Skip to main content

Hallo experts!

Sinds maandag heb ik een KPN box 12. Vanaf dat moment werken diverse apps op mijn telefoon niet meer via de WiFi. De apps (voor zover ik het heb kunnen testen) die niet meer werken zijn F1TV, Insight Timer, Ledger Live). Andere apps zoals Rabobank en ABN werken wel, maar zijn trager.

Zodra ik WiFi uitschakel en 4G gebruikt werkt alles weer als een zonnetje…. Eerst dacht ik dat ‘t te maken had met Wifi6, maar nadat ik deze op de router had uitgeschakeld (van 802.11ax naar 802.11b+g+n) werkten deze apps nog steeds niet.
Ik had op dit forum al een ander bericht gelezen waarin op een tp link deco m9 Igmp en Wan unicast uitgeschakeld waren. Echter, ik heb geen andere producten dan de KPN box 12…

Met mijn vorige router (YouFone, over het KPN netwerk) werkte alles prima. De enige wijziging is de vervanging van de provider en de router.

Dankjewel voor jullie advies,
Pascal.

Mobiel al een keer opnieuw opgestart? 

De WiFi verbinding al eens verwijderd en opnieuw aangekoppeld? 


Hallo Nick,

Ja, beide gedaan. Meerdere keren zelfs. Ik  snap er helemaal niets van…

Zojuist de app zelf verwijderd, opnieuw opgestart, opnieuw geïnstalleerd.... helaas nog geen gunstig resultaat. 

Pascal 


Update!

Zojuist een gast netwerk aangemaakt. En warempel, de apps doen het ineens weer. Switchen naar het gewone netwerk. Boem! apps werken niet meer. Switchen naar gast netwerk. Hatseflats, ze werken weer. Geen idee wat dit precies betekent, maar ik puzzel nog even verder.

 

 


@PascalO Welkom op het forum. 

Wellicht zou het te maken kunnen hebben met het gebruik van iPv6. 

In een ander topic over het uitzetten van iPV6 wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen. 

Wellicht dat dit nog voor verbetering kan zorgen. Heb je een mogelijkheid om dit te testen, en te laten weten of dit heeft geholpen? 


Hallo @Rutger_ ,

Dankjewel voor je reactie. Ik had die berichten ook gevonden en was van plan om IPv6 uit te gaan zetten. Echter, de problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. De apps werken nu allemaal als een zonnetje. Voor de goede orde, IPv6 staat nog steeds aan:

Het vreemde is dat de niet werkende apps het allemaal niet doen, of allemaal wel.

Goed, onder het motto “vraag niet hoe het kan, maar geniet er van” ben ik vooral blij dat het nu werkt. Al geeft het wel een beetje een onbestemd gevoel dat ik niet weet waarom het eerst niet werkte en nu weer wel.

Mocht het probleem zich weer voor doen, dan ga ik als eerste IPv6 uit zetten en zal ik dit topic updaten.

Hartelijke groet,
Pascal.