanaf welke datum liep jouw contract bij Ziggo?


November 2018


November 2018

Dan vraag ik me echt af waar jij een boete van €794,95 voor zou moeten ontvangen.

Betreft het een particulier of zakelijk contract bij Ziggo?

Wat was de minimale contractduur die overeengekomen was met Ziggo?


Klopt niet , want toen klanten service heeft mijn klantnummer bij ziggo gekregen om alle datas van ziggo navragen, ook duurt van contract, het was gewoon een truc van kpn en niet meer. Ik ga mijn ervaring in mijn netwerk uitdelen.

Met enkel alleen een klantnummer kan KPN niet achterhalen of er nog een abonnement loopt, en hoe lang dat nog zal lopen. KPN kan daarmee enkel uw huidige abonnement opzeggen. Verder niets.


Laat maar, 10 jaar geleden was ik klant bij kpn en door slechte service ben ik overgestap naar andere provider upc, ik weet het niet waarom deze keer weer heb ik worden van die persoon van kpn gelofd en mijn contract opgezegd. Dat was een vergising die nooit meer gaat gebeuren.


Ben je misschien onlangs overgegaan op de Nextbox van Ziggo?
Zo ja dan heb je gelijk weer (ongemerkt) een nieuw jaarcontract afgesloten.
Was bij mijn broer ook zo.
 


Ben je misschien onlangs overgegaan op de Nextbox van Ziggo?
Zo ja dan heb je gelijk weer (ongemerkt) een nieuw jaarcontract afgesloten.

Zelfs dan is €794,95 een exorbitante "afkoopsom" immers in de Algemene Voorwaarden van Ziggo staat.

Dan zou het resterende bedrag voor zo'n jaarcontract dus €1589,90 zijn en dat is volgens mij meer dan het duurste abonnement voor 12 maanden bij Ziggo.

 

@Hossein21,

Heb je dit al met Ziggo klantenservice besproken?

Heb je dit al op het forum van Ziggo gemeld?

Kan je hier een screenshot plaatsen van die brief of mail die je gehad hebt voor die "boete"?


Beste @Hossein21, ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Heb je op een andere manier contact met ons gehad? Als ik nog iets voor je kan doen, weet je ons te vinden. 


Ja, ik heb twee oplossing bedacht:

1- die boete betallen.

2- na een jaar van kpn overstappen weer naar ziggo en nooit meer terug naar kpn.


Hoi @Hossein21, welkom op het KPN forum. Goed dat je ons hier hebt gevonden :) 

Een boete van € 794,95 :astonished:
Daar word ik wel even stil van. Dat is veel geld! 
Zeker vinden we het fijn dat jij weer klant bij ons bent. Maar, het is natuurlijk niet onze bedoeling om jou binnen te halen en je daarna willens en wetens achter te laten met een torenhoge afkoopsom. Daar wordt niemand beter van.

Heb je gebruik gemaakt van onze Overstapservice? Wij raden aan om altijd de einddatum van je huidige contract vooraf te controleren; 

Als het goed is heeft Ziggo je vooraf geïnformeerd (stap 3) over de kosten voor een voortijdige contractbeëindiging. Je bent dan nog in de gelegenheid om je nieuwe contract bij ons op te zeggen.

Ik sluit me aan bij wjb. Dit is wel een bijzonder hoge afkoopsom. Dat is bijna onmogelijk. Heb je hierover al contact gehad met Ziggo? Hun gebruikersforum is een prima plek om je vraag te stellen. Houd je ons op de hoogte? De community hier helpt je graag daar waar kan :)


Hi @Hossein21, heb je al contact gehad met Ziggo over de hoge afkoopsom? Kunnen ze iets voor je betekenen hierin? We horen het graag :) 


Hoi Nadia,

Financieel afdeling gaat voor mij iets regelen dat deze bedrag in termijn betallen, maar volgende jaar ik ga weg bij kpn. Klant worden bij kpn was dom.


Hoi Nadia,

Financieel afdeling gaat voor mij iets regelen dat deze bedrag in termijn betallen, maar volgende jaar ik ga weg bij kpn. Klant worden bij kpn was dom.

Je zou juist boos moeten zijn op Ziggo, zo'n afkoopsom is exorbitant hoog en ik zou daar persoonlijk nooit mee akkoord gaan. De afkoopsom zou maximaal 50% van de abonnementsgelden voor de resterende contractperiode mogen bedragen.

Wat was de prijs van jouw abonnement bij Ziggo?

Wat was de ingangsdatum van jouw contract bij Ziggo?

Wat was de looptijd van jouw contract bij Ziggo?


Ik ben niet boos op ziggo, maar op kpn. In eerste contact zeggen mooie dingen en in praktijk doen ze niks. Ik heb geen zin meer daarover praten, vergeet maar Nadia.


Ik ben niet boos op ziggo, maar op kpn.

KPN kan helemaal niets doen aan die afkoopsom die jij van Ziggo voorgeschoteld krijgt, dat is toch echt jouw eigen verantwoordelijkheid.

Ik hoop dat je ook nog antwoorden op mijn vragen zult geven want ik heb het gevoel dat je flink belazerd wordt door Ziggo.


Ik snap de teleurstelling , @Hossein21. Dit is geen goed begin van je nieuwe abonnement bij KPN. Maar, ik vermoed net als wjb dat Ziggo jou een veel te hoog bedrag voorlegt voor de overstap.   

Ik betreur de situatie echt, maar wij leggen je deze hoge afkoopsom niet op. Dit geld gaat naar Ziggo. Ook hebben we van te voren niet geweten dat je een ‘boete’ zou krijgen. Die informatie hebben we niet van iedere internet, tv en bellen consument. Gelukkig maar want dat is privé. Wij kunnen alleen een helpende hand bieden bij de overstap door namens jou je abonnement op te zeggen. Zodat je niet zonder diensten zit en geen dubbele kosten betaalt, mits je contract is afgelopen. Dat is aan jou om te controleren. Daarvoor is onze Overstapservice bedoeld. 

Om je te helpen heeft wjb nog enkele vragen;

De afkoopsom zou maximaal 50% van de abonnementsgelden voor de resterende contractperiode mogen bedragen.

Wat was de prijs van jouw abonnement bij Ziggo?

Wat was de ingangsdatum van jouw contract bij Ziggo?

Wat was de looptijd van jouw contract bij Ziggo?

De afkoopsom kan door het beantwoorden van deze vragen (veel) lager uitvallen. We horen graag van je :) 


Ingangdatum februari 2018

Abonnementkosten €51 


Ingangdatum februari 2018

Abonnementkosten €51 

Je hebt nog niet gezegd wat de looptijd van dat contact is maar ik ga er even vanuit dat het geen zakelijk contract betreft en dus een looptijd van één jaar heeft.

Als dat het geval is dan was de einddatum van de vaste periode van jouw contract in februari 2019 en kan er dus helemaal geen sprake zijn van een afkoopsom. Als Ziggo die dan toch in rekening brengt dan wordt je gigantisch belazerd door Ziggo.

Alleen in het geval van een zakelijk contract met een looptijd van drie jaar zou er nog sprake kunnen zijn van een afkoopsom maar zelfs dan zou deze maximaal zo'n €300,- mogen zijn.

 

Nogmaals, trek aan de bel bij Ziggo want je wordt echt belazerd van hier tot ginder.

Ga in ieder geval niet akkoord met die afkoopsom en dus ook niet met een betalingsregeling.

Plaats hier ook eens een screenshot/foto van de rekening die Ziggo je gestuurd heeft. Wel eventuele privégegevens even wegpoetsen.


Reageer